  • 11. Data: 2009-03-15 13:04:05
    Temat: Re: AVR z dwoma A/C ?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:
    > Witam.
    >
    > Muszę mierzyć dwa napiecia +-1V. Interesuje mnie rozdzielczość realna
    > 9bit, oczywiście im więcej tym lepiej. Napięcia mają charakter
    > różnicowy. Musza być mierzone _jednocześnie_.

    Czy 1us rozjazdu mieści się jeszcze w pojęciu jednocześnie?

    > Z tego co widzę AVRy nie
    > posiadają podwojnych A/C ale może ktoś jednak widział.

    A może 2 AVRy z jednoczesnym wyzwalaniem pomiaru?

    > Jeśli nie ma AVR z podwojnym A/C to co mozna by zastosować jako
    > zewnętrzny A/C?

    dspic33? :-)

  • 12. Data: 2009-03-15 13:14:56
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > Tylko o ile beda wyzwalane jednoczesnie.

    Dziwna sprawa - łatwo znależć coś z 22-24bitów a z SAR jakoś trudniej. Z
    rodziny MAX139x mają true differential i można zsynchronizować wejściem
    /CS. A jest zintegorawany AD7266 posiadający 2 SAR i wejścia różnicowe.
    Tylko pewnie drogi :(
    MD

  • 13. Data: 2009-03-15 13:26:23
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > Czy 1us rozjazdu mieści się jeszcze w pojęciu jednocześnie?

    Jak się nie będzie dalo lepiej to niestety. Aplikacja to taki z lekka
    DSP i zbyt duże przesuniecie powoduje spore rozbieżności współczynników
    na wyjściu algorytmu. Im bardziej rownolegle pomierze tym lepsza jakość
    wynikow. Nie ma więc scisłej granicy, po prostu jak najlepiej.

    > A może 2 AVRy z jednoczesnym wyzwalaniem pomiaru?

    To już paranoja. z jednego małego uC zrobi się 3 sztuki i kompletnie
    pokrecony software. Aż takim desperatem nie jestem.

    > dspic33? :-)

    Fuj :D

  • 14. Data: 2009-03-15 13:27:48
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Mario wrote:
> [...]
    > rodziny MAX139x mają true differential i można zsynchronizować wejściem
    > /CS. A jest zintegorawany AD7266 posiadający 2 SAR i wejścia różnicowe.

    Niestety musi być tanie - może dojśc do sytuacji że będzie tego bardzo
    dużo w sztukach i szukam rozwiązania możliwie najtańszego - dlatego tez
    dwa scalaki a cztery scalaki to różnica w kosztach.

  • 15. Data: 2009-03-15 13:46:58
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sebastian Biały pisze:

    > To już paranoja. z jednego małego uC zrobi się 3 sztuki i kompletnie
    > pokrecony software. Aż takim desperatem nie jestem.

    Zawsze możesz go potraktować jak przetwornik ADC z SPI. Cena i tak jest
    niższa niż proponowanego wcześniej MCP32xx.

  • 16. Data: 2009-03-15 13:56:40
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Zbych wrote:
    > Zawsze możesz go potraktować jak przetwornik ADC z SPI. Cena i tak jest
    > niższa niż proponowanego wcześniej MCP32xx.

    Jesli nie będzie innego wyjscia to przerobie jakieś tiny na A/C z spi i
    wyzwalaniem synchronicznym. Ale mam obawy ze jakośc A/C w avr nie jest
    za duża i może opłacalne bylo by jednak wstawienie czegoś co mi te 9 bit
    zapewni. W kazdym razie mam co przemyśleć.

  • 17. Data: 2009-03-15 14:26:11
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    Sebastian Biały pisze:

> [...]
    > za duża i może opłacalne bylo by jednak wstawienie czegoś co mi te 9 bit
    > zapewni. W kazdym razie mam co przemyśleć.

    Zdaje się ze trzeba by dodać jakiś sensowny ref np REF198 co zwiększa ci
    ilość układów na płytce :)

    MD

  • 18. Data: 2009-03-16 16:34:04
    Od: "dolczak" <d...@w...pl>

    Zastosuj 2 x AVR...

  • 19. Data: 2009-03-16 19:58:29
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    dolczak pisze:
    > Zastosuj 2 x AVR...
    >
    > Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Kolega pisze że zastosuje tiny (AVR). JA mu radzę żeby zastosował do
    niego jakieś lepsze napięcie odniesienia. Ty w odpowiedzi radzisz żeby
    zastosował 2 * AVR.
    ???
    I czemu piszesz nad postem skoro inni piszą pod?

    MD