  • 1. Data: 2009-03-23 19:39:44
    Temat: czujnik temperatury
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    mam takie w sumie proste pytanie, jaki czujnik zastosować do
    pomiaru temperatury silnika? (istnieje taki jeden samochód w
    którym barany nie zamontowali wskaźnika temperatury) chodzi o
    stabline połączenie z kabelkami...

  • 2. Data: 2009-03-23 20:11:40
    Temat: Re: czujnik temperatury
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-03-23 20:39:44 +0100, "identyfikator: 20040501"
    <N...@o...eu> said:

> [...]
    > temperatury silnika? (istnieje taki jeden samochód w którym barany nie
    > zamontowali wskaźnika temperatury) chodzi o stabline połączenie z

    PT100/500/1000
    są wersje przemysłowe w różnorakich obudowach...

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-03-23 21:00:33
    Od: EM <e...@p...onet.pl>

    > PT100/500/1000
    > są wersje przemysłowe w różnorakich obudowach...

    Chyba najlepiej taki samochodowy. Jest to jakiś termistor lub coś w tym
    rodzaju. W starszych samochodach steruje bezpośrednio wskaźnikiem
    elektromagnetycznym.
    Przecież nie wymagasz od tego dokładności, bo i po co.
    A może wcale nie jest potrzebny czujnik temperatury skoro go nie dali :)
    --
    Pozdr
    EM

  • 4. Data: 2009-03-24 06:25:08
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    EM pisze:

    > A może wcale nie jest potrzebny czujnik temperatury skoro go nie dali :)

    U mnie też nie ma, jest tylko sygnalizacja przekroczenia. Brak
    wskazywadła temperatury trochę mnie denerwuje. Ale nie myślę o
    klasycznym termometrze, tylko co najwyżej o wielobarwnej diodzie LED -
    gdzieś widziałem gotowy kit. Kolor diody określa zakres temperatury i to
    pewnie wystarczy.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 5. Data: 2009-03-24 11:51:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "DJ" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:gq8qdo$a59$2@news.dialog.net.pl...
    > On 2009-03-23 20:39:44 +0100, "identyfikator: 20040501"
    >
    > PT100/500/1000
    > są wersje przemysłowe w różnorakich obudowach...

    Nie Pt100, tylko wkrecany w glowice.
    No chyba ze lepszy taki na koncu bagnetu.

    A tak naprawde to obejrzalbym glowice .. moze czujnik tam jest, i
    komputer kontroluje co sie dzieje.

    J.

  • 6. Data: 2009-03-24 18:20:03
    Od: tomi <z...@g...pl>

    identyfikator: 20040501 wrote:
> [...]
    > temperatury silnika? (istnieje taki jeden samochód w którym barany nie
    > zamontowali wskaźnika temperatury) chodzi o stabline połączenie z

    może miejsce na czujnik masz i tylko jest zaślepiony, sprawdź czy twój
    model miał taką opcje za dopłatą, jeśli tak to będziesz miał gotową
    instalację do podłączenia i może wystarczy go aktywować w kompie.
    podaj silnik to może coś znajdę

  • 7. Data: 2009-03-25 19:27:12
    Od: "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu>

    > podaj silnik to może coś znajdę

    fiat seicento 900... nie ma miejsca na czujnik, nie bardzo wiem
    też którędy przeciągnąć kable z komory silnika do kabiny nie ma
    żadnej wolnej dziury

  • 8. Data: 2009-03-26 06:22:43
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik "identyfikator: 20040501" <N...@o...eu> napisał w wiadomości

    > fiat seicento 900... nie ma miejsca na czujnik, nie bardzo wiem
    > też którędy przeciągnąć kable z komory silnika do kabiny nie ma
    > żadnej wolnej dziury

    http://www.centomania.com/index.php?option=com_conte
    nt&view=article&id=148:dodatkowy-wskanik-temperatura
    -cieczy-chodzcej&catid=33&Itemid=109

    Przyznaj się, napisałeś na grupę bez wpisania problemu w google, prawda ?