  • 1. Data: 2015-12-21 21:59:13
    Temat: Odtwarzacz DVD
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    Stał sobie nieużywany ok.1 roku odtwarzacz dvd Manta.
    Niedawno pomyślalam sobie, że sprawdzę jak się sprawuje.
    Podłączyłam do do telewizora (kabelkiem z trzema wtyczkami:żółty, biały
    i czerwony)
    No i okazało się, że zepsuty. Nie wiem jakim cudem.
    Tacka otwiera się i zamyka. Na wyświetlaczu: open, close i tak w kółko,
    nawet jak kabelek nie podłączony.
    Menu się wyświetla, ale odtwarzacz chyba nie może odczytać płyt i nawet
    informacji, tytułu filmu nie ma. Czy to laser padł?
    Wczoraj znowu podlączyłam, żeby jeszcze raz sprawdzić. Dotknęłam
    metalowego elementu (pod odtwarzaczem), bo chciałam go podnieść do góry
    i kopnął mnie prąd. Prąd przeszedł przez rękę i zatrzymał się w miejscu,
    gdzie panowie mają bicepsy. Odczucie okropne. Myślałam, że straciłam już
    rękę, ale na szczęście po ok pół godziny ból i prąd "wyszedl".
    Nie mniej jednak szkoda mi wyrzucić taki ładny i fajny odtwarzaczek, a z
    drugiej strony szkoda mi pieniędzy na naprawę.

    --
    animka

  • 2. Data: 2015-12-21 22:31:13
    Temat: Re: Odtwarzacz DVD
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-21 o 21:59, Animka pisze:
> [...]
    > Nie mniej jednak szkoda mi wyrzucić taki ładny i fajny odtwarzaczek, a z
    > drugiej strony szkoda mi pieniędzy na naprawę.

    Przytoczyłem w całości, bo aż żal by mi było ingerować
    w taki ciekawy, spory kawałek prozy ;)

    A rada jest taka: może się przyda, jako podstawka pod telewizor?
    Tylko broń Panie Bożę *nie* podłączaj już więcej prądu!!

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 3. Data: 2015-12-22 00:13:22
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-12-21 o 22:31, JaNus pisze:

    > Przytoczyłem w całości, bo aż żal by mi było ingerować
    > w taki ciekawy, spory kawałek prozy ;)
    >
    > A rada jest taka: może się przyda, jako podstawka pod telewizor?
    > Tylko broń Panie Bożę *nie* podłączaj już więcej prądu!!
    Nie prądu tylko do kontaktu z prądem :P

    Mój telewizor samsung podstawkę ma.
    A ten odtwarzacz chyba będę musiała wyrzucić., a trochę szkoda. Tyle
    plyt z filmami mam :-(
    Nie chce mi się kopiować po pare filmów na pendriva i ogladać w drugim
    pokoju w innym telewizorze :-(

    --
    animka

  • 4. Data: 2015-12-22 09:02:37
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 grudnia 2015 00:14:40 UTC+1 użytkownik Animka napisał:
> [...]
    Ja mam ten sam problem ze swoim.
    Też był długo nieużywany.
    Na 99% kurz je oba załatwił.
    Odkręcić obudowę.
    Potraktować odkurzaczem/sprężonym powietrzem.
    A może przejdzie.
    Ja już trzeci miesiąc się zbieram. Może w nowym roku.

    Jak by Ci się chciało i zastosowałaś mój sposób daj znać.
    Będę wiedział czy dobrze doradziłem.
    I motywacje do zrobienia tego u siebie :).

  • 5. Data: 2015-12-22 10:44:55
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Mam CD-Player Technics SL-PG340 (od wieży z lat 90-tych), co jak tylko otworzy tackę,
    to natychmiast ją zamyka.
    Poza tym działa normalnie, tylko trzeba szybko płyty wkładać i wyjmować ;-))

    -----

  • 6. Data: 2015-12-22 14:44:33
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2015-12-22 o 09:02, Bolko pisze:
> [...]
    >
    > Jak by Ci się chciało i zastosowałaś mój sposób daj znać.
    > Będę wiedział czy dobrze doradziłem.
    > I motywacje do zrobienia tego u siebie :).
    Też chyba w nowym roku się za to wezmę (tylko nie mam chyba tego
    odpowiedniego śrubokręcika. (Na większe śrubki to mam).
    Odkurzałam ten odtwarzacz, ale przez szpary obudowy. Może jak się laser
    przetrze wacikiem ze spirytusem, to coś pomoże.

