  • 1. Data: 2012-10-26 12:38:55
    Temat: zakupy w bhphoto - podatki
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Właśnie przeglądam sobie ceny w $ w tym sklepie i wychodzi na to, że nex6
    +16-50 jest o jakieś 1000zł tańszy niż w PL.
    Oczywiście gdy wybiorę dostawę do PL to z podatkami wychodzi tyle co u nas.
    Podobnie jest z UK, DE, NL....
    Jednak gdy wybiorę z dostawą do Norwegii albo Szwajcarii to już podatki są
    0$.
    Gdybym tak poszukał po znajomych to pewnie znalazłby się ktoś kto w Norwegii
    pracuje i co jakiś czas jest w PL, więc można by oszczędzić 1000zł a to nie
    w kij dmuchał.
    Czy robiliście już tam zakupy w ten sposób?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 2. Data: 2012-10-26 13:06:44
    Temat: Re: zakupy w bhphoto - podatki
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 26 Oct 2012 12:38:55 +0200, quent napisał(a):

> [...]
    > Podobnie jest z UK, DE, NL....
    > Jednak gdy wybiorę z dostawą do Norwegii albo Szwajcarii to już podatki są

    Elementary, dear Watson. VAT

> [...]
    > w kij dmuchał.
    > Czy robiliście już tam zakupy w ten sposób?

    Tak, paru próbowało. Poszukaj doniesień prasowych o różnych ludziach
    złapanych na lotniskach przy próbie przemytu. Np. na niemieckich lotniskach
    można w ten sposób stracić przemycany do UE towar.

    Fakt, można przewozić bez pudełek, instrukcji, kart gwarancyjnych. Tylko
    czym to się wtedy różni od używki?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 3. Data: 2012-10-26 13:51:49
    Od: "quent" <x...@x...com>

    Użytkownik "Waldek Godel" napisał w wiadomości grup
    ..
    > Elementary, dear Watson. VAT

    W Norwegii jest bodaj 25% AFAIK

> [...]
    > można w ten sposób stracić przemycany do UE towar.
    > Fakt, można przewozić bez pudełek, instrukcji, kart gwarancyjnych. Tylko

    Karta gwarancyjna może sobie iść zupełnie osobnym torem przecież.
    Pudełko trzeba mieć oryginalne do naprawy gwarancyjnej?

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 4. Data: 2012-10-28 01:55:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "quent" <x...@x...com> wrote in message
    > Karta gwarancyjna może sobie iść zupełnie osobnym torem przecież.
    > Pudełko trzeba mieć oryginalne do naprawy gwarancyjnej?

    Po pierwsze, "karta gwarancyjna" to jakiś polski wynalazek chyba...
    Ktoś tego jeszcze wymaga?

  • 5. Data: 2012-10-28 02:07:04
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Saturday, October 27, 2012 7:55:50 PM UTC-4, Pszemol wrote:
    > "quent" <x...@x...com> wrote in message

    > Po pierwsze, "karta gwarancyjna" to jakiďż˝ polski wynalazek chyba...
    >
    > Ktoďż˝ tego jeszcze wymaga?

    Tez mnie zdziwilo, ze do naparawy gwarancyjnej potrzebna w bolandii, karta
    gwarancyjna.

    Slon

  • 6. Data: 2012-10-28 02:40:18
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Slon" <z...@g...com> wrote in message
    ps.com...

    > Tez mnie zdziwilo, ze do naparawy gwarancyjnej potrzebna w bolandii, karta
    > gwarancyjna.

    Może to taka alternatywa dla ludzi którzy nie mają dowodu daty sprzedaży?

  • 7. Data: 2012-10-28 02:55:24
    Od: Slon <z...@g...com>

    On Saturday, October 27, 2012 9:40:29 PM UTC-4, Pszemol wrote:
    > "Slon" <z...@g...com> wrote in message

    ps.com...

    > Może to taka alternatywa dla ludzi którzy nie mają dowodu daty sprzedaży?

    Jeden ze swoich aparatow zarejestrowalem rok po dacie kupna i to bez dowodu daty
    sprzedzarzy.
    Firma canona w NJ zreperowala mi go bezplatnie.
    Przy okazji zreperowano mi tez bezplatnie i na poczekaniu, przwod synchronizacyjny, w
    ktorym odlamal sie jeden bok stopki.
    Czekajc na reperacje przewodu, zrobilem troche zdjec siedziby canona, zeby mi sie nie
    nudzilo.

    Slon

  • 8. Data: 2012-10-28 08:17:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > Po pierwsze, "karta gwarancyjna" to jakiś polski wynalazek chyba...
    > Ktoś tego jeszcze wymaga?

    Chodzi o papier na podstawie, którego naprawisz u gwaranta. Jak zwał tak
    zwał.
    Czy oryginalne pudełko jest niezbędne?

  • 9. Data: 2012-10-28 09:15:53
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-28 02:55, Slon pisze:
    > Czekajc na reperacje przewodu, zrobilem troche zdjec siedziby canona, zeby mi sie
    nie nudzilo.

    To piękne, co piszesz...

    --
    pozdrawia Adam
    /porozmawiałbym o wpływie yao na klesyndrony prostopadłe, ale nie mam z

  • 10. Data: 2012-10-28 09:25:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2012-10-28 08:17, quent wrote:
    [.....]
    > Czy oryginalne pudełko jest niezbędne?
    Zależy do czego. Wg. UOKiK-u czasami jest potrzebne a czasami nie jest:
    http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_konsumencka.php
    #faq1185. I wydaje
    się być to logiczne. AFAIK gwarancja jest de facto deklaracją
    (zazwyczaj) producenta i warunkach gwarancji może on wymagać
    oryginalnego opakowania. Natomiast reklamacje z tytułu "niezgodności
    towaru z umową" są regulowane przez stosowną ustawę. Tutaj masz więcej:
    http://forumprawne.org/prawa-konsumenta/57401-poradn
    ik-konsumenta-przeczytaj.html.