  • 1. Data: 2010-02-28 22:51:14
    Temat: 91V czy 91H
    Od: "news.gazeta.pl" <t...@g...pl>

    wiem, że H do 210, V do 240 ale..
    na co głównie ma wpływ ten wskaźnik (wytrzymałość, przyczepność, droga
    hamowania)?

    niestety zdarza mi się jadąc przez Niemcy pokonywać niemałe odcinki z
    prędkością około 210-220 km/h
    i nie wiem jak ważny jest ten wskaźnik.

    pzdr
    ia. c220 cdi

  • 2. Data: 2010-03-01 00:42:59
    Temat: Re: 91V czy 91H
    Od: AL <a...@s...tam>

    news.gazeta.pl pisze:
> [...]
    > hamowania)?
    >
    > niestety zdarza mi się jadąc przez Niemcy pokonywać niemałe odcinki z

    na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
    wieksza.
    Nie kazdy samochod potrzebuje opony na > 240km/h, stad nie potrzeba kord
    kazdej opony robic super wytrzymaly na dzial.sile odsrodkowa -> stad
    wprowadzono wskazniki predkosci opon, ktore wskazuja Ci do jakich max
    predkosci zostaly skonstruowane.

    Kup wiec opony takie, jakie masz wpisane w ksiazce obslug swojego auta -
    tylko takie opony maja homologacje.

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 3. Data: 2010-03-01 09:20:19
    Od: DoQ <p...@g...com>

    AL pisze:

    > Kup wiec opony takie, jakie masz wpisane w ksiazce obslug swojego auta -
    > tylko takie opony maja homologacje.

    Minimum na takie.
    Jak zalozy z wyzszym indeksem predkosci, czy XLki jakies to tez
    homologacji nie straci.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 4. Data: 2010-03-02 00:02:36
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Mon, 01 Mar 2010 00:42:59 +0100, AL napisał(a):

    > na opone dziala sila odsrodkowa. Im jedziesz szybciej - tym jest ona
    > wieksza.

    Nie ma takiej siły.
    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ ul. na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012) 378 31 98

  • 5. Data: 2010-03-02 09:16:17
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 2 Mar 2010 00:02:36 +0100, Adam Płaszczyca wrote:

    >Nie ma takiej siły.

    Niby nie ma, a opone rozrywa :-)

    J.

  • 6. Data: 2010-03-02 10:51:04
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie ma takiej siły.

    Każdy niesprzeczny opis, dający te same wartości, jest prawidłowy.
    Również ten związany z układem nieinercjalnym, w którym używa się sił
    odśrodkowej czy bezwładności. Byle używać konsekwentnie i świadomie.

  • 7. Data: 2010-03-02 14:57:41
    Od: "Pete" <n...@n...com>

    "J.F." wrote
    > Niby nie ma, a opone rozrywa :-)

    Zwykle rozerwanie opony jest skutkiem jej przegrzania. Opony z niskim
    indeksem predkosci maja slaszbe scianki boczne. Wraz ze wzrostem
    predkosci obrotowej, coraz szybsze uginanie sie scianki generuje coraz
    wiecej ciepla. W oponach z wyzszym indeksem predkosci i/lub nosnosci,
    to uginanie jest bardziej kontrolowane przez co opona sie tak nie
    nagrzewa. Zachowanie prawidlowego cisnienia w oponie tez oczywiscie ma
    znaczenie.

    Pete

  • 8. Data: 2010-03-02 16:33:19
    Od: AL <a...@s...tam>

    Adam Płaszczyca pisze:

    > Nie ma takiej siły.

    no co ty nie powiesz
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Si%C5%82a_od%C5%9Brodko
    wa

    --
    pozdr
    Adam (AL)

  • 9. Data: 2010-03-03 00:46:54
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 02 Mar 2010 09:16:17 +0100, J.F. napisał(a):

    > Niby nie ma, a opone rozrywa :-)

    A skąd. rozrywa siła bezwładności.

  • 10. Data: 2010-03-03 00:47:22
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 02 Mar 2010 10:51:04 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Każdy niesprzeczny opis, dający te same wartości, jest prawidłowy.
    > Również ten związany z układem nieinercjalnym, w którym używa się sił
    > odśrodkowej czy bezwładności. Byle używać konsekwentnie i świadomie.

    Dlatego też to jest pseudosiła.