  • 1. Data: 2020-08-06 11:31:12
    Temat: Akceptowalna pojemnosc karty SDXC
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Pytanie bardziej dotyczy kamerki (opartej na Linuksie) niż peceta, ale:
    Na czym polega ograniczenie, że urządzenie przyjmuje kartę microSDXC 64GB (128GB), a
    nie przyjęłoby kart 128GB (256GB)?
    Jedno i drugie powyżej 32GB, jedno i drugie SDXC (cokolwiek by to mogło znaczyć),
    jedno i drugie zapewne ten sam format plików.
    Innymi słowy, czy jeśli piszą w instrukcji/na pudełku "do 128GB" to sens ryzykować
    kupno karty 256GB (lub 200GB - są i takie karty
    uSDXC)?

  • 2. Data: 2020-08-06 12:57:54
    Temat: Re: Akceptowalna pojemnosc karty SDXC
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 6 Aug 2020 11:31:12 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f2bcde1$0$556$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    >Innymi słowy, czy jeśli piszą w instrukcji/na pudełku "do 128GB" to sens ryzykować
    kupno karty 256GB (lub 200GB - są i takie karty

    Pewnie testowali z kartami max 128GiB, o ile firmware kamery nie jest zepsuty, to
    powina
    zobaczyć więcej. Pozostaje zrobić próbę lub poszukać na forach userów tego modelu.
    Tak na marginesie, są już karty microsd o pojemności 1TiB.

  • 3. Data: 2020-08-06 13:39:52
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Na dziś karty 256 GB mają najlepszą relację cena/pojemność (a dopiero co były to 128
    GB).
    Większy ból jest gdzie indziej: gdzie to wszystko później zrzucać i trzymać ;-))
    Rozglądam się za kolejnym dyskiem, lata lecą a ceny HDD za chu chu nie spadają lecz
    rosną :-0
    Parę tygodni temu na amazon.de była krótka promocja MyBook 12 TB poniżej 200 Euro,
    trzeba było klikać zamiast dumać :-/
    Kiedyś przy tej pojemności w środku były Red-y (nadal są od 8 TB w górę, tyle że
    trafiają się z inna nalepką, pokombinowanym
    firmware'm i innymi zworkami/pinami na zasilaniu, do zrobienia).

    -----

  • 4. Data: 2020-08-06 14:30:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-06, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    > środku były Red-y (nadal są od 8 TB w górę, tyle że trafiają się z
    > inna nalepką, pokombinowanym firmware'm i innymi zworkami/pinami na

    Na różnych Amazonach (m.in. US) są w tej chwili 8TB Seagaty STGY8000400
    za ca 115 Euro. Jestem co prawda WDkowiec, ale się skusiłem.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2020-08-06 16:13:44
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A to serwerowe (do NAS)?

    -----

  • 6. Data: 2020-08-06 16:16:17
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Duża pojemność może mieć sens dla szybkości zapisu:
    www.sdcard.org/developers/overview/speed_class/index
    .html
    (na końcu: Fragmentation and Speed).
    Co zmienia pojęcie o rzekomej "niewrażliwości" pamięci półprzewodnikowych na
    defragmentację plików ("powierzchni")

    -----

  • 7. Data: 2020-08-06 18:48:30
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Thu, 6 Aug 2020 16:16:17 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f2c10b2$1$518$65785112@news.neostrada.pl>
    od ąćęłńóśźż <...@...pl> :
> [...]
    >(na końcu: Fragmentation and Speed).
    >Co zmienia pojęcie o rzekomej "niewrażliwości" pamięci półprzewodnikowych na

    Nieco upraszczając.
    Dyski SSD też się fragmentują, ale, w przeciwieństwie do kart sd mających bardzo
    proste
    kontrolery, dysponują wielordzeniowymi procesorami, których oprogramowanie potraffi
    sobie
    dać radę z fragmentacją(tu bardzo pomocny jest TRIM).
    Oprogramowanie SSD(garbage collector, najczęściej zaczyna pracę w stanie
    bezczynności)
    dokonuje scalania bloków i stron pamięci, aby została pewna liniowa przestrzeń do
    zapisu
    danych(Overprovisioning), oraz zeruje bloki, których zawartość wyekspirowała,
    przygotowując je do zapisu.
    Im więcej takiej wolnej, liniowej przestrzeni, tym więcej miejsca pod zapisy blokowe,
    które są bardzo szybkie.
    Tu jeszcze dochodzi sprawa FTL(Flash Translation Layer) którego tabele powinny być
    przechowywane w zewnętrznej pamięci Cache Ram kontrolera SSD, aby umożliwić ich
    szybkie
    przeszukiwanie, z tego powodu odradza się kupowanie dysków SSD nie mających
    zewnętrznego
    Cache(tak pi razy drzwi, na 1TiB pojemności dysku potrzeba gigabajt pamięci Cache,
    aby
    zachować sensowną wydajność).

  • 8. Data: 2020-08-06 19:54:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-06, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
    > A to serwerowe (do NAS)?
    >

    > -----

    Nie, ale z mojego doświadczenia wychodzi, że jeden pies. Na spore stado
    dysków, które miałem/mam we wszelakich nasach i nasopodobnych zaliczyłem
    2 pady i były to 2x WD Red 4TB. Za to mam kilka WD Green'ów co pracowały
    bezawaryjnie w cctv i różnej maści serwerach przez 5-8 lat 24/7. Od
    czasu tych padłych redów, przestałem się przejmować.

    Ten Seagate to 5400rpm. Statystyki pokazują, że 5400rpm są trwalsze, a
    transfery do NAS z tym dyskiem i tak mam na poziomie wysycenia sieci
    (90-120MB/s) więc zasadniczo wolę 5400rpm. Zresztą WD Red 8TB też zdaje
    się był 5400rpm dokładnie z tego powodu. Nie wiem jak obecnie.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2020-08-07 10:29:31
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z tymi Redami 4TB to dokładnie jak u mnie, a różne źródła zakupu i różne serie...

    Wyjmowałeś i przekładałeś ten dysk Seagate'a, czy podłączasz obudowę do NAS przez
    USB?
    Usypia?
    Gdy uśnie ciepła/gorąca?
    Mam inna obudowę, która usypia dysk ale mimo to elektronika mocno grzeje.

    Też wolę 5400 rpm bo są cichsze.

    Tak czy inaczej ta oferta cenowa chyba już się skończyła.

    -----

  • 10. Data: 2020-08-07 11:02:00
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 06/08/2020 2:30 pm, Marcin Debowski wrote:

    > Na różnych Amazonach (m.in. US) są w tej chwili 8TB Seagaty STGY8000400
    > za ca 115 Euro. Jestem co prawda WDkowiec, ale się skusiłem.

    No to po powrocie z wakacji bede musial sie rozejrzec. Niedawno ceny
    oscylowaly okolo 200 Euro za 8TB