  • 1. Data: 2021-03-10 12:59:52
    Temat: Wymiana kompa
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
    Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.

    Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    biurowej.

    Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci
    dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty nadal maja stare złącza do
    dysków?), obudowe...

    Co warto?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Bądź odważny. A jeżeli nie jesteś, udawaj, ze jesteś.

  • 2. Data: 2021-03-10 13:42:50
    Temat: Re: Wymiana kompa
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    Kupuj bo wszystko DROŻEJE ;-)

    Bierz polizinga załóż SSD i zadbaj o odpowiedni RAM

    Podaj zakres cenowy i jakie dyski masz.
    Jak ATA to chyba nie warto być aż takim KUSTOSZEM ;-)

  • 3. Data: 2021-03-10 14:05:20
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Laptopa z ekranem 17'' i pełną klawiaturą.
    Łatwiej się przed dziećmi w kiblu zamknąć ;-)
    Mimo, iż to "tylko" praca biurowa, nie brałbym starych z C2D (Core2Duo), lecz raczej
    i5/i7 z wielu przyczyn.
    Coś z serii biznesowych (a nie konsumencko-marketowych).
    Najważniejsze są ekran i klawiatura.
    No chyba, że lubisz ekran mieć 1 metr lub dalej i zamykasz klapę - wówczas awaryjnie
    też da się pójść do kibla, byle w pośpiechu
    klap nie pomylić ;-)

    ----

  • 4. Data: 2021-03-10 14:31:48
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia 10 Mar 2021 11:59:52 GMT, Budzik napisał(a):

    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    > biurowej.
    1. A dlaczego chcesz wymienić komp? Co mu brakuje?
    2. Wytłumacz po co więcej jak 4 GB do pracy biurowej?

    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 5. Data: 2021-03-10 15:43:15
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 10/03/2021 12:59, Budzik wrote:
    > Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    > biurowej.

    Powinien być nadal użyteczny w tym zastosowaniu. Co mu brakuje?
    Przyznaje że sporo stron www (np. facebook) potrafią skonsumować kilka
    GB RAMu i 4GB może być za mało, ale to chyba nie jest praca biurowa ;)

    Zainteresuj się optiplexami 3020 z najtańszym cpu jesli to ma być jakiś
    upgrade cpu+reszta w niskich kosztach.

  • 6. Data: 2021-03-10 16:41:32
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 14:31, Jacek Maciejewski wrote:
    > 1. A dlaczego chcesz wymienić komp? Co mu brakuje?

    jak to "stary athlon x2" to pewnie wszystkiego

    > 2. Wytłumacz po co więcej jak 4 GB do pracy biurowej?

    bo to śmiesznie mało jak na dzisiejsze czasy i strony, a jak 8GB ddr3
    można mieć za sto złotych to szkoda się męczyć ze swapującym hdd albo
    zarzynać ssd bez sensu

    na dziś i5/i7, ssd i 16GB ram to taka minimalna sensowna konfiguracja w
    którą warto się pchać i coś takiego można kupić od 650 złotych więc
    niespecjalnie jest się nad czym zastanawiać...

  • 7. Data: 2021-03-10 16:47:09
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    On 2021-03-10 12:59, Budzik wrote:
    > Mysle powoli nad wymiana leciwego kompa.
    > Mam w tej chwili starego athlona x2 z niestety tylko 4gb pamieci.
    >
    > Co warto wziac z jakichs poleasingowców - komp słuzy wyłącznie do pracy
    > biurowej.

    w zasadzie cokolwiek od i5/i7 z możliwością włożenia 4 modułów ramu,
    jedyne co trzeba sprawdzić to czy nie jest to wynalazek z udziwnionym
    zasilaczem lub mocowaniem chłodzenia cpu

    > Chetnie wykorzystałbym czesc bebechów z obecnego kompa, w szczegolnosci
    > dysk ssd, 2 dyski hdd (czy nowe płyty nadal maja stare złącza do
    > dysków?), obudowe...

    jeżeli obudowę to także czy jest to standardowa płyta

    co najmniej cztery złącza sata powinna mieć w zasadzie każda płyta z
    dużej obudowy

  • 8. Data: 2021-03-10 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik _Master_ M...@...pl ...

    > Kupuj bo wszystko DROŻEJE ;-)

    A to prawda.
    Ale uciekajac przed inflacja raczej coś wiekszego przydałoby sie kupic.

    > Bierz polizinga załóż SSD i zadbaj o odpowiedni RAM

    Taki mam zamiar.
    SSD wjedzie z obecnego kompa.

    > Podaj zakres cenowy i jakie dyski masz.

    Zakres cenowy jest taki ze ma być sensownie i mozliwie tanio.

    > Jak ATA to chyba nie warto być aż takim KUSTOSZEM ;-)

    SATA
    Jakies dyski ATA jeszcze mam ale to nie ma problemu zeby obsłużyć je z
    przez kieszen. Raczej backup tam jest.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

  • 9. Data: 2021-03-10 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik ąćęłńóśźż ...@...pl ...

> [...]
    > dalej i zamykasz klapę - wówczas awaryjnie też da się pójść do
    > kibla, byle w pośpiechu klap nie pomylić ;-)

    Lapek odpada - mam i słuzy mi tylko przy okazji wyjazdów.
    To ma byc domowy komp - mam do niego monitor 27" a i tak mysle o
    dołozeniu drugiego...
    No iwłasnie - pełna klawiatura to mus, dodatkowo nie umiem sie
    przestawić na klawiature z małym skokiem - od lat myszka i klawiatura
    to najbardziej pospolite produkty HP - starych drzew sie nie przesadza.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 10. Data: 2021-03-10 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jacek Maciejewski j...@g...pl ...

    > 1. A dlaczego chcesz wymienić komp? Co mu brakuje?
    > 2. Wytłumacz po co więcej jak 4 GB do pracy biurowej?

    To jest bardzo dobre pytanie.
    Bo w sumie komp działa całkiem spoko ale zaczynam zauwazac ze
    przytykaja sie karty przegladarek, nie wiem czy to strony coraz
    bardziej zapakowane czy za duzo pootwieranych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej