  • 1. Data: 2022-12-03 21:05:35
    Temat: Przetwornica AC-2xDC lub DC-2xDC - "jednoukładowa"
    Od: titanus <t...@g...kom>

    Witajcie specjaliści.

    Szukam i szukam, ale kiepsko mi idzie...

    ...przetwornicy jak w temacie:

    ver-1: z AC (po trafo) 12VAC na 2 napięcia: +12VDC i 5VDC z czego 5VDC z
    wydajnością prądową do 0.5A, a +12 do 1 A

    ver-2: Z DC po mostku KBC i kondziołkach ok 15-16VDC na napięcia jak
    wcześniej podano.

    Gdzieś niedawno widziałem gdzieś takie "coś" zintegrowane w jednej
    obudowie _CHYBA_ TO-220-5p lub TO-263, ale za pieruna nie mogę sobie
    przypomnieć ani gdzie, ani jaki to producent był.

    Do tego chyba było tylko parę elementów pasywnych.

    Coś mi również świta, że są gotowe "moduły" zamknięte już w
    prostopadłościennych obudowach (takie czarne "cóś"), ale tam chyba z
    wydajnością prądową kiepsko.

    +5 (lub w ostateczności 3,3) szło by tylko do zasilania procka, pamięci
    i paru przycisków (orientacyjne zapotrzebowanie "szczytowe" to ok
    220-250mA). Idle to jakieś 100-120uA.

    +12 na ledy i niewielkie podświetlenie małego wyświetlacza.

    Tu mamy 7W na ledy i ok 60-70mW na podświetlenie.

    Potrzebuję się zmieścić na niewielkiej powierzchni z jeszcze 4-roma
    kanałami sterowanymi na 230VAC/4A i 2-ma złączami do tego, z czego 1 na
    RJ45.

    Schemat i podstawowy projekt płytki już mam ale potrzebuję go
    "skompresować".

    Ktoś z Was może wykorzystywał już coś takiego ?

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 2. Data: 2022-12-04 19:49:51
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2022-12-03 o 21:05, titanus pisze:
    > Witajcie specjaliści.
    >
    > Szukam i szukam, ale kiepsko mi idzie...

    [cut]

    > Coś mi również świta, że są gotowe "moduły" zamknięte już w
    > prostopadłościennych obudowach (takie czarne "cóś"), ale tam chyba z
    > wydajnością prądową kiepsko.

    https://www.ebay.com/itm/194013989141

    ...o takie coś mi mniej więcej chodzi, ale z ciut lepszą wydjanością
    prądową.
    [cut]

  • 3. Data: 2022-12-04 20:23:16
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2022-12-04 o 19:49, titanus pisze:

    > [cut]

    > https://www.ebay.com/itm/194013989141
    >
    > ...o takie coś mi mniej więcej chodzi, ale z ciut lepszą wydjanością
    > prądową.
    > [cut]

    ..no to polemika z samym sobą:
    Tracopower tml 30252 - tylko gdzie to dostać ?

  • 4. Data: 2022-12-05 11:39:11
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 03/12/2022 20:05, titanus wrote:
> [...]
    >
    > +5 (lub w ostateczności 3,3) szło by tylko do zasilania procka, pamięci
    > i paru przycisków (orientacyjne zapotrzebowanie "szczytowe" to ok

    Zrób prosty step down. Jakiś IC w obudowie SOP23, mały dławik i rezystor
    i dwa kondensatory. Nie bedzie dużo miejsca potrzeba. Na pewno będzie
    taniej niż TracoPower

    > +12 na ledy i niewielkie podświetlenie małego wyświetlacza.
    >
    > Tu mamy 7W na ledy i ok 60-70mW na podświetlenie.
    Rozumiem że do tych 7W ledów będziesz potrzebował CC? Po co Ci ta
    regulacja do 12V?

    Do podświetlania ogranicz prąd rezystorem - moze nawet z 3.3V (w
    zależności jakie tam są te ledy)