  • 1. Data: 2010-02-20 10:23:41
    Temat: 5W30 vs 5W40
    Od: "michal999" <9...@9...com>

    Witam. Chcialbym zapytac o Wasza opinie na temat za i przeciw przejscia z
    oleju 5W30 na 5W40. Samochod to FORD FOCUS TDCI 1.8. Uzytkowany jest w kolo
    "komina", i w trasach po Polsce z wyjazdami wakacyjnymi wlacznie. Wczesniej
    stosowalem 5W30, ale czy nie lepiej bylo wlac 5W40 aby zabezpieczyc silnik
    bardizej na wypadek wysokich temperatur np. wyjazdy do Wloch lub CRO w
    okresie letnim? Dzieki za pomoc.M.

  • 2. Data: 2010-02-20 22:54:52
    Temat: Re: 5W30 vs 5W40
    Od: "Moon" <m...@y...com>

    michal999 wrote:
> [...]
    > bylo wlac 5W40 aby zabezpieczyc silnik bardizej na wypadek wysokich
    > temperatur np. wyjazdy do Wloch lub CRO w okresie letnim? Dzieki za

    wlej 5W40 i tyle.
    to mała różnica

    moon

  • 3. Data: 2010-02-21 17:38:25
    Od: JanuSz <n...@n...com>

    Moon pisze:

    > wlej 5W40 i tyle.
    > to mała różnica
    >
    > moon

    Przy sprawnym układzie chłodzenia druga liczba ( w tym wypadku 30 lub
    40) oznacza gęstość oleju przy temperaturze normalnej pracy silnika.
    Jeśli producent przewidział 30, to przy 40 będzie minimalnie większe
    spalanie bezsensowne niestety poprawianie fabryki.

    Janusz

  • 4. Data: 2010-02-22 10:46:31
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Sat, 20 Feb 2010 10:23:41 +0100, michal999 napisał(a):

> [...]
    > stosowalem 5W30, ale czy nie lepiej bylo wlac 5W40 aby zabezpieczyc silnik
    > bardizej na wypadek wysokich temperatur np. wyjazdy do Wloch lub CRO w

    Sprawdź jaką specyfikację zaleca producent auta - w instrukcji - i olej
    o takich parametrach stosuj.

    BTW to z tego co pamiętam to Ford od dłuższego czasu zaleca 5W-30 do
    swoich aut (i oleje sygnowane ich znaczkiem - Formula E i nowszy Formula
    F - które są dobrymi propozycjami (tanie i z dobrą specyfikacją).

    Sam się kiedyś zdziwiłem, że do mojego wiekowego Escorta Mk VII 1.6 i
    nowego (wtedy) Mondeo Mk III 2.0 TDCI przewidziany jest ten sam olej ( w
    sensie specyfikacji).

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 5. Data: 2010-02-22 18:34:26
    Od: "michal999" <9...@9...com>

    dzwonilem dzisiaj do MOBILE1, faktycznie zalecaja 0W30 lub 5W30. Wszystkie
    inne nie spelniaja normy fordowskiej ;-((( czyli leje 5w30

  • 6. Data: 2010-02-23 07:54:29
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 22 Feb 2010 18:34:26 +0100, michal999 napisał(a):

    > dzwonilem dzisiaj do MOBILE1, faktycznie zalecaja 0W30 lub 5W30. Wszystkie
    > inne nie spelniaja normy fordowskiej ;-((( czyli leje 5w30

    Kup olej sygnowany przez Forda - Formula F i będzie ok.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.