  • 1. Data: 2020-09-15 10:22:01
    Temat: 14-latek Zniżki OC
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Czy da się przenieść na syna moje zniżki OC? Czy poczekać do 18-stki?
    (ma dowód osobisty, nie ma NIPu)

    A jeśli tak to czy warto (komplikacje z podpisami... inny adres
    zameldowania...)
    Czy czyni różnicę auto osobowe, motocykl, ciągnik, przyczepa?

  • 2. Data: 2020-09-15 10:23:18
    Temat: Re: 14-latek Zniżki OC
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Oczywiście mowa o współwłasności nowo nabytego pojazdu.

  • 3. Data: 2020-09-15 12:09:38
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 10:23, _Master_ pisze:
    > Oczywiście mowa o współwłasności nowo nabytego pojazdu.

    O ile wiem, to zniżki sie nie "przepisują" na innego kierowcą. To rodzaj
    nagrody za TWOJĄ bezszkodową jazdę.

    Ja bym mu kupił jakiegoś komarka, albo same papiery na komarka, opłacał
    mu OC na to. Jak będzie mieć 18 lat, to jakichś tam zniżek się dorobi,
    może zniwelują zwyżki związane z młodym wiekiem kierowcy.

    --
    viktorius

  • 4. Data: 2020-09-15 12:57:54
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Kupuję Tico za 1500 ;-) i chcę przy okazji zrobić z niego współwłaściciela.
    Wiem że z dorosłą osobą można.

  • 5. Data: 2020-09-15 12:58:29
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    viktorius <v...@i...pl> wrote:

    > Ja bym mu kupił jakiegoś komarka, albo same papiery na komarka, opłacał
    > mu OC na to. Jak będzie mieć 18 lat, to jakichś tam zniżek się dorobi,
    > może zniwelują zwyżki związane z młodym wiekiem kierowcy.

    Dokładnie tak. Mój pierwszy pojazd poza rowerem to był chiński skuter
    50cc. Więcej ten złom stał niż jeździł, ale zniżki leciały.

    --
    Z dumą szedłem przez miasto łapiąc spojrzenia przechodniów. Popularność?
    Nie. Uroda? Raczej nie. Włączona piła łańcuchowa w moich rękach? Być może...

  • 6. Data: 2020-09-15 13:31:02
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 12:57, _Master_ pisze:
    > Kupuję Tico za 1500 ;-) i chcę przy okazji zrobić z niego
    > współwłaściciela.
    > Wiem że z dorosłą osobą można.

    Kup przyczepkę samochodową lekką do 750kg. Nie będzie miał okazji zrobić
    nią wypadku, niskie OC oraz brak przeglądów corocznych.

    Tico za 1500zł może nie przejść przeglądu ze względu na korozję.

  • 7. Data: 2020-09-15 13:37:39
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Nie potrzebuję przyczepki, syn ma 14 lat, nie będzie jeździł a Tico jak
    najbardziej przegląd przechodzi.

    Tak wiem... Stereotypy w narodzie są utrwalone ;-)

  • 8. Data: 2020-09-15 15:30:57
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-09-15 o 13:37, _Master_ pisze:
    > Nie potrzebuję przyczepki, syn ma 14 lat, nie będzie jeździł a Tico jak
    > najbardziej przegląd przechodzi.

    Zaproponowałem motorower, bo OC tanie, więc małe koszty "inwestycji" w
    znizki OC. Przeglądów robić nie trzeba, kary (jeszcze) za to nie ma.
    Motorowery mają przegląd co 2 lata, ale jak go nie zrobisz, to ulice
    wyjechać nie możesz, tyle.
    Druga opcja to przyczepka, OC tez znikome, lekka do 750kg ma przegląd
    bezterminowo.

    Najdrożej to samochód, OC wyjdzie raczej najwięcej. Nie robiąc
    przeglądów nic się nie stanie, tylko jeździć nie można.

    Poró0wnuja te 3 pojazdy, wybrałbym jednoślad.
    Bo autko i przyczepa zajmuje dużo więcej miejsca na
    placu/parkingu/garażu. Jak to ma stać, to niech chociaż zajmuje jak
    najmniej miejsca :)

    > Tak wiem... Stereotypy w narodzie są utrwalone ;-)

    Stereotypowo to lepiej Tico, niż Multiple ;)

    --
    viktorius

  • 9. Data: 2020-09-15 17:45:00
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Logiczne ale ja i tak kupuję auto dla żony ;-)
    Kalkulacja trochę inna a mieszkam w bloku.

  • 10. Data: 2020-09-15 22:14:37
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 15.09.2020 o 10:22, _Master_ pisze:
    > Czy da się przenieść na syna moje zniżki OC? Czy poczekać do 18-stki?
    > (ma dowód osobisty, nie ma NIPu)
    o ile wiem, to jak razem będziecie właścicielami wspólnego pojazdu, to
    Tobie i jemu będą rosły zniżki. jak syn dobije do 18stki i kupi własne
    auto, będzie miał chyba 4 lata zniżek. zapytaj ubezpieczyciela

    ToMasz