  • 1. Data: 2015-12-21 11:49:55
    Temat: 32bity a 64bity
    Od: "KN" <...@...ks>

    W zwiazku z tym, ze moj sprzet sprawia wrazenie bycia coraz wolniejszym mam
    takie pytania:
    czy Windows 7 home 32 bity jest systemem szybszym od 64 bity Pro na
    starszych komputerach?
    Ewentualnie, czy istnieje jakis program, ktory automatycznie wyeliminuje mi
    maksimum mozliwych procesow pod Pro? Sam nie bardzo wiem jak w tym grzebac i
    co eliminowac.

  • 2. Data: 2015-12-21 13:06:31
    Temat: Re: 32bity a 64bity
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 21 Dec 2015 11:49:55 +0100, KN napisał(a):

    > W zwiazku z tym, ze moj sprzet sprawia wrazenie bycia coraz wolniejszym
    > mam takie pytania:
    > czy Windows 7 home 32 bity jest systemem szybszym od 64 bity Pro na
    > starszych komputerach?

    Praktycznie niezauważalnie szybszym. Przy RAM <= 3 GB

    > Ewentualnie, czy istnieje jakis program, ktory automatycznie wyeliminuje
    > mi maksimum mozliwych procesow pod Pro? Sam nie bardzo wiem jak w tym
    > grzebac i co eliminowac.

    Zwiększyć RAM. Przy zainstalowanych aktualnych oprawkach Windows 7 do
    sensownie szybkiego działania wymaga 3 GB, lub lepiej 4 GB.

  • 3. Data: 2015-12-21 14:08:50
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2015-12-21 11:49, KN wrote:
> [...]
    > maksimum mozliwych procesow pod Pro? Sam nie bardzo wiem jak w tym grzebac i

    Moglbys tez rozwazyc zakup SSD, to robi spora roznice.

  • 4. Data: 2015-12-21 20:16:34
    Od: Nathan <m...@s...jest>

    W dniu 2015-12-21 o 11:49, KN pisze:
> [...]
    > maksimum mozliwych procesow pod Pro? Sam nie bardzo wiem jak w tym grzebac i

    Troszkę problem, że w sumie nie wiadomo co to za sprzęt...

    --
    Pozdrawiam Nathan
    "Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie

  • 5. Data: 2015-12-21 22:00:52
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > W zwiazku z tym, ze moj sprzet sprawia wrazenie bycia coraz
    > wolniejszym mam takie pytania:
    > czy Windows 7 home 32 bity jest systemem szybszym od 64 bity Pro na
    > starszych komputerach?

    Przy "małej" ilości RAM-u (rzędu 1 GB) powinien być szybszy 32-bitowy, bo
    mniej zużywa pamięci.
    Na ile to jest wyraźna różnica to niestety nie powiem, bo nie miałem jeszcze
    styczności z 32- i 64-bitową wersją na tym samym komputerze.

    --
    Wiktor S.

  • 6. Data: 2016-02-04 15:43:16
    Od: radxcell <s...@o...peel>

    On 21.12.2015 22:00, Wiktor S. wrote:
    > Przy "małej" ilości RAM-u (rzędu 1 GB) powinien być szybszy 32-bitowy,
    > bo mniej zużywa pamięci.

    A czy to nie jest tak, że każda operacja to 64 bity zamiast 32, więc tak
    jakby przepustowość magistral ciachnąć o połowę?

    p<rdx
    --
    spamboks (na) o dwa peel

  • 7. Data: 2016-02-15 14:54:05
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > A czy to nie jest tak, że każda operacja to 64 bity zamiast 32, więc
    > tak jakby przepustowość magistral ciachnąć o połowę?

    Nie wiem jak to jest na magistrali, ale 64-bitowy kod jest około 30% większy
    ze względu na dłuższe wskaźniki, a większy kod przy małej ilości pamięci
    siłą rzeczy oznacza częstszą konieczność używania pliku wymiany, więc
    wolniejsze działanie systemu.

    Dlatego marnotrawstwem pamięci jest instalowanie wersji 64-bitowej na
    komputerze z 1 GB RAM.

    --
    Wiktor S.