  • 1. Data: 2009-03-24 12:21:28
    Temat: Prosty generator poziomu odniesienia
    Od: "Krzysztof Owczarek" <k...@g...pl>

    Witam.
    Poszukuję pomysłu (najlepiej gotowego schematu) prostego generatora
    przebiegu sinusoidalnego, ewentulanie trójkątnego.
    Założenie jest takie, żeby układ był do zmontowania w pająku w pięć minut i
    generował sygnał o stałej częstotliwości z zakresu od kilkuset Hz do kilku
    kHz, ale o dokładnie określonej amplitudzie +6dBu, czyli 4,37Vpp.

    Mówiąc prościej chodzi o zmontowany na kolanie generator poziomu
    odniesienia.
    Proszę o jakieś sugestie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Owczarek

  • 2. Data: 2009-03-24 16:29:43
    Temat: Re: Prosty generator poziomu odniesienia
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Owczarek" <k...@g...pl> napisał
    w wiadomości news:gqajbs$7hl$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > kHz, ale o dokładnie określonej amplitudzie +6dBu, czyli 4,37Vpp.
    >
    > Mówiąc prościej chodzi o zmontowany na kolanie generator poziomu

    Oscyloskop cyfrowy masz ?
    MostekWiena ze stosownym ukladem stabilizacji.
    Niestety wymaga ustawienia stabilizowanej wartosci, wiec dokladny
    miernik mile widziany.

    A jak nie masz .. atmelek jakis + DAC precyzyjny na tyle, zeby nie
    trzeba kalibrowac :-)

    J.

  • 3. Data: 2009-03-24 18:57:49
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "Krzysztof Owczarek" <k...@g...pl> napisał
    > w wiadomości news:gqajbs$7hl$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Oscyloskop cyfrowy masz ?
    > MostekWiena ze stosownym ukladem stabilizacji.

    Diody albo żarówka :)
    Niestety pływa od temperatury.

    MD

  • 4. Data: 2009-03-26 23:25:58
    Od: "Krzysztof Owczarek" <k...@g...pl>

    > Diody albo żarówka :)
    > Niestety pływa od temperatury.

    Dzięki za odp.
    Poradziłem sobie z generatorem trójkąta na schmitcie.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof Owczarek