  • 1. Data: 2009-05-07 14:18:25
    Temat: Jak dodać port LPT do komputera?
    Od: Tony <p...@g...com.zamiastkkkdajk>

    Chodzi o to, aby dało się zdrukować z poziomu DOS-u, potrzebny jest w
    klocku port LPT. Widzę dwa rozwiazania: droższe karta PCI z tym portem,
    tańsze to przejściówka USB. Ale czy spod DOSa da radę drukować do LPT przez
    przejściówkę USB?

    Będę wdzięczny za pomoc

    Pozdrawiam
    Tony

  • 2. Data: 2009-05-07 14:49:52
    Temat: Re: Jak dodać port LPT do komputera?
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Tony pisze:
> [...]
    > tańsze to przejściówka USB. Ale czy spod DOSa da radę drukować do LPT przez

    Trzecie rozwiązanie - printserwer

  • 3. Data: 2009-05-07 15:12:19
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Thu, 07 May 2009 16:49:52 +0200, BQB
    <a...@a...spamowy.com.invalid> wrote:

    >Trzecie rozwiązanie - printserwer

    To ma być czysty DOS czy raczej DOS-box pod Windows? Jak DOS-box to
    mozna znacznie prościej. Instaluje się drukarkę - dowolną włąściwie
    byle program DOS-owy ja obsługiwał - jako zwykła drukarkę Windows.
    Potem się ją udostępnai sieciowo. A następnie udostepnioną drukarkę
    mapuje jako LPT1 poelceniem NET USE LPT1 <nazwa udostępnionego zasobu>
    Można to mapowanei ustawić w skrypcie startowym kompa coby za każdym
    razem tego nei ustawiać od nowa.

    A w ogóle to sprawdzić czy płyta nai ma LPT wyprowadzonego do
    podłaczenia na tasiemce. Niektóre płyty tak miały.

    Zdrówko

  • 4. Data: 2009-05-08 06:38:35
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    A czy pod DOS'em działa Ci USB? :-)

  • 5. Data: 2009-05-08 08:04:53
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    nom pisze:

    > A czy pod DOS'em działa Ci USB? :-)

    Jest obsługa usb pod dosem, przez jakiś tam zewnętrzny sterownik, nie
    wiem, tylko czy do celów drukowania, ale to chyba przejściówka powinna
    mieć sterownik?

  • 6. Data: 2009-05-08 09:18:48
    Od: "Maciek \"Babcia\" Dobosz" <b...@j...org.pl>

    On Fri, 08 May 2009 10:04:53 +0200, "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>
    wrote:

    >Jest obsługa usb pod dosem, przez jakiś tam zewnętrzny sterownik, nie
    >wiem, tylko czy do celów drukowania, ale to chyba przejściówka powinna
    >mieć sterownik?

    Do DOS-a? Śmiem wątpić.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2009-05-08 12:35:04
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Uważaj na kertę PCI, bo możesz kupić taką, która owszem ma port
    drukarki, ale adres i przerwanie wcale nie muszą być zgodne z tym, co
    potrafi obsłużyć DOS.

    g.

  • 8. Data: 2009-05-08 14:02:10
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    http://www.georgpotthast.de/usb/

    Pierwszy link z brzegu.

  • 9. Data: 2009-05-08 17:16:44
    Od: "JoteR" <j...@p...pl>

    "geyb" napisał:

    > Uważaj na kertę PCI, bo możesz kupić taką, która owszem ma port drukarki,
    > ale adres i przerwanie wcale nie muszą być zgodne z tym,
    > co potrafi obsłużyć DOS.

    O ile w ogóle będą dostępne z poziomu DOS - sam BIOS ich nie wystawi jako
    LPTx: i COMx: Trzeba to obsłużyć dosowymi sterownikami, o ile producent
    takowe dołączy.

    JoteR

  • 10. Data: 2009-05-10 17:04:24
    Od: geyb <g...@g...pl>

    Jednym słowem przekichane. Jednak co by nie mówić, zgodność "pecetów" w
    dół nie jest wcale zachowana.