  • 1. Data: 2009-10-15 14:15:49
    Temat: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
    Od: "Pawel" <p...@p...pl>

    Czesc,

    Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)
    Przyszedl czas decyzji, ze na wiosne a moze jeszcze tej jesieni sie na cos
    skusze.

    I tutaj pytanie - nie mysle narazie o dlugich wyprawach po bezdrozach,
    chcialbym sie objezdzic jakos okolicznie - moze Rumunia, Ukraina itp. troche
    oczywiscie po Polsce. Ale tez myslalem o czyms bardziej przyszlosciowym,
    zeby nie musiec sprzedawac i kupowac czegos jak sie zachce np. gdzies dalej
    podskoczyc.

    Generalnie interesuja mnie wyprawy i wycieczki - bo jak nazwac np. jakis
    wypad w Bieszczady czy cos.

    Cos polecicie? A moze zaden z powyzszych?

    Co do zalozen to myslalem o takich:
    - mala awaryjnosc, mala awaryjnosc, mala awaryjnosc ;)
    - odporny na blotko i takiesobie warunki
    - prosta obsluga, latwo sie go nauczyc
    - w miare wygodny na asfalcie (wiec chyba typowe enduro odpadaja)
    - potencjalnie latwy do przygotowania do wypraw dalszych i blizszych
    - tanie czesci zamienne (i latwo dostepne takze w innych, mniej rozwinietych
    krajach)

    Jestem w sumie laikiem wiec prosze o ew. podpowiedzi jak dla laika ;)

    Dzieki z gory.

    Pozdro>P.

  • 2. Data: 2009-10-15 14:53:22
    Temat: Re: Jakie moto - AfricaTwin vs. TransAlp
    Od: "huck" <2...@w...pl>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...pl> napisał w wiadomości news:4ad72e98
    /.../
> [...]
    > troche oczywiscie po Polsce. Ale tez myslalem o czyms bardziej
    > przyszlosciowym, zeby nie musiec sprzedawac i kupowac czegos jak sie
    motocykl i tak bedziesz zmieniał skoro dopiero zaczynasz wiec nie mysl o
    motocyklu przyszłościowym tylko o motocyklu na teraz
    /...../
    no tak to tylko w erze :-)))))))
    masz sprzeczne założenia :-))
    to w koncu asfalt czy błotko ??
    pozdroo
    huck

  • 3. Data: 2009-10-15 16:05:56
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Pawel" <p...@p...pl> napisał

    > tanie czesci zamienne (i latwo dostepne takze w innych, mniej rozwinietych
    > krajach)

    Nie ma tanich części do motocykli.
    Na poczatek kup sobie Trampka.
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 4. Data: 2009-10-15 16:15:34
    Od: n...@s...com

    6

    >Zamierzalem sobie kupic Africa Twin lub TransAlpa - od zawsze chyba ;)

    Jak bedziesz jezdzic solo to trampek, jak w 2 osoby to afryka.
    No chyba ze jestes wielki, wtedy tylko afryka.
    Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
    wygody na plasticzni ;>

    >Jestem w sumie laikiem wiec prosze o ew. podpowiedzi jak dla laika ;)

    Kup cokolwiek w dobrym stanie i jedz :)

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 5. Data: 2009-10-15 17:38:08
    Od: "Tytus" <t...@g...pl>

    Siemka

    ***newrom
    Jak bedziesz jezdzic solo to trampek, jak w 2 osoby to afryka.

    Tiaaa trampek to wypas - podobny do beczki 200D, ta moc, te przyspieszenia i
    ten sam lek przed gorkami. A i rozwija zdolnosci planistyczne - wyprzedzanie
    czegos wiekszego trzeba zaczac planowac juz w domu.

    *** > No chyba ze jestes wielki, wtedy tylko afryka.

    Ale kolega pytal o niezawodne moto.

    ***Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
    wygody na plasticzni

    Eee,urban legends plastki maja byc szybkie a nie wygodne...

