  • 181. Data: 2019-11-12 19:30:06
    Temat: Re: znow. WCHODZĄCY.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Najwyraźniej z tego samego powodu, z którego on uważa że ją ma ;-)

    Czyli obaliłeś swój własny argument;) Szacun za luzackie podjście;)

    --
    Shrek

  • 182. Data: 2019-11-12 19:33:06
    Temat: Re: znów lemingi
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 12, 2019 at 6:59:48 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Z ciekawosci - z jakiego powodu chcesz zmuszac ciezarówki do hamowania z
    > maksymalna siłą? Rozumiesz, ze w ich przypadku to jest ostatecznosc?

    Ja ich do niczego nie zmuszam, twierdze tylko, ze fizyka ta sama i wzory na droge
    hamowania (brak wplywu masy na droge hamowania) dzialaja rowniez w przypadku TIRow, a
    ze maja "kiepskie" hamulce...

  • 183. Data: 2019-11-12 20:54:59
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2019-11-12 o 08:57, yabba pisze:

    > Znam przypadek śmiertelny po nadepnięciu, ale nie było to zrobione
    > niechcący.

    > A czy Tobie przytrafiło się nadepnąć kogoś butem lub potrącić w przejściu?

    Co ma piernik do wiatraka?

    Czy na chodzenie w przejściu musisz przejść cykl szkolenia, zdać egzamin
    i uzyskać uprawnienia?

    Żeby zostać kierowcą, zwłaszcza zawodowym kierowcą TIR-a musisz przejść
    szkolenia i uzyskać uprawnienia. Ba nawet musisz przejść badania lekarskie.

    > Jednak ludzie popełniają i będą popełniać pomyłki. Żaden przepis tego
    > nie zlikwiduje.
    >

    > yabba

    Widzę nadal nie rozumiesz.

    Błędy popełniają osoby nieświadome zagrożenia, nieświadome skutków i
    nieświadome odpowiedzialności, a także osoby bezmyślne.

    Od kierowcy wymaga się, aby przeszedł cykl szkoleń, potwierdził swoją
    wiedzę i umiejętności zdanym egzaminem, który nie należy do
    najłatwiejszych i uzyskał uprawnienia.

    Tworzy się zasady ruchu drogowego oraz  za różne pomyłki czy celowe
    działania niezgodne z tymi zasadami, nakłada się sankcje (mandaty,
    punkty, odbieranie uprawnień, pozbawienie wolności itd.).

    To wszystko jest tworzone i wymagane po to, aby kierowcy nie popełniali
    błędów.

    Kierowca nie ma prawa popełnić błędów. Jeżeli tego nie rozumiesz i nie
    zmienisz nastawienia to nigdy w życiu nie zdobędziesz prawa jazdy i
    lepiej zarówno dla Ciebie jak i dla innych, abyś nigdy go nie uzyskał. A
    jeżeli już nawet jakimś cudem uda Ci się je zdobyć to bardzo szybko je
    utracisz.

  • 184. Data: 2019-11-12 21:59:45
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik WS L...@c...pl ...

    > Ja ich do niczego nie zmuszam, twierdze tylko, ze fizyka ta sama i
    > wzory na droge hamowania (brak wplywu masy na droge hamowania)
    > dzialaja rowniez w przypadku TIRow, a ze maja "kiepskie" hamulce...

    Wcale nie maja kiepskich.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?

  • 185. Data: 2019-11-12 22:17:26
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, November 12, 2019 at 9:59:46 PM UTC+1, Budzik wrote:

    > Wcale nie maja kiepskich.

    Jesli droga hamowania jest znacznie dluzsza od wynikajacej z teorii, to cos jest nie
    teges... Zreszta linkowane testy tez wykazaly dosc duzy rozrzut...

    Byc moze to kwestia opon, zakladaja jakis badziew, ktory jest projektowany na
    maksymalny przebieg i minimalizowanie zuzycia paliwa? Kiedys ('97) mialem takie cudo
    (Micheliny MXT bodajze), zalozone przez Opla fabrycznie do Astry F 1.6 16V, nie dalo
    sie na tym jezdzic po mokrym, dosc szybko wywalilem z praktycznie calym bieznikiem :(

  • 186. Data: 2019-11-12 22:44:35
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-11-12, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No tu widać, że łeb wystaje powyżej maski więc o martwym polu nie ma mowy.

    Poza tym musiał być widoczny z daleka jak się zblizał. Albo nie
    sprawdził w ogóle tego kierunku (bo ruch miał wyłącznie z lewej) albo
    celowo.

    --
    Marcin

  • 187. Data: 2019-11-13 06:00:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poza tym musiał być widoczny z daleka jak się zblizał. Albo nie
    > sprawdził w ogóle tego kierunku (bo ruch miał wyłącznie z lewej) albo
    > celowo.

    Mało kto sprawdza (przynajmniej u nas). Ogólnie wiadomo, że ciężko
    czasem rowerzystę wyhaczyć jak skręcasz w prawo a za ciebie jedzie.
    Pytałem znajomych jak sobie z tym radzą - dominanta to "mnie po prostu
    rowerzyści w bok nie wjeżdzają".

    --
    Shrek

  • 188. Data: 2019-11-13 06:37:52
    Temat: Re: znów. rowerzysta.
    Od: "Ronol9" <k...@o...pl>

> [...]
    > a za ciebie jedzie. Pytałem znajomych jak sobie z tym radzą - dominanta to
    > "mnie po prostu rowerzyści w bok nie wjeżdzają".

    Skręcałem w prawo na parking. Rowerzysta jechał z tyłu po chodniku;
    wyhamował. W razie stłuczki, ja byłbym winien, chociaż jemu nie wolno
    jechać po chodniku na tej drodze.

  • 189. Data: 2019-11-13 07:12:07
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Wed, 13 Nov 2019 06:37:52 +0100, Ronol9 napisał(a):

> [...]
    >
    > Skręcałem w prawo na parking. Rowerzysta jechał z tyłu po chodniku;
    > wyhamował. W razie stłuczki, ja byłbym winien, chociaż jemu nie wolno

    Nie byłbyś winien.

  • 190. Data: 2019-11-13 09:11:59
    Od: kosmos <k...@u...pl>

    W dniu 2019-11-09 o 20:25, r...@k...pl pisze:

    > No, akurat widać że weszły zanim ruszył.

    Chyba niezbyt dokładnie oglądałeś linkowany w pierwszym poście film - w
    33 sekundzie ciężarówka stoi przed linią zatrzymania, w 34 sekundzie
    rusza i przodem najeżdża na linię, w 35 sekundzie piesze wkraczają na
    jezdnię.
    Ta z rowerem to chyba w ogóle nie ogarniała co się dzieje (albo
    uwierzyła, że pieszy na pasach ma nie tylko pierwszeństwo, ale i pole
    siłowe), dopóki auto jej nie trafiło...