  • 1. Data: 2013-12-07 21:51:10
    Temat: A tu kto winien?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    http://cloud-img2.cda.pl/g/98381_8c6f9f89c64956de092
    923df5884016d.gif

    i dlaczego?

    Boksy parkingowe skośne po obu stronach drogi chyba jednokierunkowej.
    Dwa samochody równocześnie (jeden nieco wcześniej) cofając wyjeżdżają z
    boksów i oczywiście brzdęk. Ten, co wcześniej ruszył, to zarobił w drzwi
    zderzakiem tego drugiego.

    IMHO - ten będący po prawej miał pierwszeństwo (bo z prawej).

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 2. Data: 2013-12-07 22:02:39
    Temat: Re: A tu kto winien?
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> wrote in message
    > http://cloud-img2.cda.pl/g/98381_8c6f9f89c64956de092
    923df5884016d.gif
    > i dlaczego?

    wina obopólna, bo tak ;)

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2013-12-07 22:32:00
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Z praktycznego punktu widzenia - cofając na lusterka ten po prawej mógł
    nie zauważyć tego po lewej.
    Za to ten po lewej nie miał prawa nie zauważyć tego po prawej.
    Wszystko rozbija się o minimalnie szybszą jazdę gościa z prawej strony -
    prawnie - niezła zagwozdka mogła by z tego być.

    Ja mam inne pytanie - na które też nie potrafię odpowiedzieć.

    Mam wyjazd z posesji z pierwszeństwem prawie że na skrzyżowanie (nie
    pytajcie dlaczego moja brama jest taka ważna - sam nie wiem). Droga do
    której dojeżdżam jest podporządkowana i ma stop na wjeździe na to
    skrzyżowanie.

    Teraz tak - cofam tyłem z bramy na skrzyżowanie, a z boku gość nie
    zatrzymuje się na stopie i parkuje mi w kufrze.
    Wiem, że pojazd jadący do tyłu ma ZSO i praktycznie zawsze jest winny w
    razie czego, ale niezatrzymanie na stopie też uważane jest za ciężkie
    przewinienie. Ja nie potrafię odpowiedzieć kto był by winny, może współwina?

    Irek.N.

  • 4. Data: 2013-12-07 22:43:23
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 07.12.2013 21:51, sqlwiel pisze:
> [...]
    > zderzakiem tego drugiego.
    >
    > IMHO - ten będący po prawej miał pierwszeństwo (bo z prawej).

    trochę nie rozumiem pytania. co prawda obydwa samochody próbowały
    wyjechać z parkingu, obydwaj kierowcy próbowali włączyć się do ruchu,
    ale tylko JEDEN z nich uderzył w drugiego. Nawet gdyby rozważać kto miał
    pierwszeństwo, to nawet w najgorszym przypadku, ten który "walnął" nie
    miał prawa "Walnąć" nawet gdyby miał pierwszeństwo, bo prędkość była na
    tyle niska że mógł zatrzymać swój pojazd. tyle że jak ja zdawałem to
    trzeba było odwracać głowę, teraz podobno lusterko (dowolne) wystarczy
    ToMasz

    Ps wystarczyło mruknąć, wspomnieć, jęknąć że plecki albo szyja coś tam
    nie teges - była strzałka na ponowne badania lekarskie.

  • 5. Data: 2013-12-08 00:28:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-12-07 21:51, sqlwiel pisze:
> [...]
    > zderzakiem tego drugiego.
    >
    > IMHO - ten będący po prawej miał pierwszeństwo (bo z prawej).

    Nie ma zasady "ten z prawej ma pierwszeństwo". Jest tylko zasada, że na
    skrzyżowaniu pierwszeństwo ma ten z prawej, a tu skrzyżowania nie ma.

    Jak już słusznie zauważono - ten co cofa, ma zachować szczególną
    ostrożność, szczęściem w nieszczęściu można dokładnie określić kto w
    kogo uderzył.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2013-12-08 08:05:59
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-07 22:43, ToMasz pisze:
> [...]
    > tyle niska że mógł zatrzymać swój pojazd. tyle że jak ja zdawałem to
    > trzeba było odwracać głowę, teraz podobno lusterko (dowolne) wystarczy

    Bezedura, moim zkromnym zdaniem, ale ja się nie znam.
    A gdyby się zczaśli idealnie symetrycznie, narożnikami - to który Twoim
    zdaniem walnął?
    ... że-też kurna nie ma tutaj (p.m.s.) żadnego gliniarza z drogówki,
    choćby aspirującego.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 7. Data: 2013-12-08 08:27:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-12-08 08:05, sqlwiel wrote:

    > Bezedura, moim zkromnym zdaniem, ale ja się nie znam.

    Niby dlaczego, brzmi rozsądnie - obaj się włączali, obaj mieli ustąpić,
    ten z lewej walnął tego z prawej, znaczy nie ustąpił.

    > A gdyby się zczaśli idealnie symetrycznie, narożnikami - to który Twoim
    > zdaniem walnął?

    Ale się nie walnęli symetrycznie narożnikami.

    > ... że-też kurna nie ma tutaj (p.m.s.) żadnego gliniarza z drogówki,
    > choćby aspirującego.

    Jeden to za mało - dwóch albo trzech to by było zabawnie;)

    Shrek.