  • 71. Data: 2010-03-20 16:59:35
    Temat: Re: 1000 radarow
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sat, 20 Mar 2010 15:38:54 +0100, LEPEK napisał(a):

    > Od grudnia 2007 roku autostradą A1 przejechało już ponad
    > 7,5 mln samochodów. Zdecydowana większość to auta osobowe.
    > A1,w porównaniu do krajowej jedynki, to niezwykle bezpieczna
    > arteria.Do marca 2009 nie zginęła na niej żadna osoba.

    Nie zmienia to faktu, że ruch na A1 jest śmiesznie mały. Najlepiej widać
    jadąc z Nowych Marz do Gdyni: do Swarożyna nie jedzie prawie nic, Swarożyn
    - Rusocin pojawia się trochę samochodów, a na obwodnicy od zjazdu na Kowale
    już oba pasy zapchane gęsto. I rzeczywiście na A1 zero zdarzeń, a na
    obwodnicy trup ściele się gęsto, mimo że sama droga niewiele gorsza.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 72. Data: 2010-03-20 18:30:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 12:14:58 +0100, neelix wrote:

    >Za komuny też była 4,5. Wtedy robotnik za pensję mógł kupić prawie 700l
    >paliwa. Zawsze z ceny można zdjąć skandaliczne łupieżcze obciązenia i to
    >jest wina PO.

    Zapominasz ze za komuny robotnik mogl kupic tylko 30 litrow,
    bo na tyle byly kartki :-)

    J.

  • 73. Data: 2010-03-20 23:32:12
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Fri, 19 Mar 2010 09:09:42 +0100, krzysiek82 napisał(a):

    > należy więc dla przykładu nie zabraniać wyprzedzania na przejściu dla
    > pieszych?

    IMO przepis jest nadmiernie restrykcyjny. Cóż złego w wyprzedzaniu na
    przejściu, jesli mam cały czas zachowana widocznośc przejścia?
    Ba, jestem wstanie pokazac przykład, kiedy wyprzedzani ebedzie bardziej
    bezpieczne od powstrzymania się od tegoż.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 74. Data: 2010-03-21 09:52:44
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    Użytkownik "Przemysław Bernat" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Kowale już oba pasy zapchane gęsto. I rzeczywiście na A1 zero zdarzeń, a
    > na obwodnicy trup ściele się gęsto, mimo że sama droga niewiele gorsza.

    Ale tu chodziło o porównanie A1 z DK1 na odcinku, na którym autostrada
    odciążyła krajówkę.
    Kto chce zasuwać ten wybiera A1, gdzie można faktycznie szybko jechać,
    likwidując tym samym zjawisko jazdy na wariata na DK. Obwodnica nie ma
    szybszej, płatnej alternatywy :)

    Pozdr

  • 75. Data: 2010-03-21 10:39:31
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

    > A jechałeś kiedyś? A1 jest droga, prowadzi z nikąd do nikąd i dzięki temu
    > jest pusta. Jeżdżą nią tylko TIR'y i służbówki lecące tranzytem - ruch
    > lokalny tłucze się starymi drogami.

    Pomiędzy jest pusta a ruch jest stosunkowo niewielki w porównaniu z ul.
    Obwodową jest różnica.

    > Porównaj sobie A1 z S6 (obwodnica
    > Trójmiasta - przedłużenie A1) S6 też ma minimum dwa pasy w każdą stronę i
    > wszystkie zjazdy bezkolizyjne. Tu już statystyki, mimo że od końca do
    > końca to raptem 30 kilometrów, nie są takie piękne.

    Niechętnie to pisze, ale gdyby obwodnica była płatna byłoby podobnie.

    > Duże natężenie
    > ruchu, ogromny ruch lokalny i co chwilę kogoś zeskrobują z barierek -
    > często prosto do czarnych worków.

    Z tymi wypadkami na ul. Obwodowej nie jest tak strasznie.

    Pozdr

  • 76. Data: 2010-03-21 10:40:05
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 20 Mar 2010 16:59:35 +0100, Przemysław Bernat wrote:
> [...]

    Ale od tego czasu minal rok, choc i to niezly wynik.

    >Nie zmienia to faktu, że ruch na A1 jest śmiesznie mały.

    Hm, tych 7.5mln przez rok z kawalkiem daje jakies 16tys dziennie.

    odejmujac noc to wychodzi jakies 500 pojazdow/h w jedna strone - nie
    jest to malo.

> [...]
    >już oba pasy zapchane gęsto. I rzeczywiście na A1 zero zdarzeń, a na
    >obwodnicy trup ściele się gęsto, mimo że sama droga niewiele gorsza.

    Hm, z policyjnych statystyk wynika ze na A1 bylo 6 zabitych w roku
    2007 i 2 w 2008. Na calej dk1 141/137.

    Nie znam drogi, ile tam jest tej autostrady ?
    W tej chwili DK1 biegnie po staremu, a obok nowa autostrada, czy juz
    przeniesli ?

    J.

  • 77. Data: 2010-03-21 11:10:59
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 10:40:05 +0100, J.F. napisał(a):

    > Nie znam drogi, ile tam jest tej autostrady ?
    > W tej chwili DK1 biegnie po staremu, a obok nowa autostrada, czy juz
    > przeniesli ?

    DK1 biegnie jak biegła. A1 ma całe 90km łączące Rusocin i Nowe Marzy, które
    kosztują 17,50 za osobówkę i 41,50 za wszytko co większe i osobowe z
    przyczepami. Dla ułatwienia zjazd na Grudziądz jest dopiero planowany, a
    Nowe Marzy raczej nie są aglomeracją skupiającą znaczny ruch :-) W efekcie
    nawet jeżeli statystyki pokazują miliony samochodów jadących A1, to jadąc
    nią ma się wrażenie pustki. Ciężko o wypadek na drodze, na której nawet nie
    ma Ci kto drogi zajechać.
    Jak ktoś chce się podniecać bezpieczeństwem autostrad, to polecam A4 - tam
    jest konkretny ruch i konkretna ilość wypadków.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 78. Data: 2010-03-21 11:23:06
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 10:39:31 +0100, Przembo napisał(a):

    > Z tymi wypadkami na ul. Obwodowej nie jest tak strasznie.

    Ja mam inne wrażenie:

    http://www.mmtrojmiasto.pl/tags/obwodnica

    Jeżdżę codziennie odcinek Chylonia - Złota Karczma i bardzo często coś się
    dzieje. Barierek przy zjeździe na Trasę Kwiatkowskiego nie nadążają
    naprawiać.

    --
    Pozdrawiam,

    Przemek

  • 79. Data: 2010-03-21 12:02:07
    Od: "Przembo" <x...@x...xx>

> [...]
    > Jeżdżę codziennie odcinek Chylonia - Złota Karczma i bardzo często coś się
    > dzieje. Barierek przy zjeździe na Trasę Kwiatkowskiego nie nadążają

    Nie piłem do ilości tylko do tych czarnych worków.

    Pozdr

  • 80. Data: 2010-03-21 12:22:54
    Od: Przemysław Bernat <p...@w...pl>

    Dnia Sun, 21 Mar 2010 12:02:07 +0100, Przembo napisał(a):

    > Nie piłem do ilości tylko do tych czarnych worków.

    Śmiertelnych ofiar też trochę jest. Teraz jest chwila spokoju, ale zrobi
    się ciepło, to się zacznie. Po obwodnicy jeździ się raczej szybko, więc
    niewielki błąd w takim zagęszczeniu ruchu potrafi się źle skończyć. Na
    szczęście takie hardkory, to jednak rzadkość:
    http://www.trojmiasto.pl/wiadomosci/Smiertelny-wypad
    ek-na-obwodnicy-n32246.html

    --
    Pozdrawiam,