  • 1. Data: 2021-09-04 18:38:22
    Temat: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Ktoś mnie zapytał czy mógłby zasilać laptop z akumulatora do wkrętarki,
    żeby przedłużycz jego czas pracy. Troche mnie to zaskoczyło, bo nie wiem
    co jest w środku *współczesnych* akku do wkrętarek. Napięcie mniej
    więcej zgodne, są tanie i relatywnie łatwo dokupić. Sam nie posiadam,
    wic nie rozbiorę... Mowa o Liion czy czegoś podobnego.

    Tam jest tak, że akumulatory są połaczone szeregowo dając 20V (z 5 sztuk
    zapewne?) czy może jednak jakaś przetwornica na wyjściu? Sądząc po
    prądach, przetwornica była by chyba bez sensu, szczególnie we
    wkrętarkach, ale może się mylę.

    A ładowanie? Ktoś to w środku kontroluje, czy całą zabawa po stronie
    osobnej ładowarki, a w środku nie ma nic?

    Autor pytania zasugerował np. Lidlowe Parkside. Ktoś to rozbierał i
    podpowie co w środku?

    PS. Oryginalny akku nie styka na wyjeździe, a wyjazd "pod namiot" i nie
    ma gdzie podładować. Znam jeszcze dwa inne rozwiązania: dedykowany
    powerbnk do laptopów (chiński) ale on ma bardzo niebezpieczną budowę
    (jakość), oraz nowy powerbank Bauseua, któy wydala 100W na 20V w usb-c.
    Stosowny scalak wyciągający te parametry z usb-c, za grosze, produkują
    chińczyki.

  • 2. Data: 2021-09-04 19:32:57
    Temat: Re: Akumualtor do wkrętarki - 20V - co w środku
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 04/09/2021 17:38, heby wrote:
> [...]
    > (jakość), oraz nowy powerbank Bauseua, któy wydala 100W na 20V w usb-c.
    > Stosowny scalak wyciągający te parametry z usb-c, za grosze, produkują

    w srodku jest 5 (2ah) lub 10 (4ah) ogniw 18650 układ ładowania
    (balanser) i zabezpieczenia. Pooglądaj filimiki Julian Illet - on chyba
    rozebrał wszystkie akumulatory z lidla i aldi oraz ich ładowarki

    np:

    https://www.youtube.com/watch?v=CN0q4wZBnBo

  • 3. Data: 2021-09-04 20:51:59
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 19:32, Cezar wrote:
    > (balanser) i zabezpieczenia. Pooglądaj filimiki Julian Illet

    Dzięki. Obejrzałem i chyba nie jest super do końca - nie ma
    zabezpieczneia przed rozładowaniem do zera :/

  • 4. Data: 2021-09-04 21:14:14
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 04.09.2021 o 20:51, heby pisze:

    > Dzięki. Obejrzałem i chyba nie jest super do końca - nie ma
    > zabezpieczneia przed rozładowaniem do zera :/

    na allegro są gotowce za 20 złotych, a i tak trzeba jakiś adapter na to ogarnąć np. z

    zarżniętej wkrętarki czy wydrukować

  • 5. Data: 2021-09-05 00:00:24
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 04/09/2021 21:14, m4rkiz wrote:
    > na allegro są gotowce za 20 złotych, a i tak trzeba jakiś adapter na to
    > ogarnąć np. z zarżniętej wkrętarki czy wydrukować

    Oczywisćie, ale ktoś mnie zapytał o uzycie tych akku nie bez powodu.
    Chciał ich sobie zabrać kilka ;)

    Wychodzi na to, że lepiej będzie duży powerbank zabrać, taki z 12 a może
    i 230V, niż przerabiać każde z tych akku.

    Na razie zasugeruje takie rozwiązanie, te powerbanki nie są znowu takei
    drogie.

  • 6. Data: 2021-09-05 06:39:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    sobota, 4 września 2021 o 18:38:29 UTC+2 heby napisał(a):

> [...]
    > (jakość), oraz nowy powerbank Bauseua, któy wydala 100W na 20V w usb-c.
    > Stosowny scalak wyciągający te parametry z usb-c, za grosze, produkują

    https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-ladowarka-usb-a
    dapter-do-akumulatorow-paa-20-li-b2-bez-akumulatora-
    bez-ladowarki/p100320303

  • 7. Data: 2021-09-05 08:48:47
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 06:39, Kris wrote:
    > https://www.lidl-sklep.pl/p/parkside-ladowarka-usb-a
    dapter-do-akumulatorow-paa-20-li-b2-bez-akumulatora-
    bez-ladowarki/p100320303

    Dzięki, tak wiem, z resztą to chyba jest właśnie powdó dla którego pytał
    o taką możliwosc znajomy.

    U niego chodzi jednak o te 20V... do laptopa.

  • 8. Data: 2021-09-05 10:39:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    niedziela, 5 września 2021 o 08:48:54 UTC+2 heby napisał(a):
> [...]
    > o taką możliwosc znajomy.
    >
    > U niego chodzi jednak o te 20V... do laptopa.

    Laptop pod namiot... Echhh, co za czasy...
    No ale jak ktoś pod namiot we wrześniu... Chyba ze na Bałkany ;>
    A o ile droższy jest aku odtego laptopa w przeliczeniu na Ah (tzn. rozumiem, że
    pewnie te aku od wkrętarki już ma)?
    Mój asus eeepc 1000 po kilku latach zaczął rozładowywać podpięty aku nawet wyłączony
    - po kilku dniach w szufladzie aku był pusty.
    Więc teraz trzymam odłączony - po miesiącu nadal pełen.

  • 9. Data: 2021-09-05 13:17:39
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 05.09.2021 o 00:00, heby pisze:

    > Oczywisćie, ale ktoś mnie zapytał o uzycie tych akku nie bez powodu.
    > Chciał ich sobie zabrać kilka ;)

    w sensie kupujesz zepsute elektonarzędzie z systemu, zostawiasz miejsce zapinania aku
    przyległościami, resztę odcinasz, do powstałej obdowy ładujesz albo sygnalizację
    https://allegro.pl/oferta/sygnalizator-rozladowania-
    akumulatora-avt1521-10424286027
    albo zabezpieczenie
    https://allegro.pl/oferta/modul-plyty-ladowarki-rozl
    adowania-akumulatora-10523537458 z
    dolutowanym kablem i tyle.

    Do jednorazowego użytku szkoda się bawić, ale potencjał jest.

  • 10. Data: 2021-09-05 21:20:04
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 05/09/2021 10:39, Dawid Rutkowski wrote:
    > Laptop pod namiot... Echhh, co za czasy...

    Naukowiec. Coś tam potrzebuje do pracy w terenie.

    > No ale jak ktoś pod namiot we wrześniu... Chyba ze na Bałkany ;>

    Siedzą nawet zimą i coś katalogują, obserwują itd. Z racji trudności w
    terenie, albo z buta z plecakami, albo motorek.

    > A o ile droższy jest aku odtego laptopa w przeliczeniu na Ah (tzn. rozumiem, że
    pewnie te aku od wkrętarki już ma)?

    Akku do tego laptopa trzeba kupić. Jesli rozumiem, akku do wkrętarki już
    jest i to w kilku sztukach.

    Moim zdaniem to bez sensu, ale ekonomicznie miało by resztkę, gdyby nie
    fatk, że nie ma zabezpieczenia przed rozładowaniem. Miałem nadzieje, że
    w akku jest *wszystko*. A tak, trzeba dorabiać potencjalnie
    niebezpiecznie obwody. Nie ma sensu, powerbank przenośny na 12/230
    kosztuje od 500zł bodaj.