  • 41. Data: 2017-02-24 21:05:54
    Temat: Re: zatrzymywanie się.
    Od: "Manik" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:o8q2bu$1tt$1@news.chmurka.net...

    > to ci ostatni są, delikatnie mówiąc, tak mądrzy, jak ty kulturalny.
    >
    > Pawel Chorzempa

    Ja jestem kulturalny dla normalnych, którzy mogą coś
    nie wiedzieć, lub chcieć się upewnić.

    Nie jestem kuluralny dla przygłupów, którzy uważają, ze zjedli
    wszystkie rozumy w zakresie PoRD.
    Ja też wszystkiego nie wiem, ale wtedy nie zabieram głosu.

  • 42. Data: 2017-02-24 21:40:42
    Temat: Re: zatrzymywanie się na zielonej strzałce
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 20:49, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Jeszcze nie spotkałem inaczej działającej, niż te, jak opisałem, ale
    > czujność zawsze zalecana, nawet jak się ma pierwszeństwo.

    Różne już widywałem. Nie zawsze podejmuję się analizy jak one działają:)
    Bezpieczniej obecnie przyjąć, że CHGW, niż że to "klasyczna" zielona
    strzałka.

    > Zdaje się, że przez ostatnie kilkanaście lat był jeden przypadek
    > potrącenia pieszego na zielonej strzałce. Bez poważniejszych obrażeń.

    Oj znacznie więcej. Na przykład jakiś tydzień temu w Warszawie pieszy
    wszedł... dosłownie w ciężarówkę. Niestety skutecznie. W Warszawie
    kojarzę kilka wypadków z ciężarówkami na zlonej strzałce, więc napewno
    więcej niż jeden.

    Shrek

  • 43. Data: 2017-02-24 21:46:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 20:51, Manik pisze:

    > Ty jesteś tak głupi, że nawet tego ustawa nie przewiduje.
    >
    > Jeżeli na poprzecznej mieli czerwone ,
    > to razem z zieloną warunkową (blaszaną) paliło się
    > zielone i strzałka była w tym momencie bez znaczenia.

    Miałem ci już nie odpowiadać, ale napiszę dla postronnych.

    Jak się skręca na zielonej strzałce, to znaczy że piesi na drodze w
    którą skręcasz mają czerwone - przynajmniej w tych "klasycznych"
    zielonych strzałkach.

    Co jest sytuacją bezpieczniejszą niż skręt na swoim zielonym, bo łatwiej
    dojrzeć biegacza czy rowerzystę z boku niż z tyłu.

    A ty Maniek ić spać. Nikt tu z takim pajacem jak ty nie będzie
    dyskutował. Ponieważ nie sądzę, żeby ktoś wczoraj odkrył usenet, to
    obstawiam, że jesteś jakimś starym użytkownikiem pod nowym nickiem (i
    być może IP - nie chce mi się sprawdzać), który postanowił sobie
    potrolować. A teraz zdychaj z głodu;)

    Shrek

  • 44. Data: 2017-02-24 23:20:23
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2017-02-24 o 09:46, s...@g...com pisze:

    > Ale ważne jest abyś patrzył w takiej sytuacji na 4 grupy uzytkowników drogi:
    > -samochody/motocykle/motorowery
    > -pieszych
    > -rowerzystów
    > -biegaczy.
    > Bo szczególnie te ostatnie dwie grupy lubią sie pojawić niewiadomo skąd.

    Taaa... bo motocykliści to są kompletnie przewidywalni na drodze xD

  • 45. Data: 2017-02-24 23:28:54
    Temat: Re: zatrzymywanie się. dureń Chorzempa.
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 11:59:55 +0100, w <o8p3p4$8ka$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <g...@o...pl> napisał(-a):

    > Zielona strzałka warunkowa jest udogodnieniem dla kierowców,
    > bo nie muszą czekać przed czerwonym.

    Debil(n)a bzdura. Zielona strzałka jest najczęściej dlatego, że nie chciało się
    komuś montować osobnego sygnalizatora.

    > ale dać debilowi jakieś udogodnienie to będzie chciał więcej
    > i ciągle będzie mu mało.

    Ktoś z twojej rodziny stanowił to prawo? To by wiele tłumaczyło.

  • 46. Data: 2017-02-24 23:40:48
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 15:22:49 +0100, w <o8pfg8$1du$1@dont-email.me>, ddddddddddddd
    <d...@f...pl> napisał(-a):

    > Ale faktem jest że np.
    > na "rondzie na Powstańców Śl." jeszcze kilka lat temu jak się zapalała
    > strzałka to dwa pasy do skrętu w prawo ruszały praktycznie zawsze, a
    > teraz co któryś samochód się zatrzyma i blokuje ruch dopóki nie dostanie
    > zielonego :)

    Zawsze mnie to nurtowało. Sygnalizatory nie są nad pasami, ale obok -- czyli
    obowiązują na wszystkich pasach. Który przepis sprawia, że strzałka odnosi się
    tylko do prawego?

  • 47. Data: 2017-02-24 23:46:33
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 24 Feb 2017 19:20:38 +0100, w
    <1...@i...dyndns.org.invalid.17
    0224.invalid>, 007
    <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał(-a):

    > Oddali ci juz PJ?
    >
    > To co piszesz jest wypaczeniem idei, że zatrzymanie przed warunkową S-2
    > spowodowane jest "zielonym" dla pieszych *przed* skrętem.

    Chciałbym ci podać przykład, że piesi na poprzecznej mają zielone, ale żaden
    nie przychodzi mi do głowy. Choć pewnie są i tak przypadki.

    Za to mógłbym podać 2 z okolicy, gdzie piesi mają czerwone (a nawet zakaz
    przekraczania jezdni :) -- zielona strzałka tam gwarantuje, że nie spotkasz
    nikogo na kursie kolizyjnych łącznie z samochodami).

  • 48. Data: 2017-02-25 00:11:29
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-02-24 o 23:40, r...@k...pl pisze:

    > Zawsze mnie to nurtowało. Sygnalizatory nie są nad pasami, ale obok -- czyli
    > obowiązują na wszystkich pasach. Który przepis sprawia, że strzałka odnosi się
    > tylko do prawego?

    Znaki poziome? Wcześniej znaki pionowe, nakazujące jechać prosto z
    drugiego od prawej pasa?

    Nie zawsze obowiązują tylko prawego.

    OIDP Warszawa, ul. Kasprzaka w kierunki centrum, skrzyżowanie z Prymasem
    - można "na warunku" skręcać z dwóch prawych pasów - bo drugi jest
    prosto i prawo.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 49. Data: 2017-02-25 08:15:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 23:40, r...@k...pl pisze:

    > Zawsze mnie to nurtowało. Sygnalizatory nie są nad pasami, ale obok -- czyli
    > obowiązują na wszystkich pasach. Który przepis sprawia, że strzałka odnosi się
    > tylko do prawego?

    OIDP któreś z rozporządzeń o długiej nazwie o sygnałach mówi, że zieloną
    strzałkę warunkową można ustawiać tylko tam, gdzie jest 1 pas do skrętu.

    W Warszawie Galas nie dojrzał, że z dwóch pasów skręca się ze Żwirek w
    Łazienkowską. A może nie pozwolono mu dostrzeć;)

    Shrek

  • 50. Data: 2017-02-25 08:16:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 24.02.2017 o 23:20, PlaMa pisze:

    > Taaa... bo motocykliści to są kompletnie przewidywalni na drodze xD

    No są na tyle przewidywalni, że raczej ich bym się na przejściu nie
    spodziewał (wzdłuż) ;)

    Shrek