  • 1. Data: 2009-03-05 18:45:23
    Temat: puki/piny w kartach sim
    Od: "fresh" <l...@o...pl>

    mam pytanko co sie dzieje u poszczegolnych operatorow
    jesli wprowadzi sie nieprawidlowy puk/pin ... po ilu razach
    karty sa blokowane ... czy takie karty sa juz tylko do
    wyrzucenia ? czy era/plus/idea sa jednakowe pod tym
    wzgledem ? to wynika z techniki tych kart czy jest swiadomym
    dzialaniem operatora, zeby sklerotyk musiał kupić jeszcze
    raz ?

  • 2. Data: 2009-03-05 19:16:39
    Temat: Re: puki/piny w kartach sim
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "fresh" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    > dzialaniem operatora, zeby sklerotyk musiał kupić jeszcze
    > raz ?

    PIN po 3 razach sie blokuje, PUK po 10. Oficjalnie zablokowany PUK oznacza
    karte do wyrzucenia.... Nie wiem, czy jest mozliwe jej odblokowanie (moze
    sluzby specjalne - wywiad, itp. znaja jakies sposoby - osobiscie watpie).

    A wolalbys, zeby nie byly blokowane?
    A potem pewnie jeszcze mialbys pretensje, ze ktos Ci zabral karte i
    wydzwonil z niej kupe kasy?...
    10 prob dla PUK to przeciez i tak duzo. Trzeba byc nie tylko sklerotykiem,
    co idiota, zeby doprowadzic do zablokowania swojej karty.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-04-02 14:57:19
    Od: Helena <h...@i...fm>

    Dnia 05-03-2009 o 20:16:39 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "fresh" <l...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > PIN po 3 razach sie blokuje, PUK po 10.

    a te 3 proby to przez jaki czas obowiązują ?
    czy jak w kwietniu raz zle wpisze PIN w czerwcu raz w sierpniu raz zle to
    limit błędnych wpisan PIN został już wyczerpany ?

  • 4. Data: 2009-04-02 15:53:14
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    Helena wrote:

    > a te 3 proby to przez jaki czas obowiązują ?
    > czy jak w kwietniu raz zle wpisze PIN w czerwcu raz w sierpniu raz zle
    > to limit błędnych wpisan PIN został już wyczerpany ?

    Trzech *kolejnych* prób, niezależnie od odstępu czasu

    M.

  • 5. Data: 2009-04-04 00:22:33
    Od: "Leszek(Lechu) Marmon" <l...@N...ZNOSZE.SPAMU.ii.uj.edu.pl>

    On Thu, 02 Apr 2009 16:57:19 +0200, Helena <h...@i...fm>
    wrote:

    >a te 3 proby to przez jaki czas obowiązują ?
    >czy jak w kwietniu raz zle wpisze PIN w czerwcu raz w sierpniu raz zle to
    >limit błędnych wpisan PIN został już wyczerpany ?

    3 kolejne proby blokuja PIN. Mozna go odblokowac przez PUK. Jesli 10
    razy wpiszesz zly puk (10 kolejnych prob) oprogramowanie karty trwale
    blokuje mozliwosc jej uruchomienia (tak faktycznie to uruchomienia w
    trybie udostepnienia danych subskrybcyjnych dla telefonu, ktory za ich
    pomoca identyfikuje uzytkownika w sieci).

    Tak powinny zgodnie ze specyfikacja dzialac normalne karty SIM. Do
    zastosowan specjalnych stosuje sie karty, ktore albo maja calkowicie
    inna czesc kodu odpowiedzialna za autoryzacje (np. pozwalajaca
    dodatkowy wybrac subskrybcje z wielu dostepnych na jednej karcie
    (zadko stosowane "produkcyjnie") lub pozwalaja na nieskonczone
    wprowadzanie PINu... Genralnie wyjatk te sa pomijalne i stosowane do
    bardzo nietypowych zastosowaniach, ktore nie sa oferowane (katy
    serwisowe, wielosubskrybcyjne itp).

    Pozdr.

    Lechu