  • 1. Data: 2009-10-16 07:40:01
    Temat: 125 z niemiec
    Od: Marcin <a...@x...wp.pl>

    Witam,
    Mam problem w UK z rejestracją xlr 125. Do motocykla mam
    Betriebserlaubnis oraz Zulassungbescheinigung Teil 1 gdzie w
    adnotacjach jest informacja o wycofaniu pojazdu z ruchu. W urzędzie
    wymagają drugiej części tego Zulassungbescheinigung, jako dowód
    pokazująć dwie części dużego breifu na normalne motocykle.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Masłoń

  • 2. Data: 2009-10-16 08:28:39
    Temat: Re: 125 z niemiec
    Od: "Piotr S" <p...@y...com>

> [...]
    > wymagają drugiej części tego Zulassungbescheinigung, jako dowód
    > pokazująć dwie części dużego breifu na normalne motocykle.

    "W odpowiedzi na Pana zapytanie informujemy, iż motocykle o maksymalnej
    mocy 11 KW w niemieckim rozporządzeniu o rejestracji pojazdów
    (Fahrzeugverordnung) figurują jako motocykle lekie i zgodnie z §3 Pkt
    II nr 1C tego rozporządzenia są zwolnione z obowiązku rejestracji.
    Jednakże zgodnie z §4 Pkt II nr 2 w połączeniu z §8 tegoż
    rozporządzenia mają nałożony obowiązek posiadania tablic
    rejestracyjnych. Oznacza to iż otrzymują one po przedłożeniu
    pozwolenia na użytkowanie pojazdu (Betriebserlaubnis) dowód
    rejestracyjny (Zulassungsbescheinigung Teil I) oraz tablice
    rejestracyjne ale nie otrzymują karty pojazdu (Zulassungsbescheinigung
    Teil II). Nie wolno im poruszać się po drogach publicznych na
    podstawie tylko pozwolenia na użytkowanie pojazdu (Betriebserlaubnis)
    oraz tzw. tablic ubezpieczeniowych, tak jak jest to dopuszczalne w
    przypadku motocykli małych (o maksymalnej pojemności silnika do 50 cm3).
    Konsulat wyraża nadzieję, że informacje te będą Panu pomocne"

    Generalnie wszystkie motocykle do 125 ccm z Niemiec maja Betriebserlaubnis i
    Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) - w Polsce z takimi
    dokumentami bez problemu można zarejestrować moto.
    Powyżej 125 odpowiednio Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) i
    Fahrzeugbrief (Zulassungsbescheinigung Teil II).

    --
    pozdr.
    Piotr S.

  • 3. Data: 2009-10-16 13:08:57
    Od: Marcin <a...@x...wp.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009 10:28:39 +0200, "Piotr S" <p...@y...com> wrote:

> [...]
    >Powyżej 125 odpowiednio Farzeugschein(Zulassungsbescheinigung Teil I) i
    >Fahrzeugbrief (Zulassungsbescheinigung Teil II).

    Wielkie dzięki, tak wyczerpującej odpowiedzi się nawet nie
    spodziewałem. Jeszcze raz dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Masłoń

  • 4. Data: 2009-10-16 14:11:48
    Od: "Piotr S" <p...@y...com>

    > Wielkie dzięki, tak wyczerpującej odpowiedzi się nawet nie
    > spodziewałem. Jeszcze raz dzięki.

    nie ma sprawny, przerabiam takie tematy codziennie. Myślałem, że tylko w
    Polsce czepiają się dokumentów od "125" z Niemiec, a tu o ... i na wyspach
    to samo :) Może w okienu trafiłeś na urzędasa z Polski
    --
    pozdr.
    Piotr S.

  • 5. Data: 2009-10-16 14:32:45
    Od: Marcin <a...@x...wp.pl>

    On Fri, 16 Oct 2009 16:11:48 +0200, "Piotr S" <p...@y...com> wrote:

    >nie ma sprawny, przerabiam takie tematy codziennie. My?lałem, że tylko w
    >Polsce czepiaj? się dokumentów od "125" z Niemiec, a tu o ... i na wyspach
    >to samo :) Może w okienu trafiłe? na urzędasa z Polski

    nie, nie, ot literówka :) pisząc UK miałem na myśli WK, tak więc jak
    najbardziej w Polsce.

    --
    Pozdrawiam,
    Marcin Masłoń

  • 6. Data: 2009-10-16 16:52:21
    Temat: [OT] Re: 125 z niemiec
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Marcin pisze:

    > nie, nie, ot literówka :) pisząc UK miałem na myśli WK

    zasłałeś łóżko?

    --

    pozdr
    pj