  • 1. Data: 2010-02-28 21:50:54
    Temat: Dobry warsztat dla Forda escorta w DC moze ktos polecic.
    Od: "BUNIEK" <m...@p...onet.pl>

    Witam

    Kolega potrzebuje dobrego warsztatu mechanicznego dla Forda Escorta 1.6 16V
    94 rok.
    Wciąga strasznie dużo oleju, a ze z niego nie kapie zakładam uszczelniacze
    zaworowe lub pierścionki i taka robota byłaby do zrobienia jakby co.
    Zna ktoś warsztat gdzie można bez strachu zrobić taka robotę. okolice
    Białołęki mile widziane :)

    Buniek

  • 2. Data: 2010-02-28 22:08:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    BUNIEK wrote:

> [...]
    > uszczelniacze zaworowe lub pierścionki i taka robota byłaby do zrobienia
    > jakby co. Zna ktoś warsztat gdzie można bez strachu zrobić taka robotę.

    Taniej Ci pewnie wyjdzie kupno używanego, sprawnego silnika. Weź to pod
    uwagę, zanim dasz się namówić na robienie uszczelniaczy czy pierścieni,
    bo potem może się okazać, że jest coś jeszcze i w końcu wydasz kilka razy
    więcej niż zamierzałeś.

    --
    cokolwiek

  • 3. Data: 2010-03-01 06:26:35
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]
    > uwagę, zanim dasz się namówić na robienie uszczelniaczy czy pierścieni,
    > bo potem może się okazać, że jest coś jeszcze i w końcu wydasz kilka razy

    Dokładnie tak, znajomy przerabiał to ze swoim tdi. Lepiej kupić nowy silnik.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 4. Data: 2010-03-01 10:07:43
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2010-02-28 21:50, BUNIEK pisze:
> [...]
    > zaworowe lub pierścionki i taka robota byłaby do zrobienia jakby co.
    > Zna ktoś warsztat gdzie można bez strachu zrobić taka robotę. okolice
    Żeby wyszło rozsądnie finansowo w stosunku do wartości samochodu, trzeba
    to niestety zrobić samemu. Uszczelniacze zaworowe można zrobić bez
    zrzucania głowicy - trochę koszt można ograniczyć.

    Maciek

  • 5. Data: 2010-03-01 11:22:09
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    BUNIEK pisze:
    > Witam
    >
    > Kolega potrzebuje dobrego warsztatu mechanicznego dla Forda Escorta 1.6
    > 16V 94 rok.

    podstawowa kwestia czy opłaca robić się kapitalkę takiego silnika w
    takim aucie?

    > Wciąga strasznie dużo oleju, a ze z niego nie kapie zakładam
    > uszczelniacze zaworowe lub pierścionki i taka robota byłaby do zrobienia
    > jakby co.

    jak pierścienie to szlif, honowanie, sprawdzanie wału pewnie i panewki +
    cała reszta a to już spore koszty.

    > Zna ktoś warsztat gdzie można bez strachu zrobić taka robotę. okolice
    > Białołęki mile widziane :)

    kosztów nikt Ci nigdy z góry nie określi, jeśli już reanimować to auto
    to jedynie wstawić cały używany silnik.

    --
    krzysiiek82

  • 6. Data: 2010-03-01 11:25:08
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    Maciek pisze:
    > Żeby wyszło rozsądnie finansowo w stosunku do wartości samochodu, trzeba
    > to niestety zrobić samemu. Uszczelniacze zaworowe można zrobić bez
    > zrzucania głowicy - trochę koszt można ograniczyć.

    tylko jeśli pije na prawdę sporo oleju to ja bym bardziej obstawiał
    pierścienie tłokowe. To da się sprawdzić w mniejszym lub większym
    prawdopodobieństwem, trzeba sprawdzić kompresję i zrobić próbę olejową.
    Zeby to sprawdzić najlepiej pojechać do jakiegoś warsztatu gdzie pracuje
    mechanik starej daty który wie o co biega, w warsztatach szybkiej
    obsługi czy firmach w których większość pracowników to praktykanci nie
    ma co liczyć na rzetelny test.

    --
    krzysiek82

  • 7. Data: 2010-03-01 12:00:24
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

> [...]
    > mechanik starej daty który wie o co biega, w warsztatach szybkiej
    > obsługi czy firmach w których większość pracowników to praktykanci nie

    Tylko po cholerę to robić, skoro używany silnik z gwarancją kosztuje
    500-1000 zł?

    --
    cokolwiek

  • 8. Data: 2010-03-01 12:13:39
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Tylko po cholerę to robić, skoro używany silnik z gwarancją kosztuje
    > 500-1000 zł?

    z tymi gwarancjami różnie bywa, chyba że ma się dostęp do pewnego źródła

    --
    krzysiek82

  • 9. Data: 2010-03-01 12:54:52
    Od: to <t...@a...xyz>

    krzysiek82 wrote:

    > z tymi gwarancjami różnie bywa, chyba że ma się dostęp do pewnego źródła

    Nawet jak sobie dwa kupi to wyjdzie mu taniej niż porządny remont.

    --
    cokolwiek

  • 10. Data: 2010-03-01 12:59:32
    Od: krzysiek82 <s...@u...pl>

    to pisze:
    > Nawet jak sobie dwa kupi to wyjdzie mu taniej niż porządny remont.

    racja

    --
    krzysiek82