  • 11. Data: 2020-09-16 09:35:49
    Temat: Re: 14-latek Zniżki OC
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-15 o 12:58, Queequeg pisze:
    > Więcej ten złom stał niż jeździł

    To tak jak niemal każdy samochód :)

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2020-09-16 09:36:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-15 o 13:37, _Master_ pisze:
    > Nie potrzebuję przyczepki, syn ma 14 lat, nie będzie jeździł a Tico jak
    > najbardziej przegląd przechodzi.

    Gorzej, jak tico będzie miało wypadek :)

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2020-09-16 10:41:37
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 09:36, Liwiusz pisze:

    > Gorzej, jak tico będzie miało wypadek :)

    Wtedy zniżki w pi$^%du, tak samo jakby się rozwalić komarkiem.

    Najbezpieczniej więc ta przyczepka. Kupić, odstawić w kąt, nigdy nie
    mieć auta z hakiem. Sama przecież nie pojedzie ;)

    --
    viktorius

  • 14. Data: 2020-09-16 13:02:46
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-16 o 10:41, viktorius pisze:

    > Wtedy zniżki w pi$^%du, tak samo jakby się rozwalić komarkiem.
    >
    > Najbezpieczniej więc ta przyczepka. Kupić, odstawić w kąt, nigdy nie
    > mieć auta z hakiem. Sama przecież nie pojedzie ;)

    Ciągnięta przyczepa i tak ma szkody z OC samochodu. Zasadniczo trzeba
    niemalże cudu, aby wydarzył się wypadek skutkujący odpowiedzialnością z
    OC przyczepy.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2020-09-16 13:15:09
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 13:02, Liwiusz pisze:

    > Ciągnięta przyczepa i tak ma szkody z OC samochodu. Zasadniczo trzeba
    > niemalże cudu, aby wydarzył się wypadek skutkujący odpowiedzialnością z
    > OC przyczepy.

    Może się np w przyczepie kółko urwać i walnąć w coś. Wtedy chyba z OC
    przyczepy by to szło. :)

    Dlatego budując "bezszkodowość" najlepiej mieć przyczepę i auto bez haka.

    Jak koło odpadnie na postoju, to najwyżej mrówki z mrowiska pod
    przyczepą bada miały jakieś pretensje, że ich domem wstrząsło jak
    przyczepa waliła w ziemię ;)

    --
    viktorius

  • 16. Data: 2020-09-16 13:25:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "viktorius" napisał w wiadomości grup
    ..

    >Może się np w przyczepie kółko urwać i walnąć w coś. Wtedy chyba z OC
    >przyczepy by to szło. :)

    W czasie jazdy ? z OC samochodu ..

    >Dlatego budując "bezszkodowość" najlepiej mieć przyczepę i auto bez
    >haka.

    Dziecku budując ?
    Bo teraz czasy takie, ze ubezpieczyciel wbija pesel w baze, i tam juz
    mu wyskakuja wszystkie pojazdy i szkody.

    Jak wrzuci pesel dziecka ... przyczepka wyskoczy, ale czy nie wyskocza
    tez inne szkody wspolwlascicieli ?
    Moze nie ...

    >Jak koło odpadnie na postoju, to najwyżej mrówki z mrowiska pod
    >przyczepą bada miały jakieś pretensje, że ich domem wstrząsło jak
    >przyczepa waliła w ziemię ;)

    No chyba, ze akurat ktos przechodzi i mu na stope spadnie.
    Wtedy sie moze OC przydac.

    Ciekawe co bedzie, jak traba powietrzna porwie. Sila wyzsza a nie
    odszkodowanie ?

    J.

  • 17. Data: 2020-09-16 14:05:11
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2020-09-16 o 13:25, J.F. pisze:

    > Dziecku budując ?

    Taka inwestycja, żeby mieć już jakąś historię ubezpieczenia, gdy
    faktycznie kupi auto i zechce zarejestrować na siebie. Wątkotwórca pytał
    o "przepisanie" jego zniżek gdy syn stanie współwłaścicielem. Ale to tak
    nie działa, każdy wypracowuje sobie własne zniżki. Dlatego ten pomysł z
    przyczepą/motorowerem.

> [...]
    > wyskakuja wszystkie pojazdy i szkody.
    >
    > Jak wrzuci pesel dziecka ... przyczepka wyskoczy, ale czy nie wyskocza

    Wyskoczą szkody na pojazdach, których posiadacz danego peselu jest
    właścicielem, albo współwłaścicielem.
    Dlatego ja będąc współwłaścicielem z ojcem jednego z aut, gdy on puknął,
    to moje zniżki też poszły w siną dal.
    Mając tylko na siebie jeszcze 3 pojazdy, przed kilka lat byłem dla
    towarzystw ubezpieczeniowych klientem po "pozwyższonym ryzyku". Bo
    przecież na moim peselu szkoda widniała. Już nikt nie dociekał jaka była
    natura tej "szkody". Oj zapłaciłem sporo za te stłuczkę ojca.
    Podwyższonymi przez kilka lat składkami na OC dla wszystkich moich
    pojazdów :(

    > No chyba, ze akurat ktos przechodzi i mu na stope spadnie.
    > Wtedy sie moze OC przydac.

    http://www.odszkodowania.info.pl/?p=2981

    punkt b) mówi o szkodzie wynikłej przy załadunku i rozładunku. Wtedy
    przyczepa może nie być połaczona z autem, więc z jej OC by szła szkoda.
    Trzeba tylko zeznać, że stopę przycisło, jak się na nią coś wkładało.

    --
    viktorius

  • 18. Data: 2020-09-16 16:41:32
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 16 września 2020 13:02:50 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
    > Ciągnięta przyczepa i tak ma szkody z OC samochodu. Zasadniczo trzeba
    > niemalże cudu, aby wydarzył się wypadek skutkujący odpowiedzialnością z
    > OC przyczepy.

    Żadnego cudu. Wystarczy że ładunek poleci z przyczepy i trafi
    w inny pojazd. Sam to przerabiałem.

    L.

  • 19. Data: 2020-09-16 17:05:44
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Sugerujesz że nie potrafię wychowywać dzieci bo nie używam klapsa? ;-)

  • 20. Data: 2020-09-16 18:06:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lisciasty" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    napisał:

    >Żadnego cudu. Wystarczy że ładunek poleci z przyczepy i trafi
    >w inny pojazd. Sam to przerabiałem.

    Ale w czasie jazdy, czy na parkingu ?

    Bo w czasie jazdy ... znow pojazd ?

    J.