  • 21. Data: 2013-11-16 21:57:02
    Temat: Re: 00800 z Polski
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    To bywa coraz częściej dawno i nieprawda.
    Wyobrażasz sobie redukcję kosztów w firmie, do której Ty jako klient wybierasz, kiedy
    zadzwonisz?
    Ich księgowi spać nie mogli.
    Teraz skurczybyki wymyślili metodę, że zgłaszasz im (mailem lub przez formularz, a
    jakże) Twój numer telefonu i to oni do Ciebie
    oddzwonią.
    Tyle, że wtedy oddzwonią, kiedy to im będzie wygodnie.
    No i może się okazać, że do Twojego kraju nie zadzwonią :-(
    W ten sposób zresztą straciłem możliwość reklamacji pewnego produktu za ok. $200 z
    Amazona następnie przywiezionego (którego tenże
    Amazon nie wysyłał poza Amerykę, bo na resztę świata miał inną wersję).
    Co prawda jak trzeba, to Polak by potrafił, ale nie uwinąłem się na czas, aby
    załatwić sobie VoIP-a z kierunkowym +44, +49, +33 lub
    +47, kierunkowego Polski +48 nie było na liście rozwijanego menu strony
    reklamacyjnej Amazona.

    -----
    > Infolinia 00800 jest nie po to aby było free cały sens tej infolinii to
    dodzwonienie się do właściwej firmy.
    > Takie infolinie stosują firmy np. Siemens. Infolinia działa całą dobę i w czasie
    gdy dzień jest w Azji to rozmowa przekierowana
    > jest na tamten odział, gdy dzień wstaje w Europie to na tamten i tak dalej.
    > I człowieczek który chce się dodzwonić do tej firmy z Ameryki, Europy i innych
    części świata nie patrzy na numer lokalny tylko
    > "kręci" infolinię.
    > Nie umiem wytłumaczyć dlaczego kolega AL żyje już 30 lat w nieświadomości
    oczywistości.

  • 22. Data: 2013-11-16 22:18:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    i...@p...pl napisał:

> [...]
    > I człowieczek który chce się dodzwonić do tej firmy z Ameryki, Europy
    > i innych części świata nie patrzy na numer lokalny tylko "kręci" infolinię.

    Ale dlaczego właściwie ktoś w USA kontaktując się z firmą "np. Siemens"
    miałby dzwonić na jakieś dziwne numery? Jak firma poważna, to przecież
    zadba o to, by mieć krajowy numer w rodzaju 800-SIEMENS, taki tam obyczaj.
    Chyba że ktoś pokłada nadzieje w nowej, dynamicznej firme z Lechistanu,
    która planuje światową karierę -- wtedy numer 00-800-ZIUTEX nie wzbudzi
    podejrzeń.

    > Nie umiem wytłumaczyć dlaczego kolega AL żyje już 30 lat w nieświadomości
    > oczywistości.

    Może po 30 latach nie jest to taka oczywista oczywistość?

    --
    Jarek

  • 23. Data: 2013-11-16 22:42:30
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <i...@p...pl> wrote:

    > Ależ skądże, infolinia 00800 jest bardzo popularna w Ameryce.
    > Skąd takie niusy o nieużywaniu jej?

    W USA obowiązuje 1-800. Cała reszta jest nieistotna ;-)

  • 24. Data: 2013-11-16 23:02:11
    Od: i...@p...pl

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 22:42:30 UTC+1 użytkownik Maciej Bebenek napisał:

    > W USA obowiązuje 1-800. Cała reszta jest nieistotna ;-)

    przecież to oczywista oczywistość, że w tym wypadku 00=1 dla
    Hamerki.

    Ircys

  • 25. Data: 2013-11-16 23:16:57
    Od: i...@p...pl

    W dniu sobota, 16 listopada 2013 22:18:19 UTC+1 użytkownik Jarosław Sokołowski
    napisał:
> [...]
    >
    > Chyba że ktoś pokłada nadzieje w nowej, dynamicznej firme z Lechistanu,
    >
    > która planuje światową karierę -- wtedy numer 00-800-ZIUTEX nie wzbudzi

    Gdy firma ZIUTEX jest firmą międzynarodową to dba o to aby infolinia,
    najczęściej supportowa, była faktycznie międzynarodowa, a nie lokalna,
    krajowa. Cóż ja Ci poradzę na to, że ktoś tak usprawnił telefonię wymyślając
    IFS/ISCS.

    Ircys

  • 26. Data: 2013-11-16 23:49:56
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    i...@p...pl napisał:

    > przecież to oczywista oczywistość, że w tym wypadku 00=1 dla Hamerki.

    No masz, całkiem mi to z głowy wyleciało. Czyżby to miało oznaczać,
    że w USA ludzie są odcięci od *międzynarodowych* infolinii?

    --
    Jarek

  • 27. Data: 2013-11-16 23:53:07
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    <i...@p...pl> wrote:

    > przecież to oczywista oczywistość, że w tym wypadku 00=1 dla
    > Hamerki.

    No właśnie że nie. 1-800 to nie to samo, co 011 800

  • 28. Data: 2013-11-16 23:54:01
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    > No masz, całkiem mi to z głowy wyleciało. Czyżby to miało oznaczać,
    > że w USA ludzie są odcięci od *międzynarodowych* infolinii?

    Nie, dla nich jest 1-800. Dla europejskiego plebsu jest +800 :-P

  • 29. Data: 2013-11-16 23:57:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Maciej Bebenek napisał:

    > Nie, dla nich jest 1-800. Dla europejskiego plebsu jest +800 :-P

    A to +800, to u nich 011 800, dobrze rozumiem?

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2013-11-17 00:01:38
    Od: " 666" <j...@g...pl>

    Takie pierwsze z brzegu linki:
    http://www.tryton.com.pl/serwis_informacje.php
    http://wwwmp.techdata.pl/Pages/Start.aspx?TemplateID
    =3&BU=&Vendor=&MenuId=2190&ParentMenuId=2155&c=Produ
    cenci&corpregionid=26&Culture=pl-PL
    Z kim się połączysz zapewne zależy od miejsca, z którego dzwonisz.

    -----