  • 1. Data: 2009-03-15 10:34:05
    Temat: AVR z dwoma A/C ?
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Witam.

    Muszę mierzyć dwa napiecia +-1V. Interesuje mnie rozdzielczość realna
    9bit, oczywiście im więcej tym lepiej. Napięcia mają charakter
    różnicowy. Musza być mierzone _jednocześnie_. Odpada więc A/C z
    multiplekserem. Poszukuje czegośc z dwoma A/C. Z tego co widzę AVRy nie
    posiadają podwojnych A/C ale może ktoś jednak widział. AVR ze względu na
    prędkość - wynik pomiaru musi być przetworzony, prawdpodobnie przydało
    by się mnożenie sprzetowe (wstepnie licząć cykle jestem na styk mnożąc
    softwareowo). Predkosc około 15k próbek/s w najgorszym przypadku (super
    gdyby dalo radę >50k). Dodatkowo musi mieć UART (transmisja po rs232).

    Jeśli nie ma AVR z podwojnym A/C to co mozna by zastosować jako
    zewnętrzny A/C? Nie wiem co jest aktualnie w modzie co ma SPI, jest
    różnicowe i może podwojne w jednej obudowie, no i cena jak najmniejsza
    ... ;)

  • 2. Data: 2009-03-15 10:58:01
    Temat: Re: AVR z dwoma A/C ?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > zewnętrzny A/C? Nie wiem co jest aktualnie w modzie co ma SPI, jest
    > różnicowe i może podwojne w jednej obudowie, no i cena jak najmniejsza

    To może daj dwa wzmacniacze sample & hold przed AVRem z muktipleksowanym
    A/C.

    MD

  • 3. Data: 2009-03-15 11:07:02
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mario wrote:
    > To może daj dwa wzmacniacze sample & hold przed AVRem z muktipleksowanym
    > A/C.

    Czy to nie jest troche za bardzo skomplikowane ;) ? Jak już coś miałbym
    dodawać do uC to wystarczył by 2xA/C zewnętrzny i pewnie miałby nawet
    lepszą jakość od wbudowanego.

  • 4. Data: 2009-03-15 12:41:24
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Czy to nie jest troche za bardzo skomplikowane ;) ? Jak już coś miałbym
    > dodawać do uC to wystarczył by 2xA/C zewnętrzny i pewnie miałby nawet
    > lepszą jakość od wbudowanego.

    Pewnie tak :) Ale skoro ma być pomiar na mikrokontrolerze.
    Swoją drogą to nie jestem pewien czy autorowi chodzi o to, że każde z
    tych napięć jest różnicowe czy też pojedyncze a chce znać ich różnicę i
    dlatego chce je mierzyć równocześnie. Wtedy wystarczyłby jeden
    przetwornik z różnicowym wejściem.

    MD

  • 5. Data: 2009-03-15 12:44:14
    Od: Wojciech Bartczak <o...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:
> [...]
    > zewnętrzny A/C? Nie wiem co jest aktualnie w modzie co ma SPI, jest
    > różnicowe i może podwojne w jednej obudowie, no i cena jak najmniejsza

    Ja znalazłem coś takiego MCP3202 CI/P - 12 bitów, komunikacja po SPI.
    Ma możliwość pracy w układzie różnicowym. A poniżej link do datasheet'a.

    http://www.alldatasheet.com/datasheet-pdf/pdf/74935/
    MICROCHIP/MCP3202.html

    Pozdrawiam,
    Wojtek.

  • 6. Data: 2009-03-15 12:45:28
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Czy to nie jest troche za bardzo skomplikowane ;) ? Jak już coś miałbym
    > dodawać do uC to wystarczył by 2xA/C zewnętrzny i pewnie miałby nawet
    > lepszą jakość od wbudowanego.

    OK. Czyli potrzebujesz dwa przetworniki - każdy z wejściem różnicowym?

    MD

  • 7. Data: 2009-03-15 12:49:15
    Od: Wojciech Bartczak <o...@o...pl>

    Wojciech Bartczak pisze:

    > Ja znalazłem coś takiego MCP3202 CI/P - 12 bitów, komunikacja po SPI.
    > Ma możliwość pracy w układzie różnicowym. A poniżej link do datasheet'a.

> [...]

    Dodam jeszcze, że jest dostępne w tme i w granicach 10zł.
    Wiec jest to dość rozsądna propozycja, nabyłem już te kostki,
    ale jeszcze nie używam, jakoś brak czasu na dokończenie układu.

    Wojtek.

  • 8. Data: 2009-03-15 12:53:15
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Wojciech Bartczak pisze:

    > Ja znalazłem coś takiego MCP3202 CI/P - 12 bitów, komunikacja po SPI.
    > Ma możliwość pracy w układzie różnicowym. A poniżej link do datasheet'a.

> [...]

    Nie chce mi się przeglądać całości ale tam jest że to
    "pseudo-differential input pair"

    MD

  • 9. Data: 2009-03-15 12:54:42
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mario wrote:
    > OK. Czyli potrzebujesz dwa przetworniki - każdy z wejściem różnicowym?

    Tylko o ile beda wyzwalane jednoczesnie.

  • 10. Data: 2009-03-15 12:57:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mario wrote:
    > Nie chce mi się przeglądać całości ale tam jest że to
    > "pseudo-differential input pair"

    Jeśli emuluja różnicowy pomiar poprzez sekwencyjne multipleksowanie to
    moze to wchodzic w gre o ile jest znacznie szybsze niż zakładana przeze
    mnie czestość samplowania. Pozerkam.