  • 21. Data: 2018-12-08 22:25:36
    Temat: Re: zestaw TPMS do samochodu
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-08 15:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl ...

    > Ja cały czas niespecjalnie moge zrozumiec, po co wlasciwie czujniki
    > cisnienia... no chyba ze...
    >

    > Ostatnio jade dwupasmowka, wyprzedza mnie babka, ewidentny laczek w
    > prawej tylniej oponie.
    > Dogoniłem ja, mrugam swiatłami, trabie - zero reakcji.
    > Zrównałem się z nia (ja po lewej), trabie - znowu zero reakcji...
    > W koncu po naprawde dobrej minucie spojrzała na mnie, zjechalismy...
    > Podchodze do niej i mowie ze ma pane i czy nic nie czuła. A ona na to: a
    > rzeczywiscie, cos czułam... Wiec moze to i jest potrzebne...

    Jesteś z tych przemądrzałych a nie doświadczonych :-)

  • 22. Data: 2018-12-08 22:36:50
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-08 20:52, Mateusz Viste wrote:

    > Do wykrycia tego nie potrzeba żadnych czujników. Wystarczy ABS, który w
    > każdym współczesnym aucie już jest.

    Raczej nie

  • 23. Data: 2018-12-09 08:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

    > A widzisz, nie wykryłem ironii :) A historia to swoją drogą -
    > urzekła mnie.

    Przyznaje ze mnie troche przeraziła.
    Nie rozumiem jak mozna byc tak nieodpowiedzialnym za kierownica.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 24. Data: 2018-12-09 10:35:36
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 08 Dec 2018 22:36:50 +0100, kk wrote:

    > Raczej nie

    Nie wystarczy ABS? No ok, ABS + kilka linijek kodu :)

    Ale może kolega mówi że nie każde auto teraz ma ABS? Dacia mojej małżonki
    ma, obecne Nivy mają, no to chyba wszystko ma. Poza tym, czy to nie jakoś
    obowiązkowe teraz?

    Mateusz

  • 25. Data: 2018-12-09 11:40:53
    Od: spider <"spajder78[wytnij]"@wp.pl>

    > Ale może kolega mówi że nie każde auto teraz ma ABS? Dacia mojej małżonki
    > ma, obecne Nivy mają, no to chyba wszystko ma. Poza tym, czy to nie jakoś
    > obowiązkowe teraz?

    W każdym nowym aucie musi być ABS i kontrola ciśnienia w kołach.
    I właśnie w tańszych autach spadek ciśnienia w kole wykrywa właśnie
    układ ABS.

  • 26. Data: 2018-12-09 13:11:14
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 09 Dec 2018 11:40:53 +0100, spider wrote:

    > W każdym nowym aucie musi być ABS i kontrola ciśnienia w kołach.
    > I właśnie w tańszych autach spadek ciśnienia w kole wykrywa właśnie
    > układ ABS.

    Ja właśnie o tym, że ten cały TPMS to trochę armata na muchę, kiedy ABS
    od dawna potrafi wykryć jak coś z ciśnieniem nie halo. Raz (w Dusterze)
    ABS w ten sposób właśnie mnie powiadomił, zanim dało się cokolwiek odczuć
    w jeździe (ściślej to wyglądało tak: przyjeżdża małżonka mówi "auto
    spsute, napraw", idę, patrzę faktycznie jakaś nieznana mi lampka się
    pali. Przejechałem się, myślę - dziwne, po mojemu wszystko gra. Dopiero
    jak wyguglałem ikonkę to dowiedziałem się, że o ciśnienie chodzi - i
    faktycznie, jedna z opon miała wbity gwoździk który bardzo lekko
    popuszczał powietrze).

    Mateusz

  • 27. Data: 2018-12-09 18:59:58
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > się, że o ciśnienie chodzi - i faktycznie, jedna z opon miała wbity
    > gwoździk który bardzo lekko popuszczał powietrze).

    Nienawidze teorii spiskowych ale skoro zestaw czujników kosztuje prawie
    1000zł...
    To troche tak jak z tymi ***** dwumasami...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

  • 28. Data: 2018-12-09 19:19:43
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-09 13:11, Mateusz Viste wrote:

    > Ja właśnie o tym, że ten cały TPMS to trochę armata na muchę, kiedy ABS
    > od dawna potrafi wykryć jak coś z ciśnieniem nie halo.

    Pozwala wykryć nierównomierność pracy kół. A TPMS pełne pomiary
    ciśnienia robi. Masz tu także pomiar temperatury.

  • 29. Data: 2018-12-09 20:59:59
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik kk k...@o...pl ...

    > Pozwala wykryć nierównomierność pracy kół. A TPMS pełne pomiary
    > ciśnienia robi. Masz tu także pomiar temperatury.

    Co ma znaczenie bo...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    którzy nie mają już nic do stracenia. " Janis Joplin

  • 30. Data: 2018-12-09 22:45:01
    Od: kk <k...@o...pl>

    On 2018-12-09 20:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik kk k...@o...pl ...

    > Co ma znaczenie bo...?

    Bo tak jak do pomiaru ciepła jest ciepłomierz a nie podzielnik, tak do
    pomiaru ciśnienia ciśnieniomierz a nie ABS. Bezsensowne pytania zadajesz.