  • 11. Data: 2018-01-16 20:42:04
    Temat: Re: zakręci, zatrzyma, kręci dalej...
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2018-01-16 o 15:50, geos pisze:

    > Asrock X99E-ITX/ac + Xeon E5-2603 v3. według strony producenta powinno
    > działać. może zacznę od wymiany pamięci bo mam DDR4 LRDIMM i włożę
    > "zwykłą" DDR4...

    No faktycznie, niby ten konkretny procesor wspiera każda wersja BIOS-u
    płyty.
    A co z karta graficzną? Bo o niej nic nie napisałeś.

  • 12. Data: 2018-01-16 21:36:43
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 16.01.2018 20:42, nadir wrote:

    > No faktycznie, niby ten konkretny procesor wspiera każda wersja BIOS-u
    > płyty.
    > A co z karta graficzną? Bo o niej nic nie napisałeś.

    karta graficzna bardzo słaba, 2xDVI, Geforce 6100LE. próbowałem też z
    innym niezbyt prądożerną G210.

    jutro powinienem mieć nową pamięć, ona mi jakoś najbardziej nie pasuje w
    rozumieniu, że niekoniecznie musi być obsługiwana przez wgrany BIOS.

    pozdrawiam,
    geos

  • 13. Data: 2018-01-17 13:57:54
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces geos <g...@S...autograf.pl> zwrócił błąd:
    > złożyłem swój pierwszy stacjonarny na CPU intela. reakcja na włączenie
    > zasilania:
    > a) uruchamia się na sekundę-dwie
    > b) wyłącza się na sekundę
    > c) włącza się ponownie
    > głośniczek dźwięku nie wydaje. obrazu brak.
    >
    > coś jest walnięte/niekompatybilne. spotkaliście się z takimi objawami?
    > co to może być? wszystko intelowskie pieruńsko drogie i chciałbym zacząć
    > diagnostykę (= zakup innej części) od najbardziej prawdopodobnego
    > scenariusza uszkodzenia/niedopasowania.

    Mam tak czasem jak grzebię w kompie. Zwykle to oznacza niepodpięcie albo
    złe podpięcie jakichś kabli zasilania. Ostatnio nylonowa nić z osłony
    kabla zasilacza wkręciła się w wiatrak, i efekt był również podobny
    (tyle że w którym momencie przestało się kręcić, no i za pierwszym razem
    był dźwięk).

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 14. Data: 2018-01-17 14:13:55
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces geos <g...@S...autograf.pl> zwrócił błąd:

    > dzięki Panowie za odpowiedzi. czy na podstawie tych zachowań (poprawna
    > reakcja na zasilanie) można z dużym prawdopodobieństwem wykluczyć
    > procesor czy też nie bardzo? w AMD jak był walnięty procek to po prostu
    > płyta włączała się po włączeniu zasilacza tj. bez naciskania przycisku
    > power. nie wiem jednak czy to ogólna reguła czy tylko moje doświadczenie.

    A jak włączasz zasilacz bez przycisku power, spinaczem? Ja tak czasem
    robię, ale to nie jest standardowy sposób. Sama z siebie płyta się nie
    włączy, przynajmniej tak nie widziałem (wyłączam zastosowanie
    schedulera).

    Jeśli chodzi o bipnięcia, to zależy od płyty (a właściwie BIOSu), w
    mojej przykładowo musi być jedno bipnięcie jeśli wszystko jest w
    porządku. Na niektórych BIOSach jak najbardziej są sygnały dźwiękowe,
    jeśli procek jest uszkodzony.

    --
    Saiko Kila
    Sprzedaj ciągnik, zastaw pole, odpraw żonę, kup konsolę.

  • 15. Data: 2018-01-17 14:53:19
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-17 o 14:13, Saiko Kila pisze:
> [...]
    > robię, ale to nie jest standardowy sposób. Sama z siebie płyta się nie
    > włączy, przynajmniej tak nie widziałem (wyłączam zastosowanie

    Załączają się na chwilkę niektóre płyty serwerowe, niektóre komputery
    klasy workstation oraz nawet niektóre desktopowe, np. Lenovo, HP.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 16. Data: 2018-01-17 16:05:23
    Od: geos <g...@S...autograf.pl>

    On 17.01.2018 14:13, Saiko Kila wrote:
> [...]
    > mojej przykładowo musi być jedno bipnięcie jeśli wszystko jest w
    > porządku. Na niektórych BIOSach jak najbardziej są sygnały dźwiękowe,

    u mnie niestety cisza. wymieniłem pamięć i dalej to samo. ktoś
    zasugerował zasilacz - też sprawdziłem, i dalej cisza i ciemność :)

    pozdrawiam
    geos

  • 17. Data: 2018-01-17 16:59:33
    Od: Saiko Kila <f...@b...cy>

    Proces geos <g...@S...autograf.pl> zwrócił błąd:

    > u mnie niestety cisza. wymieniłem pamięć i dalej to samo. ktoś
    > zasugerował zasilacz - też sprawdziłem, i dalej cisza i ciemność :)

    Na tweaktown znalazłem takiego starego posta:
    https://forums.tweaktown.com/asrock/54674-build-beep
    -codes-help.html

    Wygląda, że koleś miał takie objawy jak Ty. Niestety, w tym przypadku
    był to padnięty procesor.

    --
    Saiko Kila
    My dog's name is Muhammad.

  • 18. Data: 2018-01-17 17:15:34
    Od: marrgol <m...@a...invalid>

    On 2018-01-16 at 14:26, geos wrote:
> [...]
    > głośniczek dźwięku nie wydaje. obrazu brak.
    >
    > coś jest walnięte/niekompatybilne. spotkaliście się z takimi objawami?

    Oczywiście pamiętałeś o ESD w czasie tego składania?
    Brak sygnalizacji jakichkolwiek błędów sugeruje, że procek nie działa,
    ale niekoniecznie musi być uszkodzony. Zdemontuj i dokładnie sprawdź,
    czy nie ma wygiętych pinów.

    --
    mrg

  • 19. Data: 2018-01-18 01:44:27
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-17, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Załączają się na chwilkę niektóre płyty serwerowe, niektóre komputery
    > klasy workstation oraz nawet niektóre desktopowe, np. Lenovo, HP.

    Tak, ale po twardym przywróceniu zasilanie, tzn. jak go w ogóle nie było
    i zanim płyta przejdzie w "standbye".

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2018-01-18 01:59:30
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-01-17, geos <g...@S...autograf.pl> wrote:
    > u mnie niestety cisza. wymieniłem pamięć i dalej to samo. ktoś
    > zasugerował zasilacz - też sprawdziłem, i dalej cisza i ciemność :)

    Karte i inne dodatki (SATA) powyrzucałeś? Pamięci (obie, osobno)
    posprawdzałeś w różnych gniazdach? Popatrz tez pod lupą czy nie ma jakiś
    śmieci/uszkodzeń na cpu i w jego gnieździe.

    --
    Marcin