  • 11. Data: 2020-05-10 02:12:25
    Temat: Re: Adaptacja pustki powstałej po wyjęciu CDVD...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eab4ee0$0$17360$6...@n...neostrada.pl

    Mowa o adapterze SATA-SATA.

    > Bootowanie -- BIOS nie widzi tego adaptera i nie można na stałe ustawić
    > bootowania z dysku wstawionego do tegoż adaptera, ale pod F12 widać dysk
    > adaptowany i można wybrać bootowanie z dysku włożonego do tego adaptera.

    Tak było, gdy w Acerze była Toshiba z GPT.
    Po wstawieniu do Acera hybrydy z MBR -- F12 nie zezwala na boot z adaptera.
    Mogę bootować Acera z Evo lub z normalnego HDD.
    W Acerze jest adapter SATA-SATA 9 mm.

    -=-

    Z Fujitsu-Siemensem jest odwrotnie -- nie mogę startować z normalnego dysku.
    Jest tam adapter PATA-SATA 12 mm i z niego mogę bootować -- cały system może
    być na normalnym, szybkim dysku lecz bootowanie nie może zacząć się
    z normalnego dysku. (zacząć się: z karty SD, z USB, z dysku w adapterze...)

    -=-

    W obu lapkach przydałoby się poprawienie BIOSa -- ale to mnie przerasta.
    Gdyby takie poprawianie nie było groźne -- podjąłbym się... Wizja utraty
    lapka raczej powstrzymuje mnie...

    -=-

    Teraz chcę:
    - namierzyć resztę drobiazgów stale pisanych przez W10
    (by wywalić je na RAMdysk lub na SSD)
    - zlikwidować swapfile z systemowego
    (chodzi mi tutaj o mały plik, nie o cały swapfile)
    - przenieść hiberfile poza systemowy...
    (nie uśmiecha się mi hibernacja na SSD -- niemal 5 GB;
    można usypiać? -- albo trzeba podpiąć pod ścianę 230 V,
    albo będzie zżerany akumulator...)

    Może pokombinuję z podzieleniem jednego W10 na dwa dyski -- HDD i SSD.
    Poza czasem -- niewiele tracę.

    -=-

    Jeśli sprzedawcy zejdą stosownie z cenami akumulatora i klawiatury do
    Fujitsu-Siemensa -- może skuszę się, by F-S odzyskał swój dawny blask.

    -=-

    Jak mały (500 GB) 2.5" dysk SATA jest najszybszy?

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 12. Data: 2020-05-11 20:29:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" 5eb74704$0$552$6...@n...neostrada.pl

    > Jeśli sprzedawcy zejdą stosownie z cenami akumulatora i klawiatury do
    > Fujitsu-Siemensa -- może skuszę się, by F-S odzyskał swój dawny blask.

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-bateria-ogniwo-
    18650-li-lon-8800mah-9067509882
    3,89 pln
    8800 mAh
    4.2 V

    Już nawet na części nie warto kupić akumulatora do F-S za 64 złote.
    Taki akumulator ma 4400 mAh? Ale ogniwa są parowane równolegle, więc
    te ogniwa w gotowym akumulatorze mają po 2200 mAh? -- 4 razy mniej
    niż akumulatorek z ww. linku?

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-bateria-fujitsu
    -siemens-v5555-esprimo-9042324240
    63,37 pln
    4400 mAh <-- są parowane równolegle, czyli jeden ma 2200 mAh
    11.1 V <-- 3 parki w szeregu

    Niby 4.2*3 daje ponad 12, ale to podobne akumulatorki...

    -=-

    Coraz więcej aut elektrycznych?...

    Gotowy jestem kupić akumulator i klawiaturę, ale za rozsądne pieniądze.
    7 lat temu bym kupił akumulator za 100 pln bardzo chętnie, dziś 64 pln
    to dużo, zważywszy ogólny stan laptopa...

    Za klawiaturę 7 lat temu też bym dał 100 pln, ale teraz 4 dychy to
    stanowczo za wiele.

    Strzałka 'do góry' słabo kontaktuje, co irytuje; klawisz 'O' odpada;
    spacja jest przyszyta nicią dentystyczną... Ale to drobiazgi...

    Na zawiasach mam spore luzy -- nie wiem, dlaczego...

    [pieszcząc F-S -- przegapię moment, w którym Acer stanie
    się bezużyteczny z powodu starości?... teraz Acer ma ponad
    3 lata -- 3 lata 3 miesiące i ~3 dni... kupiłem go chyba
    08 lutego 2017 r. a dziś jest 11 maja, ale po drodze był
    29 lutego... jest godzina ~20:30? -- mogłem kupić około
    17:30... wracałem od alergologa...]

    --