  • 1. Data: 2010-01-30 11:08:28
    Temat: HDD i odłączanie napięcia
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Dawniej były kieszenie ATA do hdd ze stacyjką odłączającą napięcie.
    Niestety nie pamiętam które z napięć było odłączane? 12V czy 5V?.
    Potrzebuję zastosować taki patent i chciałem zapytać które z tych napięć
    można odłączać bez szkody dla hdd?

    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski
    contact...: dansound (AT) adres (DOT) pl

  • 2. Data: 2010-01-30 11:43:27
    Temat: Re: HDD i odłączanie napięcia
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 30 Jan 2010 12:08:28 +0100, DaNsOuNd wrote:
    >Dawniej były kieszenie ATA do hdd ze stacyjką odłączającą napięcie.
    >Niestety nie pamiętam które z napięć było odłączane? 12V czy 5V?.

    O ile pamietam to oba. Jeden kluczyk, dwa tranzystory.

    J.

  • 3. Data: 2010-01-30 11:55:30
    Temat: Re: HDD i odłšczanie napięcia
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    J.F. pisze:

    > O ile pamietam to oba. Jeden kluczyk, dwa tranzystory.
    >
    > J.

    No właśnie jak sięgam do mojej pamięci to układem wykonawczym była
    stacyjka z jedną parą styków i oprócz tejże nie pamiętam żadnych
    tranzystorów. Pamiętam że jak się wyłączało stacyjkę to gasła dioda
    sygnalizująca zasilanie kieszeni. Obecnie ta dioda jest zasilana z 12V i
    podejrzewam że poprzednio też tak to było rozwiązane więc wychodzi na to
    że 12V było odcinane. Pytanie czy odcięcie samych 12VDC jest bezpieczne
    dla HDD?

    Postroofki

  • 4. Data: 2010-01-30 12:15:02
    Od: "Papkin" <s...@s...net>

    DaNsOuNd wrote:
> [...]
    > Potrzebuję zastosować taki patent i chciałem zapytać które z tych
    > napięć można odłączać bez szkody dla hdd?

    mam takie cos - na pewno 1 para stykow wlaczana kluczykiem, pewnie 5V, drugie
    napiecie 12V przelaczane jednym tranzystorem. Moglem 5 pomylic z 12 ;]

  • 5. Data: 2010-01-30 17:31:57
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Papkin pisze:

    > mam takie cos - na pewno 1 para stykow wlaczana kluczykiem, pewnie 5V,
    > drugie napiecie 12V przelaczane jednym tranzystorem. Moglem 5 pomylic z
    > 12 ;]

    Ooooo!!! dzięki za odpwiedź! Zapewne 12V było stacyjka a 5V tranzystorem
    - tak wniskuje po deklarowanym poborze prądu przez mój hdd 5V0,5A i 12V0,75A

    Postroofki

  • 6. Data: 2010-01-30 18:04:13
    Od: "Konrad" <r...@w...pl>

    > Ooooo!!! dzięki za odpwiedź! Zapewne 12V było stacyjka a 5V tranzystorem -
    > tak wniskuje po deklarowanym poborze prądu przez mój hdd 5V0,5A i 12V0,75A
    >
    > Postroofki

    12 masz do kręcenia silnikami, a 5 do sterowania, nie ryzykował bym
    wyłaczenia 5 jak 12 masz aktywne .. odłacz 12, jak kondensatory sie
    rozładują, to wtedy 5...

  • 7. Data: 2010-01-31 16:37:26
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    > 12 masz do kręcenia silnikami, a 5 do sterowania, nie ryzykował bym
    > wyłaczenia 5 jak 12 masz aktywne .. odłacz 12, jak kondensatory sie
    > rozładują, to wtedy 5...

    Dla jasności - nie będę tego rozłączał podczas pracy hdd. Ale faktycznie
    zrobię tak aby oba napięcia były odłączane. Dzięki za informacje.

    Postroofki

  • 8. Data: 2010-01-31 21:05:18
    Od: "Krzysztof Nowak" <k...@p...com.pl>

    Rozebrałem kieszeń.