  • 1. Data: 2022-12-07 20:15:32
    Temat: Akumulator - mały choć nie motocyklowy
    Od: M M <m...@g...com>

    Rozruchowy w agregacie (chiński 1-cylindrowy diesel "wyciszony", z automatycznym
    startem) ołowiowy 12V 24Ah, trochę nietypowe wymiary i przez to dość drogi 200-300 zł
    czyli podobnie jak dużo większy samochodowy, na alle... mają - pod nazwą "akumulator
    do kosiarki".
    Wytrzymują prawie dokładnie 5 lat, pierwszy był w agregacie od nowości, drugi właśnie
    padł, szukam trzeciego - znajdę taki co wytrzyma dłużej? Albo chociaż da znak
    wcześniej że zamierza paść - ten jeszcze z miesiąc temu kręcił normalnie (odpalał w
    sekundę), a teraz zero oznak jakiegokolwiek działania. Miałem tak raz kiedyś w
    samochodzie, ale dopiero po 10 latach.
    Nie jest jakoś intensywnie używany (odpala może kilkanaście razy w roku jak zabraknie
    prądu), a sterownik ma w sobie ładowarkę (małej mocy ale o stałym napięciu około
    13,5V) więc warunki raczej komfortowe. Dlaczego mimo to te aku regularnie padają?
    Przeładowany nie jest, napięcie mierzyłem, stoi w garażu (na zewnątrz wyprowadzona
    rura) gdzie jest powyżej zera.
    Czy nie ma rady, tak musi być i trzeba wymieniać po upływie gwarancji?

  • 2. Data: 2022-12-07 22:48:40
    Temat: Re: Akumulator - mały choć nie motocyklowy
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    środa, 7 grudnia 2022 o 20:15:34 UTC+1 M M napisał(a):
> [...]
    wyprowadzona rura) gdzie jest powyżej zera.
    > Czy nie ma rady, tak musi być i trzeba wymieniać po upływie gwarancji?
    Korozja płyt.