  • 1. Data: 2010-06-29 18:27:18
    Temat: zlacze component - mozna dac wspolna mase?
    Od: "Michał" <g...@p...pl>

    Witam,
    czy ktoś się orientuje czy można puścić component ( 3 rca ) kablem 4x1,5 -
    przy czym jedna zyła to masa? potrzebuje puścić taki sygnał od dvd do tv a
    nie ma mozliuwosci puszczenia instalacji. taki moznaby zaadoptowac bo jest
    w okolicy tv, a dvd ma stac pare metrow dalej. dzwiek to mozna przez jakis
    av sender puscic, ale obraz dobrze by bylo zeby mial jakas sensowna
    rozdzielczosc.
    rozwijajac pytanie - czy te 3 kolory co ida maja wspolna mase - musi to byc
    ekran, czy mozna tak jak pisalem? odlefglosc kilku metrow.
    Idac dalej - jest szansa ze dzwiek tez ma wspolna mase z obrazem?
    pozdrawiam
    michal

  • 2. Data: 2010-06-29 23:04:42
    Temat: Re: zlacze component - mozna dac wspolna mase?
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@s...com>

    W dniu 2010-06-29 20:27, Micha? pisze:
> [...]
    > ekran, czy mozna tak jak pisalem? odlefglosc kilku metrow.
    > Idac dalej - jest szansa ze dzwiek tez ma wspolna mase z obrazem?

    Tak, mają wspólną masę. Np. płaskie telewizory LED-LCD produkcji bodajże
    Samsung nie mają wejścia Component na Cinchach, tylko minijack
    4-stykowy, więc siłą rzeczy masa jest wspólna.

    Poza tym, osobną masę - "cyfrową" i "analogową" to widziałem tylko w
    laboratoryjnych przetwornikach A/D. Sprzęt RTV zawsze ma wspólną masę do
    wszystkiego, chyba że używa złącz zbalansowanych, ale takie są tylko w
    profesjonalnym sprzęcie, poza tym minus złącza zbalansowanego ciężko
    nazwać masą, to jest po prostu przeciwfaza.

    Kabel nie musi być ekranowany, ale czy obraz będzie ci się podobał, to
    sam ocenisz.