    --
    animka

  • 7. Data: 2015-12-22 19:28:12
    Od: " ...:::WISKOLER:::..." <j...@b...rh>

    Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Animka naskrobał(a):

    > Może jak się laser
    > przetrze wacikiem ze spirytusem, to coś pomoże.

    Taaa, najlepiej salicylowym.
    MSPANC
    --
    ...:::WISKOLER:::...
    Pod dom Stirlitza podjechał samochód, z którego wyskoczyło trzech

  • 8. Data: 2015-12-22 20:18:52
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-22 o 10:44, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > tylko otworzy tackę, to natychmiast ją zamyka. Poza tym działa
    > normalnie, tylko trzeba szybko płyty wkładać i wyjmować ;-))

    Bądź tak (hm)... uczynny, i zmuś swojego "klienta poczty i grup", aby
    zachowywał się tak, jak "na grupach" wypada. Bo tak już się utarło, że w
    korespondencji prywatnej pisze się nad cytowanym tekstem, ale na grupach
    obowiązuje netykieta, i ona wyraźnie nakazuje, aby komentarz umieszczać
    *pod* komentowanym tekstem! Oraz by ciąć cytaty, aby pozostawało tylko
    tyle, ile to absolutnie jest niezbędne.

    Tylko nie mów, że twój "klient" takiej możliwości nie daje, bo jest to
    raczej w każdym! Tylko trzeba odfajkować odpowiedni wybór, czyli
    "ciężko" się napracować...

    Zaś co do szuflady, która się tak sama z siebie "natychmiast zamyka":
    układ silnika który to obsługuje *powinien* być odporny na przytrzymanie
    palcem szuflady w pełni otwartej. Zawszeć to lepsze, niż przytrzaśnięcie
    przez niego płyty na pół, albo 3/4-te... A zaś naprawa w serwisie raczej
    nie powinna być zbyt kosztowna.

    Co do "oślepnięcia", czy wspomnianej przez Bolko możliwości, że:
    > Na 99% kurz je oba załatwił
    - to też mam na koncie rozkręcanie odtwarzaczy, i najczęściej trzeba
    było przeczyścić "oczko" lasera. Robiłem to takim wacikiem na patyczku,
    tylko trzeba uważać aby nie pozostawić żadnej nitki waty. Używałem dość
    rozrzedzonego ludwika (z 4%?), z dodatkiem circa 10% denaturatu. Wecowac
    trzeba dość intensywnie, bo oprócz kurzu może tam być nieco lepkiej
    mazi, która nie wiadomo jak - z kurzu powstaje. A wtedy operację trzeba
    wykonać kilkukrotnie, zmieniając waciki.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 9. Data: 2015-12-22 20:22:30
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2015-12-22 o 19:28, ...:::WISKOLER:::... pisze:
    > Na grupie pl.comp.pecet, osobnik mieniący się nazwą Animka
    > naskrobał(a):

    > Taaa, najlepiej salicylowym. MSPANC

    Animka nic o salicylu nie pisała. A Ty to robisz salicylowym?
    Podpowiedź (komentarz do mojej wcześniejszej rady):
    nie trzeba się przejmować tym, ze denaturat jest zabarwiony. ilość
    barwnika, która osiądzie na "oczku" - jest zaniedbywalna.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 10. Data: 2015-12-22 23:10:32
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 22.12.2015 o 20:22, JaNus pisze:

> [...]
    > nie trzeba się przejmować tym, ze denaturat jest zabarwiony. ilość
    > barwnika, która osiądzie na "oczku" - jest zaniedbywalna.

    Jak przetrze alkoholem plastikowe szkiełko od lasera, to już na bank nic
    nie odczyta.