  • 1. Data: 2009-03-24 03:02:08
    Temat: Elektroniczna waga łazienkowa - pożeracz prądu
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Onego czasu stałem sie nieszczesliwym posiadaczem elektronicznej wagi
    łazienkowej (kupiłem ja w Biedronce).
    Po krotkim okresie eksploatacji okazalo sie, ze padaja w niej 3V baterie CR
    2035 (jest tam jedna sztuka).
    Poniewaz gdzies posiałem kwita z Biedronki (rachunek z kasy) nie mogłem jej
    reklamowac.
    Zreszta sie nia nie interesowalem i gdzies tam lezała sobie. Dzis cos mnie
    naszlo przy okazji zakupu innej wagi tego typu i pomierzyłem prady jakie
    pobiera podczas aktywacji (wtedy gdy działa ) i w stanie spoczynku
    (teoretycznie nie powinna pobierac pradu). Waga ma prosty, prymitywny
    mechanizm zalanczania skladajacy sie z metalowej sprezynki i drucika w
    srodku niej. Podczas wstrzasu, drut dotyka do sprezynki i nastepuje
    zaimpulsowanie układu pomiarowego.
    Pomiar pradu podczas pracy wagi waha sie od poziomu ok 4,5 mA do ok. 2 mA
    lub nawet mniej.
    Po zakonczeniu automatycznego pomiaru waga pobiera stale około 20
    mikroamperów i pewnie to powoduje szybkie rozładowanie baterii?
    Nowa waga pobiera stabilnie podczas pomiaru około 2,5 mikroampera pradu po
    czym wylancza sie nie pobierajac pradu (musze to jeszcze sprawdzic czy nie
    ma tam jakies upływnosci pradu, bowiem uzyłem stosunkowo duzego zakresu
    miernika 2 mA)
    Pytanie co by tu zrobic, zeby te stara wage jakos naprawic?
    Mozna by dac jej mechaniczny wyłacznik zeby nie pobierala tych blisko 20
    mikroamperów. Ale moze cos mozna zrobic innego o czym nie wiem? Mnie to
    wyglada na wade fabryczna układu elektronicznego wagi (scalaka).

    Co o tym sadzicie?

    pozdrawiam - Janusz

  • 2. Data: 2009-03-24 05:45:41
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 24.03.09 (wtorek), 'sofu' napisał(a):

    > Pytanie co by tu zrobic, zeby te stara wage jakos naprawic?

    Może prościej nie naprawiać, a tylko podłączyć dwie baterie AAA?
    Starczy na kilka lat...

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.

  • 3. Data: 2009-03-24 06:26:58
    Od: PeJot <P...@0...pl>

    Dykus pisze:
    > Witam,

    > Może prościej nie naprawiać, a tylko podłączyć dwie baterie AAA?
    > Starczy na kilka lat...

    Tak zrobiłem w wadze kuchennej z LIDLa, która także zjadała baterie CR w
    ekspresowym tempie. To chyba wrodzona cecha taniej elektroniki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2009-03-24 09:08:24
    Od: "Sylwester Łazar" <g...@a...pl>

    > Tak zrobiłem w wadze kuchennej z LIDLa, która także zjadała baterie CR w
    > ekspresowym tempie. To chyba wrodzona cecha taniej elektroniki.
    Bo zawsze doradzacie Atmele, a nie PICi :-)

    --
    -- .
    pozdrawiam

    A jak już wybierzecie, to nie usypiacie:-). Liczy się program, a nie
    mikrokontroler!

  • 5. Data: 2009-03-24 09:27:22
    Od: "m" <...@n...pr>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <g...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Bo zawsze doradzacie Atmele, a nie PICi :-)

    Albo tanio, albo dobrze. Razem nie zachodzi:-)

  • 6. Data: 2009-03-24 09:30:12
    Od: "m" <...@n...pr>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Pytanie co by tu zrobic, zeby te stara wage jakos naprawic?
    > Mozna by dac jej mechaniczny wyłacznik zeby nie pobierala tych blisko 20

    Skoro rzadko ją używasz to dodaj jakiś przerywacz zasilania. Fantazja niech
    Cię nie omija. Od kawałka papieru wkładanego między styk baterii poczynając.

  • 7. Data: 2009-03-24 11:34:18
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Własnie chciałem zacząc uzywac wagi codziennie w zwiazku z usilnymi
    działaniami na rzecz rozstania sie z mięsniem piwnym.
    ---
    Ktos tu napisał, ze miał podobną sytuacje z waga i sobie poradził. Ja tez
    bede musial cos zrobic albo wyrzucic ja na smietnik!? Mysle ze dobrym
    sposobem jest przeróbka na inne baterie np AA lub AAA w zaleznosci od tego
    jakie tam wejda (chyba zeby na kłakach miało wisiec?) albo (i) dorobienie
    mechanicznego włącznika ku czemu sie skłaniam.
    Musowo bedzie włącznik\wyłącznik! ,
    --
    Swoja droga to zadne wytłumaczenie, ze tania elektronika ma prawo działać
    wadliwie. Albo niech robia dobrze, albo niech sie nie biora za robienie

    pozdrawiam - Janusz

  • 8. Data: 2009-03-24 14:04:17
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Tak zrobiłem w wadze kuchennej z LIDLa, która także zjadała baterie CR w
    > ekspresowym tempie. To chyba wrodzona cecha taniej elektroniki.

    Moja waga kuchenna z Lidla jest w użyciu od ponad 1,5 roku jak do tej
    pory bez wymiany baterii.

  • 9. Data: 2009-03-24 14:05:04
    Od: Padre <P...@n...net>

    sofu pisze:
    > Własnie chciałem zacząc uzywac wagi codziennie w zwiazku z usilnymi
    > działaniami na rzecz rozstania sie z mięsniem piwnym.

    Od ważenia się nie chudnie :)

  • 10. Data: 2009-03-24 14:25:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Padre napisał:

    > Od ważenia się nie chudnie :)

    Werner Heisenberg twierdził, że pomiar musi wpływać na mierzoną
    wielkość. Zawsze więc można podeprzeć się tym autorytetem.

    --
    Jarek