  • 11. Data: 2024-02-06 07:52:51
    Temat: Re: 1 kabel USB do drukarki, a 2 komputery
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-06 o 00:53, Animka pisze:
    > Te, Jacku Tadeuszu, nie chcę ani po sieci ani po Wifi.

    Kup drugą drukarkę. Drukarki nie są drogie tylko ich eksploatacja.

    Serio. Dla Ciebie to idealne rozwiązanie.

  • 12. Data: 2024-02-06 07:55:03
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2024-02-06 o 01:00, Animka pisze:
    > Mam to w ciężkim poważaniu ?

    Jak nie chcesz wydawać pieniędzy to przekładaj kable.

    Ile razy dziennie to musisz robić? 10-20?

  • 13. Data: 2024-02-06 14:56:37
    Od: RadosławF <r...@o...pl>

    W dniu 05.02.2024 o 19:34, Jacek Marcin Jaworski pisze:

    > Należy założyć sieć lokalną. Można tanio (mniej niż 2k zł.) kupić
    > drukarkę ze złączem Ethernet (kabel) i z interfejsem Wi-Fi (radio).

    Znaczy bogaty z domu.

    > Zamiast tego chyba też są jakieś serwery dla drukarek USB.
    >
    > Można nawet samemu sobie taki serwerek zrobić stawiając demona
    > drukowania CUPS na Raspberry Pi z Linuksem. W Linux Magazine nr 2023-12
    > na s. 15 jest art. pt. "Nowe życie. Jak użyć Raspberry Pi do podłączenia
    > starszej drukarki do sieci".

    Sprawdził bym posiadany router.
    Większość ma i złącze USB i możliwość obsługi drukarki.

    > Tylko z tymi Raspberry Pi jest taki problem, że niektórzy czekają na
    > swoją płytkę już 2 lata. Dziwne, że tyle trwa wojna na Ukrainie ;P
    > Dziwne, że sami Ukraińcy się chwalą, że używają "inteligentnych
    > pocisków" ;P

    https://botland.com.pl/1655-moduly-i-zestawy-raspber
    ry-pi-5
    Kup sobie kilka na zapas, bo wojna na ukrainie jeszcze trochę potrwa.
    :-)

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2024-02-06 15:25:36
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 05.02.2024 o 21:24, Jacek Marcin Jaworski pisze:

    > Powinienem dodać, że rozw. oparte o sieć lokalną jest tym
    > właściwym/profesjonalnym podejściem.

    Właściwe, to jest takie rozwiązanie jakie pasuje właścicielowi.

    > Natomiast używanie przełącznika USB
    > jest dziecinnym sposobem myślenia o drukowaniu z dwóch lub więcej komp.

    Jest bardzo dobrym rozwiązaniem gdy nie chce się żonglować kablami
    między komputerami, drukarka jest jedna, a sieci *nie może* być.
    Tak, są takie stanowiska w niektórych instytucjach.