  • 1. Data: 2009-03-24 14:46:47
    Temat: Aku Lion z plusem na obudowie ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Chciałem podmienić wysłuzony aku w pewnym urządzeniu, ale nie mogłem znaleźć
    identycznego. Wymyśłiłem że wybebeszę z jakiegoś "współczesnego" sam aku
    byle by był około 800mAh. No i trafił mi się w prezencie aku w którego
    pakieciku jest układ kontroli ładowania.
    Rozbebeszyłem więc ten pakiet i w środku identyczny aku, nawet blaszki tej
    samej długości.
    Coś mnie tknęło aby sprawdzić napięcie tego nowego akumulatorka i okazało
    się że ten nowy ma plus na obudowie.
    Dobrze że nie podlutowałem pod mój układ ładowania. Poszedłby dym napewno bo
    u mnie na obudowie jest minus.
    Nie często mam do czynienia z tymi aku ale wydaje mi się dziwne że plus jest
    na masie.

    Marek

  • 2. Data: 2009-03-24 18:37:03
    Temat: Re: Aku Lion z plusem na obudowie ?
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Nie często mam do czynienia z tymi aku ale wydaje mi się dziwne że plus
    > jest na masie.

    Ale bzdurę napisałem. plus na obudowie oczywiście.

    Marek

  • 3. Data: 2009-03-24 19:30:07
    Od: " Wmak" <w...@W...gazeta.pl>

    marko1a <m...@l...de> napisał(a):

    > Ale bzdurę napisałem. plus na obudowie oczywiście.
    >
    > Marek

    A co w tym dziwnego?
    Taka technologia i elektrochemia.
    Pastylki do zegarków, litowe baterie do komputerów i wiela innych mają plus
    na obudowie.
    Wmak

  • 4. Data: 2009-03-24 20:48:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik " Wmak" <w...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > A co w tym dziwnego?
    > Taka technologia i elektrochemia.
    > Pastylki do zegarków, litowe baterie do komputerów i wiela innych mają
    > plus
    > na obudowie.

    Co do baterii litowych to akurat wiem.
    Dziwne wydaje mi się to, że identyczny "a jednak nie" akumulator oryginał
    oraz parę innych które miałem okazje rozebrac miały minus na obudowie.
    Na bank z minusem na mnasie były z telefonów motorola jakaś tam oraz sony
    j70
    Są widocznie takie i takie. Dobrze że sprawdziłem bo byłoby ciepło :)

    Marek

  • 5. Data: 2009-03-25 09:30:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > minus na obudowie.
    > Na bank z minusem na mnasie były z telefonów motorola jakaś tam

    Trzeba by sie doczytac szczegolow - moze ta obudowa wewnetrznie
    izolowana i nie ma wplywu.

    A ze trzeba uwazac .. baterie AA/AAA - chlorkowe [Leclanche] maja
    minus na kubku, alkaliczne plus.

    J.

  • 6. Data: 2009-03-25 10:00:50
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości
    > Trzeba by sie doczytac szczegolow - moze ta obudowa wewnetrznie izolowana
    > i nie ma wplywu.

    Nie jest izolowana. Nawet blaszka stykowa zgrzana do ubudowy.
    Na próbę zrobiłem nawet krótkie zwarcie drutem nawojowym fi 0,2. Poszedł z
    dymem.

    Marek

  • 7. Data: 2009-03-25 10:47:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Wednesday, March 25, 2009, 10:30:08 AM, you wrote:

    [...]

    > A ze trzeba uwazac .. baterie AA/AAA - chlorkowe [Leclanche] maja
    > minus na kubku,

    Niekoniecznie. Na Discovery pokazali produkcję weglowo-cynkowych i
    kubek ze stali nierdzewnej ma wpasowaną grafitową tuleję - plus na
    kubku.

    [...]

    --
    Best regards,