  • 81. Data: 2020-01-23 19:01:00
    Temat: Re: znalezc klucze
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    Queequeg <q...@t...no1> napisał(a):
    > Warto przeczytać dyskusję Kamila w wątku "Darmowe domeny" na
    > pl.comp.sieci. Dziwny przypadek, raczej nie sensu brać go na
    > poważnie.

    Zapamiętam :)

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 82. Data: 2020-01-23 19:02:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Piotr,

    > Ja też. Ale właśnie wczoraj wróciłem z Krakowa, gdzie się zdziwiłem, że
    > parkomaty tylko na gotówkę (i jakąś tubylczą kartę).

    W Krakowie możesz płacić przez moBILET...
    Skycasha nie mogę sprawdzić - błąd :(

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 83. Data: 2020-01-23 20:06:38
    Od: AS <N...@p...onet.pl>

    W dniu 23.01.2020 o 16:08, J.F. pisze:

    > Taa ...

    Podzielam twoje zdanie.

    > Czyli jesli dobrze rozumiem - liczysz na innych ?
    > Ale zeby mozna bylo na nich liczyc, to aplikacja nie moze byc prosta do
    > zabicia :-) Znajdujesz ?

    Dlatego napisałem, że akurat w tym przypadku moje zachowanie jest
    aspołeczne ;) Breloczek schowałem w środku lokomocji, jak zajdzie
    potrzeba to zainstaluję aplikację.

    > Ktos sie orientuje jak ten BTLE w breloczku dziala ?
    > Wysyla co pewien czas jakis broadcast, a telefony tylko na to czekaja ?

    Przede wszystkim działa jak beacon (radiolatarnia), regularnie wysyła w
    eter info o sobie (coś jak bezprzewodowy czujnik temperatury do stacji
    pogody). Oprócz tego można w razie potrzeby się podłączyć do niego tak
    jak do urządzenia BT i posterować np. głośniczkiem czy diodą. Telefon
    cały czas nasłuchuje pasmo BT. Aplikacja ustawia filtr wyłapujący
    pakiety pasujące do zadanego wzorca i je obrabia gdy się pojawią.
    Aplikacja jeśli wykryje w eterze rozgłoszenie jakiegokolwiek breloczka
    to zapamiętuje jego ID, pozycję GPS telefonu oraz siłę sygnału BT
    (wyznacza przybliżony promień obszaru gdzie może być brelok), a potem
    wysyła na serwer zebrane dane. Taką funkcjonalność po cichu przemycili
    do Janosika..

  • 84. Data: 2020-01-23 21:22:43
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A to ciekawe. Musze sprawdzic ... ale moze po prostu masz jakies
    > kiepskie wylaczanie BT w swoim telefonie.

    Nie mam, po odinstalowaniu Yanosika problem ustąpił.

    > Ja narzekam raczej odwrotnie.
    > -bywa, ze opel sie z telefonem nie laczy. Nie, bo nie. Pomaga restart
    > telefonu.
    > -bywa, ze polaczenie sie rwie,
    > -teraz mam jakis inny telefon .. LG G6, ten ma jakis dlugi timeout,
    > jade po miescie, wiec telefonu nawet nie wyciagam,
    > wysiadam, ide do domu/pracy, a telefon mi jeszcze wiele komunikatow
    > przez pare minut pokazuje,
    > ze BT rozlaczony ...

    Dziwne rzeczy... u mnie wszystko działa ;)

  • 85. Data: 2020-01-23 21:55:53
    Od: Roman Rogóż <r...@s...krakow.pl>

    W dniu 2020-01-23 o 16:31, Piotr Gałka pisze:

    > Ja też. Ale właśnie wczoraj wróciłem z Krakowa, gdzie się zdziwiłem, że
    > parkomaty tylko na gotówkę (i jakąś tubylczą kartę).
    > P.G.
    Nie tylko, nie tylko.
    Najstarsze modele faktycznie są na monety. Nowsze są już na zwykłe karty
    bankowe zbliżeniowe.

    BTW
    https://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,44425,19179219,k
    rakowskie-parkomaty-podadza-tweety.html

  • 86. Data: 2020-01-24 13:55:27
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    > W Krakowie możesz płacić przez moBILET...

    Jedynie domyślam się co to takiego może być :)

    Zawsze wolę (dla zdrowia) podejść kawałek niż płacić za parkowanie.
    Czyli jak najbardziej realizuję deklarowany cel utworzenia stref
    płatnego parkowania - aby dawało się zaparkować.

    Dla kilku razy w roku nie będę gdzieś tam podawał swoich danych.
    P.G.

  • 87. Data: 2020-01-24 14:18:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Jedynie domyślam się co to takiego może być :)

    Mo bilet, albo ni mo biletu?

    --
    Jarek

  • 88. Data: 2020-01-24 22:20:04
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Queequeg wrote:

    > No jak nosisz portfel, to tak ;)

    Też mnie to zaciekawiło. Portfel, zegarek... Fakt, podczas Nocy Muzeów
    coś takiego pokazywali.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 89. Data: 2020-01-24 22:25:02
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Zenek Kapelinder wrote:

    > I któregoś pięknego słonecznego dnia przez debili co nie używają pieniędzy obudzimy
    się i pieniędzy nie będzie.

    A po co Ci karteczka z napisem "jestem złoto"? Złota się od tego nie
    staje, choć wielu ludzi w to wierzy. A potem się przydarza wojna lub
    inna ruchawka i debile używający pieniędzy odkrywają, ile te pieniądze
    są *naprawdę* warte.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 90. Data: 2020-01-24 22:39:09
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>