  • 1. Data: 2010-02-20 11:51:36
    Temat: Awaria, wstepna diagnoza
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    Czesc.

    Wczoraj zdazyla mi sie awaria, tak wiem, zamierzam w poniedzialek zawiezc
    samochod do warsztatu, ale narazie moze chociaz uda sie ustalic jakas
    wstepna mozliwa diagnoze.

    Samochod to BMW 530d 03' (automat)

    Ok jak to bylo:

    Wczoraj wracajac do domu, ok 3-4k przed domem, ruszylem i przyspieszalem z
    "pedalem w podlodze" do predkosci ok 100-120 (nie robie tego nagminnie w
    taki sposob, po prostu czasami sie zdarza w taki sposob, robilem to juz
    wiele razy, przeciez samochod jest do tego przystosowany), zaraz troche
    zwolnilem, potem poczulem ze samochod ma bardzo malo mocy, po redukcji
    wolno wchodzi na obroty, no ok, jade dalej, potem zwolnilem bo byly swiatla
    i im bardziej zwolnilem i prawie sie zatrzymalem, to zorientowalem sie ze
    "telepie mi samochodem", uslyszalem tez jeszcze takie lekkie popiskiwanie,
    pomyslalem, hmm moze kapec..., zjechalem w boczna uliczke, zatrzymalem sie,
    ale samochodem dalej telepieo, opony cale, patrze pod maske, silnik telepie
    sie na boki. wydaje mi sie ze to objawy jakby nie pracowal na wszystkich
    cylindrach, lekko cos terkocze cichutko..., im wiecej sie przegazuje, tym
    glosniej i donosniej cos terkocze, teraz tylko takie terkotanie/stukanie
    Nie wazne czy na P/R/N/D telepie tak samo, przy wyzszych obrotak powyzej
    1500rpm telepanie mniej odczuwalne, tylko lekkie wibracje...
    No ok, 2k do domu, postanowilem dojechac powoli, poza telepaniem i
    wibracjami, okazalo sie ze jeszcze cos piszczy wczasie jazdym, taki
    metaliczny glos, jakby metal tarl o metal, moze jakby wytarte klocki o
    tarcze hamulcowe, tylko ze nie samo tarcie, tylko jeszcze oscylujacy pisk,
    moze jakies lozysko(tylko to nie bylo huczenie jak w przypadku jak
    zazwyczaj pada lozysko, tak tylko gdybam), czestotliwosc tego piszczenia
    tak na oko mniej wiecej podobna do czestotliwosci krecenia sie kola, czyli
    sporo nizsza niz predkosc obrotowa silnika, hmm ale nie pomyslalem i nie
    sprawdzilem, czy czestotliwosc piszczenia zalezy od obrotow silnika...
    A to terkotanie o ktorym wspomnialem na poczatku, jak najbardziej zalezy od
    obrotow silnika...

    I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
    tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 2. Data: 2010-02-20 12:08:43
    Temat: Re: Awaria, wstepna diagnoza
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Brzezi pisze:

    > I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
    > tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?

    LOL naprawde liczysz na diagnoze takiego przypadku przez medium jakim
    jest grupa dyskusyjna ? ;-)
    Moze rozsypal ci sie kompresor klimatyzacji? ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2010-02-20 12:26:24
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 20 lut 2010 o 12:08 GMT, DoQ napisał(a):

    > LOL naprawde liczysz na diagnoze takiego przypadku przez medium jakim
    > jest grupa dyskusyjna ? ;-)
    > Moze rozsypal ci sie kompresor klimatyzacji? ;-)

    Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj
    pisze tak troche dla zabicia czasu, a moze trafi sie ktos kto rzuci ciekawy
    pomysl.

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 4. Data: 2010-02-20 12:31:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Brzezi pisze:

    > Napisalem przeciez ze w poniedzialek zamierzam zawiesc do warszatu, tutaj
    > pisze tak troche dla zabicia czasu, a moze trafi sie ktos kto rzuci ciekawy
    > pomysl.

    BMW sie popsulo ;-)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 5. Data: 2010-02-20 13:04:07
    Od: daxus <d...@p...onet.pl>

    W dniu 20-02-2010 12:31, DoQ pisze:

    > BMW sie popsulo ;-)
    >

    > Pozdrawiam
    > Pawel

    nie masz racji, moim zdaniem to awaria

  • 6. Data: 2010-02-20 13:31:01
    Od: "Adam" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Brzezi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > I co moglo sie stac? przestal pracowac na wszystkich cylindrach? ok to
    > tlumaczy telepanie i utrate mocy, ale skad ten pisk i taracie?

    Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z
    wtryskow wyzionął ducha :)
    pozdr

  • 7. Data: 2010-02-20 13:33:34
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    sob, 20 lut 2010 o 13:31 GMT, Adam napisał(a):

    > Przyczyn moze byc wiele. Najlepiej podpiac kompa. Mozliwe ze jeden z
    > wtryskow wyzionął ducha :)
    > pozdr

    Nie swieci sie kontrolka od silnika, i skad piski i tarcie? :)

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 8. Data: 2010-02-20 13:37:42
    Od: news-gazeta <n...@n...pl>

    Brzezi pisze:
    > Czesc.
    >
    > Wczoraj zdazyla mi sie awaria
    > I co moglo sie stac?

    BMW - Będziesz Miał Wydatki...

    Pozdrawiam - Darek.

  • 9. Data: 2010-02-20 14:26:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    daxus pisze:

    > nie masz racji, moim zdaniem to awaria

    Polemizowalbym, moim zdaniem będzie to jednak usterka.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 10. Data: 2010-02-20 14:32:07
    Od: AL <a...@s...tam>

    DoQ pisze:

    > Polemizowalbym, moim zdaniem będzie to jednak usterka.

    a ktory samochod nie ma usterek?

    --
    pozdr
    Adam (AL)