  • 1. Data: 2009-10-15 16:26:18
    Temat: problem z silnikiem w dt125
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Cos mi sie stalo z silnikiem w yamaszce, od trzeciego biegu w gore nie
    chce sie wkrecac na wiecej niz 6500 rpm. Wyglada to tak: ruszam, ciagne
    na jedynce potem dwojce do 10000 rpm, w momencie kiedy wrzucam trojke
    silnik gasnie az obroty spadna do 6500, wtedy zapala ale chodzi
    nierowno, nazwal bym to "chechlaniem", nie chce sie rozkrecic do wiecej
    niz 6500 - jest tak na kazdym biegu od 3 do 6. jak ujme gazu zeby obroty
    spadly bardziej i dam ponownie chodzi rowno ale tylko do tych 6500 - w
    momencie kiedy do tych obrotow sie wkreci traci moc i zaczyna chodzic
    nierowno. Przy 6500 im wiecej gazu daje tym bardziej przerywa, jak jest
    tylko lekko odkrecona manetka chodzi rowno, ale jak proboje dac gazu
    natychmiast zaczyna znow przerywac.
    Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?
    DT rocznik 98
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-15 18:22:26
    Temat: Re: problem z silnikiem w dt125
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    michu pisze:
> [...]
    > natychmiast zaczyna znow przerywac.
    > Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?

    Miałem identyczną sytuację w KTM Sting 1999 to ten sam silnik.
    zapchany tłumik.
    Odkręć tłumik i spróbuj na samym dyfuzorze.

    --
    Sysek

  • 3. Data: 2009-10-15 19:11:05
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Sysek pisze:

    > Miałem identyczną sytuację w KTM Sting 1999 to ten sam silnik.
    > zapchany tłumik.
    > Odkręć tłumik i spróbuj na samym dyfuzorze.

    obadam jutro sprawe, w sumie ostatnio wyjezdzilem 5 litrow wachy z dwa
    razy za duza iloscia oleju (nie bylem pewny czy juz wlalem olej wiec
    wlalem drugi raz, potem se przypomnialem ze jednak juz na poczatku byl
    wlany), moze sie nie przepalal i zasyfil tlumik
    michu

  • 4. Data: 2009-10-15 19:22:18
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    michu pisze:

> [...]
    > razy za duza iloscia oleju (nie bylem pewny czy juz wlalem olej wiec
    > wlalem drugi raz, potem se przypomnialem ze jednak juz na poczatku byl

    To DT nie ma dozownika ? Ja mialem kiedys DT80 z konca lat 80 i juz
    wtedy dozownik byl.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 5. Data: 2009-10-15 19:24:56
    Od: michu <m...@p...onet.pl>

    Kuczu pisze:

    > To DT nie ma dozownika ? Ja mialem kiedys DT80 z konca lat 80 i juz
    > wtedy dozownik byl.

    jest ale ja tam w te wynalazki nie wierze, jeszcze padnie i se silnik
    zatre, a olej w paliwie to 100% pewnosci ze smarowanie jest.

  • 6. Data: 2009-10-15 19:36:54
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    michu pisze:

    > Ma ktos pomysl co tam sie spizylo i jak to naprawic?

    To wersja kastrowana czy otwarta ?

    Na wszelki wypadek jedziesz wg standardu - czyszczenie i regulacja
    gaznika, czyszczenie wydechu, sprawdzasz zawor na wydechu - YPVS , potem
    lewy uszczelniacz walu. Jak wszystko hula to znaczy ze na 99% modul
    zaplonu kleknal - nie znalazlem zeby ktos to naprawial, ponoc ktos w
    Olsztynie.

    Oczywiscie mozesz na poczatek poszukac kogos z takim modulem jak Twoj i
    przepiac na chwile :-) tylko uwazaj co do zlaczy bo yamaha jakos czesto
    zmieniala zlaczki.

    jesli to modul to allegro - tylko znowu - uwazaj na zlaczki - w razie
    wielkiej draki np. masz kastrowany na module 3MB-00 a chcesz miec
    odblokowany czyli modul 3MB-20 to przeloza Ci wtyczki w Cyklo w Wawie.

    Duzo ciekawych rzeczy o detku: http://dtr125.net/tuningf.htm

    cieszesiezemoglempomoc

    W tym roku padl modul mi - podobny rocznik do Twojego, ktos tu pisal o
    kateemie na silniku detka i tez mial podobne objawy, teraz Ty...
    Te moduly chyba sie sypia po paru latach.. a sorry, to Yamaha, one po
    prosstu przestaja stroic ;-)

    KJ

  • 7. Data: 2009-10-15 19:46:54
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 15 Paź, 21:24, michu <m...@p...onet.pl> wrote:

    > jest ale ja tam w te wynalazki nie wierze, jeszcze padnie i se silnik
    > zatre, a olej w paliwie to 100% pewnosci ze smarowanie jest.
    No i dziwisz się, że masz zapchany tłumik? :-) Nie wiem jaka jest
    konstrukcja dozownika w DT ale w tym urządzonku nie ma za bardzo co
    się psuć :-)

    --
    Artur

  • 8. Data: 2009-10-16 05:47:15
    Od: Sysek <s...@p...onet.pl>

    ktos tu pisal o
    > kateemie na silniku detka i tez mial podobne objawy,

    Ja pisałem o tym kateemie , okazało się , że zapchany tłumik.

    --
    Sysek

  • 9. Data: 2009-10-16 06:17:13
    Od: n...@s...com

    On Thu, 15 Oct 2009 20:24:56 +0100, michu <m...@p...onet.pl>
    wrote:

    >jest ale ja tam w te wynalazki nie wierze, jeszcze padnie i se silnik
    >zatre, a olej w paliwie to 100% pewnosci ze smarowanie jest.

    Czyli walisz 2x wiecej oleju czy dozownik jest pusty ?
    BTW Slyszales zeby sie komukolwiek popsul ?

    pozdr
    newrom
    --
    DT 125 - czy aby nie za mocny ? :-)
    JUPPI! Admini tego foróma som wielcy!

  • 10. Data: 2009-10-16 06:19:39
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    n...@s...com pisze:

    > BTW Slyszales zeby sie komukolwiek popsul ?

    Mi sie popsul w DT 18 lat temu. Ale ta Jamsza byla ta kskatowana ze
    nawet sie nie dziwilem. Cylinder zaczal szumiec wiec przeszedlem na
    mieszanke "reczna" a dozownik zostal odlaczony.