  • 1. Data: 2009-11-21 21:34:54
    Temat: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...
    Od: Konop <k...@g...pl>

    Witam!!

    Jakiś czas temu szukałem LCD, który:
    -chodziły na od napięciach typu 2,7V, 3V co najwyżej 3,3V
    -pobierał by jak najmniejszy prąd
    -posiadałby podświetlenie.

    Wybrałem sobie takie cudo:
    http://www.artronic.pl/o_produkcie.php?id=664?
    No i niestety, fajnie wygląda, działa i w ogóle, ale niewiele na nim
    widać, gdy podświetlenie jest wyłączone... a po to szukałem z małym
    poborem prądu, żeby podświetlenie było wyłączone (włączane tylko w
    ciemności na chwile)... Zapewne to normalne, że wyświetlacze o tego typu
    konstrukcji są nieczytelne przy braku podświetlenia, dlatego zapytam -
    co polecicie za wyświetlacz, spełniający powyższe warunku, a dodatkowo:
    -podobna rozdzielczość
    -podobna cena <40zł przy zakupie 1 sztuki

    Albo ogólnie, nie kupować wyświetlaczy w technologi X, szukać takich w
    technologii Y, albo jeszcze ogólniej, jakiś link co bym sobie poczytał o
    różnych technologiach (w sensie ich wadach i zaletach). Bo szukając
    czegoś o LCD w necie, to głównie monitory LCD wyskakują, gdzieś
    znalazłem podział itp. ale ciężko znaleźć jakieś informacje praktyczne :(...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 2. Data: 2009-11-21 21:47:37
    Temat: Re: Jaki LCD z podświetleniem, czytelny bez...
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Konop wrote:

> [...]
    > czegoś o LCD w necie, to głównie monitory LCD wyskakują, gdzieś
    > znalazłem podział itp. ale ciężko znaleźć jakieś informacje praktyczne

    Poszukaj EPD zamiast LCD. Te nie pobierają wogóle energii, tylko przy
    przełączaniu.

    Waldek

  • 3. Data: 2009-11-21 22:05:12
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Poszukaj EPD zamiast LCD. Te nie pobierają wogóle energii, tylko przy
    > przełączaniu.

    Tak, to rozwiązałoby wszystkie moje problemy, ale nie sądzę, aby było to
    dostępne w tym kraju w cenie <50zł za sztukę... Pobieżne poszukiwania
    potwierdziły moje przypuszczenia... czyli raczej odpada...
    Dodam jeszcze, że w sumie takie "typowe" wyświetlacze LCD
    (alfanumeryczne, od Nokii 3310 itp) uważam za w miarę czytelne bez
    podświetlenia :)... nie szukam nie wiadomo czego ;)... z tym że
    alfanumeryczne na HDcoś biorą ponad 1mA prądu non-stop, a ten od Nokii
    3310 bierze mniej, jest jednak trochę mały i dosyć niewygodny w montażu
    (nie jest to moduł, podświetlenie trzeba dorabiać itp)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 4. Data: 2009-11-22 08:18:35
    Od: "PC" <l...@w...pl>

    http://lcd.elementy.pl/dog/dog.htm

    Używam ich od lat i bardzo sobie chwalę.

    PC

  • 5. Data: 2009-11-22 12:11:49
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

> [...]
    > 3310 bierze mniej, jest jednak trochę mały i dosyć niewygodny w montażu
    > (nie jest to moduł, podświetlenie trzeba dorabiać itp)...

    Ale sa tez LCD z innch komorek, jesli przeszkadza ci, ze kolorowe to
    zawsze mozna przejsc w tryb B&W, np. z S65, Nokii 6300, 6100, sa dobrze
    opisane, gotowe moduly w niskich cenach.

    http://idom.sourceforge.net/
    Teraz takze forum dyskusyjne
    Zobacz, wyslij uwagi, dolacz do projektu.

  • 6. Data: 2009-11-22 18:32:55
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Sun, 22 Nov 2009 13:11:49 +0100, T.M.F. napisał(a):

    > Ale sa tez LCD z innch komorek, jesli przeszkadza ci, ze kolorowe to
    > zawsze mozna przejsc w tryb B&W, np. z S65, Nokii 6300, 6100, sa dobrze
    > opisane, gotowe moduly w niskich cenach.

    Tyle, że na takim z S65 to niewiele widać bez włączonego podświetlenia
    więc lipa.
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 7. Data: 2009-11-23 16:26:19
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > Ale sa tez LCD z innch komorek, jesli przeszkadza ci, ze kolorowe to
    > zawsze mozna przejsc w tryb B&W, np. z S65, Nokii 6300, 6100, sa dobrze
    > opisane, gotowe moduly w niskich cenach.

    No OK, ale jak w takich wyświetlaczach wygląda kwestia poboru prądu
    (wyświetlacz ma pokazywać coś cały czas - zegarek) i widoczności bez
    podświetlenia??

    Pozdrawiam
    Konop

  • 8. Data: 2009-11-23 16:27:12
    Od: Konop <k...@g...pl>

    > http://lcd.elementy.pl/dog/dog.htm
    > Używam ich od lat i bardzo sobie chwalę.

    No OK, fajnie, tylko stronę mają mega-dziką!! Gdzie je można kupić i za
    ile?? Bo w tym cenniku, to ja się jakoś połapać nie mogę ;)...

    Pozdrawiam
    Konop

  • 9. Data: 2009-11-23 19:09:01
    Od: "T.M.F." <t...@n...mp.pl>

    W dniu 23.11.2009 17:26, Konop pisze:

    > No OK, ale jak w takich wyświetlaczach wygląda kwestia poboru prądu
    > (wyświetlacz ma pokazywać coś cały czas - zegarek) i widoczności bez
    > podświetlenia??

    Na tym z nokii 6300 niewiele widac, na tym z S65 przy kontrastowych
    kolorach nie jest zle ale cudownie tez nie. Pobor pradu niewieleki.
    Rzedu mA, albo i mniej.

  • 10. Data: 2009-11-23 21:26:39
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    http://www.elementy.pl/formula/wpis.htm