  • 1. Data: 2010-01-30 14:57:59
    Temat: 50Hz
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    Mierzycie moze czestotliwosc w gniazdku ?

    Mam wrazenie ze komuna wrocila i zegarek sterowany siecia mi sie pare
    minut spoznial, a teraz przyspieszyl i odrabia straty.

    Niestety, PSE podaje czestotliwosc z calego miesiaca, ale ciekaw
    jestem i sprawdze :-)

    J.

  • 2. Data: 2010-01-30 19:17:09
    Temat: Re: 50Hz
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    > Mierzycie moze czestotliwosc w gniazdku ?

    Cos takiego:
    http://www.lidl.pl/pl/home.nsf/pages/c.o.20100128.p.
    urzadzenie_do_pomiaru_kosztow_energii

    Pokazuje 49-50Hz z przewaga 50Hz.
    W instrukcji napisane jest jedynie, ze "Zakres wskazan czestotliwosci
    sieciowej: 40-70Hz". O tolerancji dla tego zakresu ani slowa.

    Qwinto

  • 3. Data: 2010-01-30 22:07:15
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 20:17:09 +0100, Qwinto wrote:
> [...]
    >W instrukcji napisane jest jedynie, ze "Zakres wskazan czestotliwosci
    >sieciowej: 40-70Hz". O tolerancji dla tego zakresu ani slowa.

    Jesli nie ma dwoch miejsc po przecinku to moze nie starczyc.

    Ale teraz juz glowy nie dam co sie dzieje - za ostatnich pare godzin
    widze jakas sekundowa odchylke. Az mam ochote zalozyc jakis monitorek
    .. ale przeciez gdzies powinien byc gotowy :-)

    J.

  • 4. Data: 2010-01-31 11:04:01
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
    > Ale teraz juz glowy nie dam co sie dzieje - za ostatnich pare godzin
    > widze jakas sekundowa odchylke. Az mam ochote zalozyc jakis monitorek
    > .. ale przeciez gdzies powinien byc gotowy :-)
    Witam,
    kiedys na grupie byl podsny link do strony gdzie byly pomiar online wraz
    z archiwum w/g bodajze atomowego wzorca.
    Jesli dobrze pamietam to prawie cala europa jest razem zsynchronizowana
    i ewentualne roznice pwinny byc na calym obszarze polaczonych sieci.
    Niestety nie moge znalesc linka do tej stronki...
    --
    pzdr, j.r.