  • 1. Data: 2009-05-07 13:35:00
    Temat: Testowanie pamieci - "stress test"
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    Jak w praktyce można interpretować negatywne wyniki testowania pamięci
    programami PC-Check 6.5 lub S&M Stress Test 1.9.1? Memtest przechodzi
    bez problemu (nawet kilkadziesiąt godzin), a tu zawsze w krótkim czasie
    programy zawieszają się. Problem sprzetowy, czy niedoskonałość narzędzi
    testujących?
    Pozdrawiam,
    f.

    PS. testy procesora przechodzą bez problemowo.

  • 2. Data: 2009-05-07 14:04:56
    Temat: Re: Testowanie pamieci - "stress test"
    Od: krzysiek82 <k...@0...pl>

    Piotr Fonon pisze:
> [...]
    > Pozdrawiam,
    > f.
    >
    > PS. testy procesora przechodzą bez problemowo.

    no właśnie przyłączam się do pytania, sam ostanio miałem taki problem.
    Mem test zero problemów natomiast inne narzędzia problemy już widziały.
    np xp się instalował, natomiast win 2003server wywalał już błędy podczas
    instalacji.

    --
    krzysiek82

  • 3. Data: 2009-05-07 17:19:11
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 07 May 2009 15:35:00 +0200, w <gtuo25$b2u$1@h1.uw.edu.pl>, Piotr Fonon
    <f...@p...onet.pl> napisał(-a):

> [...]
    > bez problemu (nawet kilkadziesiąt godzin), a tu zawsze w krótkim czasie
    > programy zawieszają się. Problem sprzetowy, czy niedoskonałość narzędzi

    Memtest raczej nie obciąża procesora.
    A przy obciążeniu mogą pojawiać się błędy np. z powodu braku mocy/przegrzewania
    się.

    A Prime co pokazuje?

  • 4. Data: 2009-05-07 18:17:27
    Od: Fonon <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    r...@k...pl napisał(a):
    > Memtest raczej nie obciąża procesora.
    Fakt, ale potrafi wywalić błąd w czterdziestym przejściu.
    > A przy obciążeniu mogą pojawiać się błędy np. z powodu braku mocy/przegrzewania
    > się.
    Tu brak mocy odpada. Natomiast sam test procesora przechodzi bez
    problemu. Temperatura rośnie i nasyca się, a test nie wykazuje błędów.

    > A Prime co pokazuje?
    Nie sprawdzałem - zrobię to.

    Dodam, że przypadkiem dziś testowałem inny komputer z tym samym
    skutkiem. Wspólnym mianownikiem był chipset VIA (choć różne typy).
    F.

  • 5. Data: 2009-05-08 08:50:30
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Wykłada się niestety od razu (zawiesza się).
    F.

  • 6. Data: 2009-05-08 14:28:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 08 May 2009 10:50:30 +0200, w <gu0rol$omj$1@h1.uw.edu.pl>, Piotr Fonon
    <f...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > Wykłada się niestety od razu (zawiesza się).
    > F.

    Jeżeli mialbym zgadywać, to pewnie płyta powoli zdycha.
    A kondziki na niej OK?

  • 7. Data: 2009-05-08 15:33:40
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    r...@k...pl pisze:
    > Jeżeli mialbym zgadywać, to pewnie płyta powoli zdycha.
    To niestety możliwe. Stara jest.
    > A kondziki na niej OK?
    Wyglądają dobrze, ale mogły wyschnąć, a tego nie widać.

    Obniżenie taktowania pamięci poniżej poziomu nominalnego nic nie dało.
    Jest jednak światełko w tunelu. Przeinstalowałem system i krótka próba
    zarówno prime'a jak i S&M wypadły dobrze. Zapuszczę je na dłużej -
    ciekawe, co z tego wyniknie.
    F.

  • 8. Data: 2009-05-11 18:33:20
    Od: Marcin Kocur <m...@g...com.wytnij>

    Osoba krzysiek82 napisała na pl.comp.pecet:

> [...]
    > Mem test zero problemów natomiast inne narzędzia problemy już
    > widziały. np xp się instalował, natomiast win 2003server wywalał już

    Ja myślę, że memtest idealny nie jest. Raz przepuścił mi 24h testowania
    ewidentnie uwalonego modułu (na zimnym kompie zawieszała system przy
    uruchamianiu). Memtest od razu po uruchomieniu komputera też nic nie
    pokazywał. Mprime zresztą też nic przez 12h.

    Marcin Kocur

  • 9. Data: 2009-05-12 09:49:19
    Od: Piotr Fonon <f...@p...onet.pl>

    Podniosłem napięcie na modułach pamięci, ustawiłem standardowe
    taktowanie. Prime przez 24 godziny działał dobrze. S&M przechodzi z
    jednym błędem w teście pamięci, PC-Check zawiesza się stale w tym samym
    miejscu. Innych objawów niesprawności nie ma. I co o tym sądzić?
    F.