  • 1. Data: 2020-09-10 18:33:12
    Temat: czyja wina
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Stop Cham 493
    https://www.youtube.com/watch?v=i8WouPRRLWA

    scena pierwsza - no i kto tu winny ?

    J.

  • 2. Data: 2020-09-10 18:40:40
    Temat: Re: czyja wina
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Thursday, September 10, 2020, 6:33:12 PM, you wrote:

    > Stop Cham 493
    > https://www.youtube.com/watch?v=i8WouPRRLWA
    > scena pierwsza - no i kto tu winny ?

    Motocyklista wjechał na wewnętrzny pas bez upewnienia się, że może
    bezpiecznie wyprzedzić. Kierujący samochodem wyprzedzającym mandat za
    spowodowanie kolizji, której mógł uniknąć - według polskiego prawa
    art. 3 PoRD.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2020-09-10 19:24:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 10.09.2020 o 18:33, J.F. pisze:

    > Stop Cham 493
    > https://www.youtube.com/watch?v=i8WouPRRLWA
    >
    > scena pierwsza - no i kto tu winny ?

    Głowy nie dam, bo pewnie sprawa dla sądu i tam zależy co biegły monetą
    rzuci, ale jak dla mnie to kierownik puszki. Miał 4 sekundy żeby
    zareagować. Zwłaszcza jakby się okazało że zapiedalał (nie jestem w
    stanie z kamery ocenić). Ale obawiam się, że najprościej będzie jak
    dawca zostanie winnym i taki będzie początkowy kurs - zależy czy
    wyszczekany i ogarnięty - jak nie to albo mandat podpisze albo w sądzie
    mu bez walki przyklepią.

    Swoją drogą miał farta - szatkownica z prawej - brrr:(

    --
    Shrek

  • 4. Data: 2020-09-10 19:40:50
    Od: j...@g...com

    --scena pierwsza - no i kto tu winny ?

    to nagrywajacy sprowokowal ta sytuacje , ten na moto widzi mistrza lewego pasa i
    probuje go objechac ale zapomina spojrzec w lusterko i dostaje gonga, nagranie z
    przedniej kamery jest uciete ale ide o zaklad ze z przodu nie bylo auta i dlatego ten
    na moto probowal wyprzedzic prawym ...

  • 5. Data: 2020-09-10 19:45:43
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/09/2020 18:40, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Motocyklista wjechał na wewnętrzny pas bez upewnienia się

    Mam wrażenie że wykonuje ruch głową tak, jak gdyby spogądał w lusterko.
    Myślę że nie spodziewał się następnego zapier...cza z prękością
    2*dopuszczalna. Coś tam w oddali świeciło, ale daleko. I to nie jest
    tak, że zapier...acz nie reagował. Zjechał kołami na pobocze, ale raczej
    nie hamował. Ot, "zmieścisz się". Kierowca nagrywający jedzie gdzieś tak
    około 90-100km/h (100m co 4 sek).

    Wina prawna motocyklisty. Moralnie wina po stronie kolejnego rajdowca
    który myśli że każdy na drodze ma na niego uważać.

  • 6. Data: 2020-09-10 19:48:08
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/09/2020 19:40, j...@g...com wrote:
    > probowal wyprzedzic prawym ...

    Tylna kamera jest lustrzanym odbiciem, prawdę mówiąc nie wiem czemu,
    może w celu wyświetlania tego na lusterku. Pobocze jest po prawiej,
    czyli nagrywający jechał prawidłowo.

  • 7. Data: 2020-09-10 19:51:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Sep 2020 10:40:50 -0700 (PDT), j...@g...com

> [...]
    > gonga, nagranie z przedniej kamery jest uciete ale ide o zaklad ze z
    > przodu nie bylo auta i dlatego ten na moto probowal wyprzedzic prawym

    Borzsz, przecież to jest wsteczna kamera. I jaki ma związek jakim pasem
    wyprzedzał -- wymusił pierwszeństwo na zapierdalaczu, zapierdalacz nawet
    chyba nie hamował tylko próbował ominąć...

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 8. Data: 2020-09-10 20:07:38
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Thu, 10 Sep 2020 18:33:12 +0200, J.F.

    > scena pierwsza - no i kto tu winny ?

    Swoją drogą, wczoraj miałem pomroczność jasną i przejechałem na Bora
    Komorowskiego [DC] na czerwieni wymuszając na autobusie wyjeżdżającym z
    pętli. Coś czuję w kościach że się znajdę na stopchamie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 9. Data: 2020-09-11 10:57:52
    Od: K <n...@e...com>

    On 10/09/2020 18:48, heby wrote:

    > Tylna kamera jest lustrzanym odbiciem, prawdę mówiąc nie wiem czemu,
    > może w celu wyświetlania tego na lusterku. Pobocze jest po prawiej,
    > czyli nagrywający jechał prawidłowo.

    Albo zeby sie dalo tablice sprawcy odczytac bez uzywania mozgu?

  • 10. Data: 2020-09-11 11:00:13
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 11/09/2020 10:57, K wrote:0
    > Albo zeby sie dalo tablice sprawcy odczytac bez uzywania mozgu?

    Skoro w normalnej kamerze przedniej da się je czytać, to w tylnej,
    odwróconej, tylko przeszkadza.

    Jak mówie, ta kamera prawodpowobnie odwraca obraz po to aby "emulować
    lustro", do czego kierowca jest bardziej przyzwyczajony.