  • 1. Data: 2021-06-02 15:25:01
    Temat: Adapter COM (serial port)
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    Witam,

    Mam na płycie gniazdo pod serial port:

    https://i.imgur.com/C6GGi0P.png

    Czy to jest standard i da się dokupić gdzieś śledzia z kablem?

    --
    pzdr
    Roman

  • 2. Data: 2021-06-02 16:36:50
    Temat: Re: Adapter COM (serial port)
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 02/06/2021 14:25, Roman Tyczka wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam na płycie gniazdo pod serial port:
    >
    > https://i.imgur.com/C6GGi0P.png
    >
    > Czy to jest standard

    Zdaje się, że to typowy układ wyprowadzeń.

    > i da się dokupić gdzieś śledzia z kablem?

    Widziałem tego dużo na allegro i na aliexpressie.

    --
    MF

  • 3. Data: 2021-06-02 20:06:52
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-06-02 o 15:25, Roman Tyczka pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam na płycie gniazdo pod serial port:
    >
    > https://i.imgur.com/C6GGi0P.png
    >
    > Czy to jest standard i da się dokupić gdzieś śledzia z kablem?

    Tak

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2021-06-08 19:37:37
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 02.06.2021 16:36, MF wrote:

    > Zdaje się, że to typowy układ wyprowadzeń.

    > Widziałem tego dużo na allegro i na aliexpressie.

    No i kupiłem na allegro, ale mam drobny problem. Na płycie jest 9 pinów,
    10-ty jest "urwany", liczyłem, że wtyk śledzia będzie miał zaślepiony
    jeden otworek i będzie oczywiste jak to podłączyć, ale nie ma.
    Jak poprawnie ten wtyk włożyć? Bo pasuje w obie strony, a nie chcę sobie
    zrobić kuku na nowej płycie.

    --
    pzdr
    Roman

  • 5. Data: 2021-06-08 22:01:11
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 08.06.2021 19:37, Roman Tyczka wrote:

> [...]
    > jeden otworek i będzie oczywiste jak to podłączyć, ale nie ma.
    > Jak poprawnie ten wtyk włożyć? Bo pasuje w obie strony, a nie chcę sobie

    One kozie dead... Przyjąłem, że czerwony przewód to 1 i zadziałało.

    --
    pzdr
    Roman

  • 6. Data: 2021-06-09 01:25:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-06-08, Roman Tyczka <r...@h...you.spammer> wrote:

    > One kozie dead... Przyjąłem, że czerwony przewód to 1 i zadziałało.

    A czym sprawdzałeś? :)

    A nie dało się ten tego popatrzeć dokąd idą kabelki od poszczgólnych
    pinów we wtyczce/gnizadku (czy co tam masz na śledziu)?
    https://circuitdigest.com/sites/default/files/inline
    images/u/RS232-or-DB9-male-connector.jpg

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2021-06-09 07:46:58
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 09/06/2021 01:25, Marcin Debowski wrote:
    > A czym sprawdzałeś? :)

    Podpowiem: zewrzeć 2 z 3 i odpalić jakiś terminal (np. putty). Powinno
    być echo przy zwartych.

  • 8. Data: 2021-06-09 11:35:53
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 9 Jun 2021 07:46:58 +0200, heby napisał(a):

    > Podpowiem: zewrzeć 2 z 3 i odpalić jakiś terminal (np. putty). Powinno
    > być echo przy zwartych.

    A poza tym RS typu 232 jest "bezpieczny" - albo zadziała, albo nie.
    Nie jest to Centronics w wykoaniu Commodore Amiga.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam