  • 11. Data: 2020-01-20 15:11:48
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    robot <a...@o...pl> wrote:

    > Nie w domu. Do domu nie wejdziesz bo nie masz kluczy bo zgubione.

    Tak... jeśli to klucze do domu, a mieszka się samemu, to faktycznie :)

    Ja mam jeden zapasowy klucz do mieszkania w pracy a drugi u rodziny.
    A inne już w mieszkaniu.

    > W portfelu!

    Jak się nosi portfel. Ja już nie noszę. Prawo jazdy i dowód osobisty
    w etui telefonu, karta płatnicza w telefonie (google pay), nic innego
    mi z portfela na co dzień nie potrzeba...

  • 12. Data: 2020-01-20 15:17:30
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    Michał Jankowski <m...@f...edu.pl> wrote:

    > U sąsiadki to się przydaje, jak ktoś ma zamek zatrzaskowy i wyjdzie bez
    > kluczy...

    Jest na to sposób. Nie mieć zamka zatrzaskowego. Dla mnie to zawsze była
    głupota. Niby wygoda, jasne, ale właśnie przez roztargnienie można sobie
    zablokować wejście do mieszkania.

  • 13. Data: 2020-01-20 15:41:49
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Pieniądze gdzie nosisz?

  • 14. Data: 2020-01-20 15:48:51
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2020-01-20 o 15:17, Queequeg pisze:

    > Jest na to sposób. Nie mieć zamka zatrzaskowego. Dla mnie to zawsze była
    > głupota. Niby wygoda, jasne, ale właśnie przez roztargnienie można sobie
    > zablokować wejście do mieszkania.

    Zamek zatrzaskowy był remedium na zapominanie zamykania drzwi.
    Swojego czasu dzieciaki okradały przedpokoje, jechał windą
    lub leciał schodami na ostatnie piętro i potem schodząc na dół
    sprawdzał czy drzwi się otworzą z klamki. Jak się otwarły
    to ładował się do przedpokoju, jak ktoś usłyszał i wyszedł z
    pokoju to "dzień dobry, ja do Karola", skoro nie mieszka to
    "przepraszam pomyliłem piętra/bloki". A jak nikt nie usłyszał
    łapał za skórzane kurtki, sprawdzał torby i teczki tam stojące,
    czasami nawet trafił się komplet kluczy wiszących na wieszaku
    na ubrania. To potem przyszli w godzinach pracy i sprawdzili
    dalej niż tylko w przedpokoju.

    Pozdrawiam

  • 15. Data: 2020-01-20 15:53:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Pieniądze gdzie nosisz?

    Nie nosi. A potem płacze p.b.banki jak to wyjechał do innego miasta
    zablokowało mu kartę i nie miał na paliwo czy bilet na pociąg.
    A dowód rejestracyjny to trzyma w samochodzie, w końcu złodziej
    też człowiek, skoro się namęczył żeby ukraść to niech chociaż
    w dobrej cenie sprzeda a nie paserowi za 10 czy 20 procent wartości.

    Pozdrawiam

  • 16. Data: 2020-01-20 16:00:32
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    > Jest na to sposób. Nie mieć zamka zatrzaskowego. Dla mnie to zawsze była
    > głupota. Niby wygoda, jasne, ale właśnie przez roztargnienie można sobie
    > zablokować wejście do mieszkania.

    Rodzice mieli taki zamek w drzwiach przez długie lata. Przypadki
    zatrzaśnięcia drzwi można policzyć na palcach, jednej ręki. Spowodowane
    przez dorosłych, bo siebie i brata jako dzieciaków nie liczę. Po prostu
    zawsze trzeba było mieć klucze w ręce naciskając klamkę do wyjścia.
    Awaryjnie klucz u ciotki klatkę obok.

    Dla mnie jako dziecka, meczące, bo klucz trzeba mieć zawsze ze sobą. Dla
    rodzica wygodne, bo jak dziecko idzie do szkoły później niż rodzice do
    pracy, to rodzic się nie martwi czy dzieciak na pewno zamknął drzwi na
    klucz.
    Nawet jak faktycznie tego klucza nie miałem przy sobie, to do ciotki nie
    latałem. Albo czas spędzało sie na dworze, albo u jakiegoś kolegi w
    razie niepogody. W drzwiach tylko kartka gdzie jestem, taki analogowy sms :)

    --
    viktorius

  • 17. Data: 2020-01-20 16:01:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Rodzice mieli taki zamek w drzwiach przez długie lata. Przypadki
    >zatrzaśnięcia drzwi można policzyć na palcach, jednej ręki.

    Raz wystarczy :-)

    W duzej rodzinie moze sie sprawdza, bo zawsze ktos otworzy ... gorzej,
    jak akurat nie ma ...

    J.

  • 18. Data: 2020-01-20 16:19:40
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

> [...]
    > Jest na to sposób. Nie mieć zamka zatrzaskowego. Dla mnie to zawsze była
    > głupota. Niby wygoda, jasne, ale właśnie przez roztargnienie można sobie

    To chyba nie wygoda, tylko metoda wychowawcza.
    Jak nie jesteś roztargniony to radzisz sobie czy drzwi się same zamykają
    czy nie. Jak jesteś roztargniony to albo zostawiasz niezamknięte drzwi,
    albo zostajesz za zamkniętymi drzwiami bez klucza. Ale w tym drugim
    przypadku szybko uczysz się nie zapominać klucza :-)

    --
    SW3
    ----

  • 19. Data: 2020-01-20 16:20:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mirek" napisał w wiadomości grup
    pl...
    On 20.01.2020 12:13, J.F. wrote:

    >Możesz przymocować do nich tag-a rfid uhf.
    >Sam tag to grosze, czytnik dalekiego zasięgu - jak na taką zabawę
    >cena zaporowa, ale w razie czego wynajmiesz kogoś kto ma ;)

    Ale co - chodzic potem po lesie i szukac ?

    Zobacza i zamkna :-(

    J.

  • 20. Data: 2020-01-20 16:27:33
    Od: robot <a...@o...pl>

    W dniu 2020-01-20 o 13:54, Michał Jankowski pisze:

    > Ja trzymam w biurze.

    Niewygodnie - trzeba wracać do biura.