  • 1. Data: 2020-08-03 10:55:05
    Temat: Radiator z wentylatorem na Socket 3
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Kontynuuję temat renowacji starego komputera 486. Płyta główna
    przetestowana z procesorem niewymagającym chłodzenia. Chciałbym jednak
    finalnie zamontować w niej DX4 100 MHz. Procesor ma napisane na
    obudowie, że wymaga chłodzenia (radiator + cooler).
    Miałem nadzieję, że będzie pasował któryś z wentylatorów pod Socket 7,
    bo rozmiar gniazdka jest z grubsza zbliżony. Niestety, rozmieszczenie
    zaczepów mocujących się różni - w S7 są umieszczone centralnie po
    jednego z boków, natomiast w S3 znajdują się po przekątnej.

    Można gdzieś jeszcze kupić takie zabytkowe chłodzenie? Może stosowano je
    także w jakichś innych urządzeniach? W najgorszym razie kupię klej
    termoprzewodzący i po prostu przykleję jakiś radiator z wentylatorem do
    procesora, ale wolałbym tego uniknąć...

  • 2. Data: 2020-08-03 12:33:05
    Temat: Re: Radiator z wentylatorem na Socket 3
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 3 Aug 2020 10:55:05 +0200
    doszła do mnie wiadomość <5f27d0ea$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    od Atlantis <m...@w...pl> :
> [...]
    >także w jakichś innych urządzeniach? W najgorszym razie kupię klej
    >termoprzewodzący i po prostu przykleję jakiś radiator z wentylatorem do

    Na Allegro nie widzą, na OLX też nie.
    Pozostaje samoróbka.
    Można jeszcze próbować u złomiarzy na bazarach z elektroniką.

  • 3. Data: 2020-08-03 13:18:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-03, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    >
    > Na Allegro nie widzą, na OLX też nie.
    > Pozostaje samoróbka.
    > Można jeszcze próbować u złomiarzy na bazarach z elektroniką.

    Jest dostępny na Ebayu, Amazonie, Newegg pod nazwą Ever Cool
    EC-486 / EverCool EC-486, ale cena nie zachęca.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2020-08-03 14:12:09
    Od: z <...@...pl>

    Tyle się starych MB wala na strychu u moich rodziców...
    Ale to daleko jechać ;-)

    Chcesz zrobić oryginał w stanie kolekcjonerskim czy tylko schłodzić
    procesor?

  • 5. Data: 2020-08-03 14:19:21
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Mon, 3 Aug 2020 10:55:05 +0200, Atlantis napisał(a):

    > Niestety, rozmieszczenie
    > zaczepów mocujących się różni - w S7 są umieszczone centralnie po
    > jednego z boków, natomiast w S3 znajdują się po przekątnej.

    A to radiator nie może być skośnie? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 6. Data: 2020-08-06 09:26:21
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 03 Aug 2020 11:18:22 GMT
    doszła do mnie wiadomość <2oSVG.306111$u95.228820@fx21.ams1>
    od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    >Jest dostępny na Ebayu, Amazonie, Newegg pod nazwą Ever Cool
    >EC-486 / EverCool EC-486, ale cena nie zachęca.

    Ja bym kupił pasujący rozmiarami radiator z termopadem, przykleić i dokręcić
    wentylator,
    po problemie.

  • 7. Data: 2020-08-06 10:06:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2020-08-06, Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> wrote:
> [...]
    > od Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> :

    > Ja bym kupił pasujący rozmiarami radiator z termopadem, przykleić i

    Po prawdzie, ja również.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2020-08-11 13:56:43
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 06.08.2020 09:26, Olaf Frikiov Skiorvensen wrote:

    > Ja bym kupił pasujący rozmiarami radiator z termopadem, przykleić i
    > dokręcić wentylator, po problemie.

    Ostatecznie postawiłem właśnie na to rozwiązanie, tylko zamiast
    termopada użyłem kleju termoprzewodzącego, który został mi po jakimś
    projekcie. Radiator z wentylatorem pochodził najprawdopodobniej z
    jakiegoś wczesnego Pentium, więc jest pewnie zdecydowanie większy niż
    trzeba. Musiałem go przykleić nieco asymetrycznie, aby wystając nie
    blokował dźwigni blokującej gniazdo ZIF.
    W dotyku nie czuć nawet żeby radiator był ciepły, a komputer działa
    stabilnie.

    Kolekcja retro trochę się rozrosła ostatnio. Trzeba będzie pomyśleć o
    jakiejś Amidze jeszcze. ;)