  • 11. Data: 2016-05-20 10:44:00
    Temat: Re: zawracanie
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2016-05-19 o 15:20, Krystek pisze:
    > Czy na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym można zawrócić jeśli strzałka na
    > sygnalizatorze jest tylko w lewo tj. nie ma strzałki do zawracania?
    >
    > Przykład:
    > https://www.google.pl/maps/@52.1793453,20.9783945,3a
    ,75y,336.22h,70.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1u06nqM_-9iT
    gjqzfyAGIA!2e0!7i13312!8i6656

    > Czy będąc na skrajnym lewym pasie (jak te dwa samochody na zdjęciu z
    > streetview) można zawrócić czy trzeba skręcić w lewo zgodnie z
    > sygnalizatorem?
    >
    > Krystek
    Nie można, bo jak się świeci zielone do skrętu w lewo, to na taki tylko
    manewr masz pozwolenie. Nie możesz wtedy jechać na wprost, w prawo, ani
    zawracać.
    Są sygnalizatory "w lewo i do zawracania", wtedy możesz.
    S-3f
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Polskie_drogowe_sygna%
    C5%82y_%C5%9Bwietlne

    --
    viktorius

  • 12. Data: 2016-05-20 12:15:52
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 19.05.2016 o 15:30 masti <g...@t...hell> pisze:

    > a że to swoją drogą debilizm bo od tego są znaki a nie sygnalizatory

    To akurat nie debilizm.
    Gdy światła nie działają to się robi zwykłe skrzyżowanie i wtedy można jak
    na zwykłym zawrócić. Ale gdy na sygnalizatorze kierunkowym w lewo jest
    zielone to jest duże prawdopodobieństwo, że w przeciwnym kierunku (dla
    skręcających w prawo) też jest zielone, być może też kierunkowe, więc
    zawracając trzeba by im ustąpić pierwszeństwa, a ustępując im, blokowałoby
    się jadących za sobą a po to jest kierunkowe, żeby płynnie przejechali.

    --
    SW3
    ----

  • 13. Data: 2016-05-20 12:23:21
    Od: masti <g...@t...hell>

    SW3 wrote:

    > To akurat nie debilizm.

    jest debilizm bo jest to wyjątek od ogólnej reguły, że sygnalizatory nie
    określają niczego więcej poza zgodą lub nie na przejazd
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 14. Data: 2016-05-20 12:28:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-20 o 12:15, SW3 pisze:

> [...]
    > więc zawracając trzeba by im ustąpić pierwszeństwa, a ustępując im,
    > blokowałoby się jadących za sobą a po to jest kierunkowe, żeby płynnie

    Problem jest bardziej złożony - zawracający miałby słuszne podstawy
    sądzić, że ma pierwszeństwo przed tymi skręcającymi w prawo (bo nie wie,
    że mają zielone kierunkowe).

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-05-20 14:34:22
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 20.05.2016 o 12:23 masti <g...@t...hell> pisze:

    > jest debilizm bo jest to wyjątek od ogólnej reguły, że sygnalizatory nie
    > określają niczego więcej poza zgodą lub nie na przejazd

    I sygnalizator kierunkowy w lewo oznacza zgodę lub nie na przejazd w lewo.

    --
    SW3
    ----

  • 16. Data: 2016-05-20 15:33:13
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 20 May 2016 12:28:09 +0200
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > Problem jest bardziej złożony - zawracający miałby słuszne podstawy
    > sądzić, że ma pierwszeństwo przed tymi skręcającymi w prawo (bo nie wie,
    > że mają zielone kierunkowe).

    Miałby, jakby miał sygnał kierunkowy z zawracaniem, a jak ma tylko w lewo, to nie ma
    podstaw.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 17. Data: 2016-05-20 17:35:21
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2016-05-20 o 06:25, Liwiusz pisze:

    > Tak samo przestrzegane, jak stawanie na zielonej strzałce.

    :):):) Trafiłeś. Kolejny przepis radosnej twórczości urzędasów. Nie raz
    tak sobie jadę i patrzę, że trzeba by przejechać kilka kilometrów żeby
    zawrócić. Albo zawrócić poprzez skręt w prawo.

  • 18. Data: 2016-05-20 17:44:27
    Od: <7...@7...174427.invalid> (Tom N)

    szerszen w
    l>:

    > Miałby, jakby miał sygnał kierunkowy z zawracaniem, a jak ma tylko w lewo, to nie
    ma podstaw.

    Ale wiesz co oznacza S-3?

    --
    'Tom N'

  • 19. Data: 2016-05-20 17:46:46
    Od: <2...@5...174646.invalid> (Tom N)

    adam w

    > tak sobie jadę i patrzę, że trzeba by przejechać kilka kilometrów
    > żeby zawrócić.

    Pewnie masz zaganiacza 0,5m w zwisie... Nie masz?

    > Albo zawrócić poprzez skręt w prawo.

    Ba, nawet jest szybciej niż skręt w lewo...

    --
    'Tom N'

  • 20. Data: 2016-05-23 08:41:19
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 20 May 2016 17:44:27 +0200
    <7...@7...174427.invalid> (Tom N) wrote:

    > Ale wiesz co oznacza S-3?

    Ale wiesz, że istnieje również S-3F do którego się odnosiłem?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń