  • 81. Data: 2010-03-21 13:35:45
    Temat: Re: 1000 radarow
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    news:me1aq5tf5ru4peaol3ckvfcp5luaiemf6s@4ax.com...
    > Zapominasz ze za komuny robotnik mogl kupic tylko 30 litrow,
    > bo na tyle byly kartki :-)

    Komuna nie zaczęła się z wydrukowaniem kartek. :-)
    neelix

  • 82. Data: 2010-03-21 13:55:56
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Mar 2010 13:35:45 +0100, neelix wrote:

    >Komuna nie zaczęła się z wydrukowaniem kartek. :-)

    Zaczela zaczela, kartki byly od 1945 :-)

    potem bylo bez kartek, ale jak widac robotnik w komunie naprawde nie
    zarabial na tyle paliwa ile by wynikalo z dzielenia :-)

    J.

  • 83. Data: 2010-03-21 15:43:28
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Zaczela zaczela, kartki byly od 1945 :-)
    > potem bylo bez kartek, ale jak widac robotnik w komunie naprawde nie
    > zarabial na tyle paliwa ile by wynikalo z dzielenia :-)

    Może są gdzieś zarobki z lat 70-tych i możnaby to zweryfikować? Pamiętam
    powiedzenie: czy się stoi czy się leży 3 tysiące się należy. :-)
    neelix

  • 84. Data: 2010-03-21 18:32:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 21 Mar 2010 15:43:28 +0100, neelix wrote:

    >Może są gdzieś zarobki z lat 70-tych i możnaby to zweryfikować? Pamiętam
    >powiedzenie: czy się stoi czy się leży 3 tysiące się należy. :-)

    Na stronach ZUS sa srednie i faktycznie kolo 300 byly.

    Co z tego - komuna nie prowadzila gospodarki rynkowej, kazdy zarabial
    tyle ile sie nalezalo, i na wszyskie pieniadze towarow nie starczalo
    :-)

    J.

  • 85. Data: 2010-03-21 18:46:43
    Od: Bydlę <b...@b...com>

    gogi wrote:
> [...]
    nie ma,

    http://www.emetro.pl/emetro/1,88815,7672974,Polski_k
    ierowca_ginie_cztery_razy_czesciej.html

    > No ale akurat to co Unia nam podpowiada jak zredukowac liczbe
    > smiertelnych wypadkow to jest logiczne i nie utrudniajace zycie
    kierowcom.
    > cyt:
    > "Unia wyznaczyła Polsce cel, by do 2013 r. zredukować o połowę liczbę
    > ofiar.

    I wszyscy pomijacie istotę sprawy.
    Nie chodzi o zmniejszenie liczby wypadków, a tylko o obniżenie liczby
    trupów w stałej lub wzrastającej liczbie kraks.
    ;-)

    Czyli jak zwykle - od dupy strony.

    --
    Bydlę

  • 86. Data: 2010-03-22 16:42:45
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Co z tego - komuna nie prowadzila gospodarki rynkowej, kazdy zarabial
    > tyle ile sie nalezalo, i na wszyskie pieniadze towarow nie starczalo

    Ale na cenę paliwa chyba nikt nie narzekał. Lało się do baku, brało w
    kanistry i jeździło. Nie było wtedy gazu, bo nie trzeba było na paliwie
    oszczędzać. Jak było na kartki to lało się do beczek. :-)
    neelix

  • 87. Data: 2010-03-22 18:33:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w
    > wiadomości
    >
    > Ale na cenę paliwa chyba nikt nie narzekał. Lało się do baku,
    > brało w

    Popelniasz blad podstawowy - patrzysz sie na cene w socjalizmie :-)
    A tu sie najpierw trzeba spytac ile trzeba zaplacic zeby kupic :-)

    Najpierw samochody byly dla nielicznych, potem benzyny zabraklo.
    Samochody byly zreszta dosc drogie .. ktos pamieta ile kosztowal
    125p, albo polonez ? Chyba ponad 200 tys .. w sumie to proporcje
    niezbyt odlegle od dzisiejszych :-)

    Tak a propos proporcji .. wychodzilo by mi na to ze dzis nie
    powinienem na cele paliwa narzekac :-)
    Ale to czynie, czyzby z przyzwyczajenia ? :-)

    > kanistry i jeździło. Nie było wtedy gazu, bo nie trzeba było na
    > paliwie oszczędzać. Jak było na kartki to lało się do beczek. :-)

    Lalo sie przez caly rok, zeby na urlop pojechac :-)
    Sie chwalilo syrenki bo jezdzily na 78 bez kartek, ale i to sie
    szybko skonczylo, potem sie przerabialo na rope, choc to raczej
    margines.

    J.

  • 88. Data: 2010-03-22 19:34:59
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    J.F. pisze:
    (...)
    > Popelniasz blad podstawowy - patrzysz sie na cene w socjalizmie :-)

    Niby dlaczego? Ja jakoś nie pamiętam, by tankowanie było czymś dziwnym.
    Wręcz bym napisał, że paliwo było tańsze niż dziś i nie było z nim
    problemów - do czasu.

    > Najpierw samochody byly dla nielicznych, potem benzyny zabraklo.

    Ekhem - samochód można było kupić bez łaski, trzeba tylko było mieć
    pieniądze. Było to dużo wcześniej niż problemy z paliwem. Te się
    pojawiły w okolicach 80 i to nie tylko z benzyną.

    > Samochody byly zreszta dosc drogie .. ktos pamieta ile kosztowal 125p,
    > albo polonez ? Chyba ponad 200 tys .. w sumie to proporcje niezbyt
    > odlegle od dzisiejszych :-)

    Dość odległe - jeszcze pytanie o jakim okresie chcesz pisać, bo czasy
    socjalizmu dość długie.

    > Tak a propos proporcji .. wychodzilo by mi na to ze dzis nie powinienem
    > na cele paliwa narzekac :-)

    Benzyna jest stosunkowo sporo droższa (ile konkretnie to nie powiem),
    niemniej ogólnie zmieniła się struktura wydatków.

    > Ale to czynie, czyzby z przyzwyczajenia ? :-)

    To z całą pewnością.

    > Lalo sie przez caly rok, zeby na urlop pojechac :-)

    Zależy w jakim okresie. Pewnie cały czas piszesz o latach ~1980-1988.

    > Sie chwalilo syrenki bo jezdzily na 78 bez kartek,

    Żarty - niebieska zniknęła w okolicach 85 roku - jak najbardziej była
    na kartki. Przerabiać to można było PF125 - były wersje na 78.
    Chyba, że mówisz o jeździ na etylinie załatwianej na lewo np.
    z armii - już po wycofaniu niebieskiej ze sprzedaży.

    > ale i to sie szybko
    > skonczylo, potem sie przerabialo na rope, choc to raczej margines.

    No ropę? To chyba tylko desperaci próbowali.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 89. Data: 2010-03-23 11:32:41
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Samochody byly zreszta dosc drogie .. ktos pamieta ile kosztowal 125p,
    > albo polonez ? Chyba ponad 200 tys .. w sumie to proporcje niezbyt odlegle

    Dodam jeszcze, że auta chlały wtedy jak smok - 10-12 litrów. Nikt na cenę
    paliwa nie narzekał. Ludzie kupowali auta używane.

    > Tak a propos proporcji .. wychodzilo by mi na to ze dzis nie powinienem na
    > cele paliwa narzekac :-)
    > Ale to czynie, czyzby z przyzwyczajenia ? :-)

    Pytają blondynki co sądzi o kolejnej podwyżce cen benzyny, a ona na to, że
    jej to zwisa, bo zawsze tankuje za 50zł. :-) Od wczoraj Pb95 zdrożała o 5gr.

    > Lalo sie przez caly rok, zeby na urlop pojechac :-)
    > Sie chwalilo syrenki bo jezdzily na 78 bez kartek, ale i to sie szybko
    > skonczylo, potem sie przerabialo na rope, choc to raczej margines.

    Lało się i na tym cały rok jeździło kilka samochodów.
    neelix

  • 90. Data: 2010-04-04 02:12:36
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 22 Mar 2010 19:34:59 +0100, Artur Maśląg wrote:
> [...]
    >
    >Niby dlaczego? Ja jakoś nie pamiętam, by tankowanie było czymś dziwnym.
    >Wręcz bym napisał, że paliwo było tańsze niż dziś i nie było z nim

    No wlasnie dlatego - cena benzyny byla z palca wyssana, wiec w koncu
    zabraklo :-)

    >Ekhem - samochód można było kupić bez łaski, trzeba tylko było mieć
    >pieniądze.

    Ale pieniadze musialy byc prawdziwe, zielone :-)
    Bo inaczej to talony, przydzialy, przedplaty .. bo cena znow nie
    rynkowa.

    >Zależy w jakim okresie. Pewnie cały czas piszesz o latach ~1980-1988.

    To juz dla mnie nie socjalizm. Wczesniej sie zylo fajnie, ale .. na
    kredyt.

    >Żarty - niebieska zniknęła w okolicach 85 roku - jak najbardziej była
    >na kartki.

    Byl czas gdy na kartki byla jedynie zolta. Ale to trwalo dosc krotko
    .. rok ?

    >Przerabiać to można było PF125 - były wersje na 78.

    A po co byloby przerabiac, gdyby i niebieska byla na kartki.

    >No ropę? To chyba tylko desperaci próbowali.

    A coz mieli robic ci ktorym przydzial nie wystarczal :-)

    J.