    --
    Tytus
    żółte najszybsze

  • 6. Data: 2009-10-15 17:55:16
    Od: n...@s...com

    On Thu, 15 Oct 2009 19:38:08 +0200, "Tytus" <t...@g...pl> wrote:

    >Siemka

    noczes

    >Tiaaa trampek to wypas - podobny do beczki 200D, ta moc, te przyspieszenia i
    >ten sam lek przed gorkami. A i rozwija zdolnosci planistyczne - wyprzedzanie
    >czegos wiekszego trzeba zaczac planowac juz w domu.

    Tyle ze te pare koni wiecej w at psu w dupe, znaczy idzie sie pasc bo
    masz motocykl paredziesiat kilo ciezszy. Na prawde nie widze nie widze
    przewagi at nad ta, pomimo ze ta mialem 600 a AT mam 750.
    50 koni przy motocyklu solo spokojnie styka do miasta czy jazdy
    turystycznej. Zreszta AT ma cos 62 a TA 58 koni. No chyba ze miales na
    mysli ze z tych dwoch ma se wybrac trzeci, wtedy to ajmsory i ide do
    konta.

    >Ale kolega pytal o niezawodne moto.

    I at i ta ktorymi jezdze/jezdzilem maja ponad 100kkm przebiegu. Ciagle
    jezdza, nie psuja/psuly sie i generalnie nie ma problemu zeby mnie
    zawiozly i przywiozly z kazdej wycieczki. Moze i sa bardziej
    niezawodne sprzety, ale nie nazwalbym zadnego z tych modeli wadliwym
    czy usterkowym.

    >Eee,urban legends plastki maja byc szybkie a nie wygodne...

    chyba w d... wrrrooooc, kazdy ma inne priorytety.
    pozdr
    newrom

  • 7. Data: 2009-10-15 18:32:56
    Od: "Pawel" <p...@p...pl>

    > no tak to tylko w erze :-)))))))
    > masz sprzeczne założenia :-))
    > to w koncu asfalt czy błotko ??

    No dobra, na moto sie nie znam, ale powiedzmy - bo na pewno tak mozna jakos
    porownac, bylby to odpowiednik np. Land Rover Discovery 2 Td5 w samochodach
    terenowych, no wiec w sensie - ze nie jest to masakra na jezdni (choc troche
    muli w porownaniu do normalnej osobowki), a w terenie swietnie sobie radzi,
    a jak sie zrobi lifta, zalozy opony MT itd. to juz wogole - choc oczywiscie
    nie jest to auto takie typowo do enduro rajdow 4x4 (tam to Suz Samurai), ale
    jako wyprawowka to swietne auto.

    No i o takie cos mnie sie rozchodzi, ale w motocyklach ;)

    Pozdro.P.

  • 8. Data: 2009-10-15 18:33:22
    Od: "Pawel" <p...@p...pl>

    > Nie ma tanich części do motocykli.
    > Na poczatek kup sobie Trampka.

    A Trampek to jest TransAlp? Nie pytam z sarkazmem, naprawde nie znam sie...

    Pozdr.P.

  • 9. Data: 2009-10-15 18:34:06
    Od: "Pawel" <p...@p...pl>

    > Tyle ze moze to byc dla Ciebie przeklenstwem, bo nie zaznasz juz
    > wygody na plasticzni ;>

    I znow chyba smieszne pytanie - ale co to znaczy 'wygody na plasticzni'? W
    sensie ze dupa boli? ;)

    Pozdr.P.

  • 10. Data: 2009-10-15 18:38:32
    Od: "Pawel" <p...@p...pl>

    OK, Panowie - a co jeszcze rozwazyc oprocz dwoch wyzej wymienionych? Jakies
    BMW?

    Chodzi tez wlasnie o te usterkowosc - w sensie no i tez - ze jak cos rypnie
    1000 km od domu zeby to jakos ktos potrafil lokalny naprawic, jakas
    dostepnosc czesci itd?

    Nie wiem jak z motocyklami ale np. dowolny 4x4 Toyoty, Isuzu, (no powiedzmy
    sprzed 2002 roku) mozna naprawic praktycznie w dowolnym miejscu na swiecie
    bez problemu, lokalnie, bez zamawiania czesci faxem ;)

    Dzieki za ew. podpowiedzi.

    Pozdr.P.