  • 1. Data: 2021-07-27 09:49:29
    Temat: 2 ekonomiczne do wyboru, co kupić segment B
    Od: Peter <p...@o...pl>

    Samochód B klasa na dojazd do pracy, max 2 osoby, budżet do 60tys:

    KIA RIO M 1.2 MPI 84KM 118Nm 52tys zł
    FABIA ACTIVE 1.0 MPI 80KM 93nM 62tys zł

    co wybrać?

    KIA ma wszystko co potrzeba w podstawowej wersji

    SKODA trzeba dołożyć sterowanie w kierownicy i koło
    ale ceny +- takie jakie napisałem

    DACIA- myślałem ale nie chce :(

  • 2. Data: 2021-07-27 10:47:06
    Temat: Re: 2 ekonomiczne do wyboru, co kupić segment B
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2021 o 09:49, Peter pisze:
> [...]
    > FABIA ACTIVE 1.0 MPI 80KM 93nM          62tys zł
    >
    > co wybrać?
    >
    > KIA ma wszystko co potrzeba w podstawowej wersji

    A Skoda ma silnik turbo?
    Bo jak nie, to kijanka pewnie jest 4 cylindrowa, więc nie bardzo jest
    nad czym się zastanawiać.

  • 3. Data: 2021-07-27 13:46:26
    Od: Peter <p...@o...pl>

    > A Skoda ma silnik turbo?
    > Bo jak nie, to kijanka pewnie jest 4 cylindrowa, więc nie bardzo jest
    > nad czym się zastanawiać.

    no właśnie, skoda bez turbo bo z turbo +5tys więcej
    jak pisałem kiedyś - nie dam 70tys za fabie

    więc też myślę że kia w tej cenie to najlepszy wybór i nic jej nie
    pobije, diler KIA powiedział mi: brać póki jest w tej cenie - i chyba to
    nie była reklama

  • 4. Data: 2021-07-27 14:07:37
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 27-07-2021 o 13:46, Peter pisze:

> [...]
    >
    > więc też myślę że kia w tej cenie to najlepszy wybór i nic jej nie
    > pobije, diler KIA powiedział mi: brać póki jest w tej cenie - i chyba to

    Ano, wygląda że też niedługo będzie podwyżka i jeszcze uchowała się w
    cenie sprzed roku.

  • 5. Data: 2021-07-27 19:53:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > DACIA- myślałem ale nie chce :(

    gdyby nie słowo "myślałem" dałbym sobie spokój. Ale skoro to słowo padło
    - pomyślmy razem z panem kalkulatorem

    przy cenie 60 tyś, nie biorąc pod uwagę inflacji, zakładając że za 3
    lata covid będzie przeszłością albo upodobni się go sezonowej grypy,
    stracisz na tym aucie około 30 tyś. czyli 10 tyś przez rok, czyli 830zł
    na miesiąc. biorąc pod uwage opony, paliwo, olej klocki rozrząd,
    ubezpieczenie, przegląd ta kwota może sie podwoić. opłaca Ci się
    pracować? Jak w banku masz minimum tysiąc złotych w dupie za to ze
    wybierasz nowe auto. Tu niema nawet namiastki ekonomii. jak na to auto
    zarobisz w pół roku - kup jakiekolwiek, nie pytaj o ekonomię. jak chcesz
    mieć auto, nie wyobrażasz sobie życia inaczej, kup takie jakie ci się
    będzie podobać. Wiem. weź takie które można zagazować, przynajmniej LPG
    wpisze się w ekonomię i myślenie.

    ToMasz

  • 6. Data: 2021-07-28 16:29:09
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > KIA RIO M  1.2 MPI 84KM 118Nm           52tys zł
    > FABIA ACTIVE 1.0 MPI 80KM 93nM          62tys zł

    Już sama cena sugeruje co. Dodatkowo RIO jest dłuższe, ma większy
    rozstaw osi, co przekłada się na miejsce w środku. No i ma silnik, nie
    tylko na papierze, żwawszy. Choć samo RIO może być ciut cięższe niż FABIA.

    > KIA ma wszystko co potrzeba w podstawowej wersji
    >
    > SKODA trzeba dołożyć sterowanie w kierownicy i koło
    > ale ceny +- takie jakie napisałem

    Tym bardziej RIO.

    > DACIA- myślałem ale nie chce :(

    Nowe Sandero z wyglądu nie jest złe, natomiast nie wypowiem się co do
    reszty; jakość wykonania czy kultura silnika. FABIE miałem dwie z
    różnymi silnikami 1.4, RIO używam sporadycznie w robocie, silnik też
    chyba 1.4, z tym, że to wersja 4-ro drzwiowa.
    Na dziś z tych dwóch brałbym RIO.