  • 1. Data: 2009-01-01 11:09:52
    Temat: Akumulatorki a zabawki dla dziecka
    Od: "ygreko" <...@...com>

    Mialem ladowarke Sony BCG-34HE oraz dolaczone do niej aku 2700. Nie uzywalem
    ich zbyt regularnie i ladowalem zanim sie rozladowaly bez odswiezania i
    poniewaz aku sie rozladowywaly same po dwoch dniach lezenia na polce
    postanowilem zainwestowac w nowy zestaw.

    Celem jest ladowanie aku AA do pozerajacych baterie zabawek dla dziecka.

    Zrobilem probe -- naladowalem aku Sony 2700 mAh ladowarka Sony, wlozylem do
    samolociku, ktory latal pozniej ze trzy dni -- bylem wniebowziety, ze tak
    dlugo.
    Natychmiast kupilem na allegro Technoline BC-900 plus 4 aku Technoline 2700,
    od razu wrzucilem te aku na odswiezanie pradem 1000/500, poltora dnia
    siedzialy w ladowarce, ktora w koncu pokazala "Full" no i zadowolony wkladam
    aku do samolociku, ktory... nie dziala :(. Probuje w kilku innych zabawkach
    i w koncu dzialaja w malym bebenku.

    Pytanie brzmi: jakie kupic aku, aby dzialaly dobrze w samolociku? Poprzednie
    Sony dzialaly dobrze, czy to kwestia aku czy ladowarki? Moze BC-900 nie
    przeladowuje a Sony wbijala tam za duzo pradu i dlatego sie szybko same
    rozladowywaly, ale za to samolocik dzialal?

    Obecne aku Technoline po naladowaniu maja 1,42V, pojemnosc ok. 2300, nie
    wiem ile mialy te Sony bo nie mierzylem a teraz ich juz nie mam...

    Czy slawne Eneloopy beda mialy lepsze parametry do dzialania w mechanicznej
    zabawce? Ktos to juz przecwiczyl?

  • 2. Data: 2009-01-01 11:47:20
    Temat: Re: Akumulatorki a zabawki dla dziecka
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    > Celem jest ladowanie aku AA do pozerajacych baterie zabawek dla dziecka.
    Ile prądu żre zabawka?
    ewentualnie, gdy była nowa, maksymalnie naładowane akumulatorki
    wystarczały na ...... minut ciagłęj zabawy?

    ToMasz

  • 3. Data: 2009-01-01 13:00:55
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote in message
    > Ile prądu żre zabawka?
    > ewentualnie, gdy była nowa, maksymalnie naładowane akumulatorki
    > wystarczały na ...... minut ciagłęj zabawy?

    Niestety, oprocz napisu "Made in China" niewiele jest danych o zabawce :(.
    To jest cos podobnego:
    http://www.allegro.pl/item513043113_my_baby_kubus_pu
    chatek_odpychacz_jezdzik_samolot.html

    Ma element mechaniczny (smigielko), glosnik z muzyczkami i diody na
    kierownicy. Diody na smigle sa zasilane z jakiegos generatorka, bo nawet bez
    baterii jak sie pokreci smigielkiem to diody swieca. Oczywiscie jest rozne
    zuzycie gdy tylko gra melodia a wtedy, gdy gra melodia i kreci sie
    smigielko.

    Zabawka jest nowa, jak naladowalem aku Sony 2700 mAh to dzialala ok. 30
    minut ciaglej zabawy, ale musialem wtedy aku wyjac i oddac razem z
    cyfrakiem, do ktorego te aku byly uzywane. Nie wygladaly na zuzyte, po
    wlozeniu do aparatu dzialaly nadal. Zabawka wymaga 3xAA.

    Zastanawiam sie co jest problemem, bo wlozylem trzy baterie alkaliczne kazda
    po ok. 1,58V i jest ok. Jak zamienilem jedna baterie na aku 1,42V to juz
    zabawka w ogole nie gra, nawet nie probuje. Na trzech aku 1,42V tez nie gra.
    Czyli gra tylko jak ma 4,74V a jak ma 4,58V to nie gra, a przeciez
    nominalnie potrzebuje 4,50V. Zas na aku Sony dzialala, a one w pelni
    naladowane ile mogly miec voltow? Nominalnie napisane na nich 1,2V, ale nie
    wiem do ilu sie dobijaly.

  • 4. Data: 2009-01-01 16:22:21
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

> [...]
    > przeciez nominalnie potrzebuje 4,50V. Zas na aku Sony dzialala, a one w
    > pelni naladowane ile mogly miec voltow? Nominalnie napisane na nich

    Coś jest "nie tak" z tą zabawką. załóż te akumulatorki, i sprawdź
    miernikiem czy jest napweno ok4.5v, czy poprostu gdzies niema styku.
    Jeśli _jest_ 4.5v, to podczas pomiaru załącz zabawke. jesli nagle
    napięcie spadnie(np3.9v) i zabawka nie wystartuje- to wymień
    akumulatorki. jak napewno ma 4.5v i dalej nie rusza, to masz problem. ja
    na Twoim miejscu zainwestowałbym w jakeis fajne baterie, a nie w
    akumulatorki.

    ToMasz

    PS. napisz czy ruszyło bo mam jeszcze jeden pomysł

  • 5. Data: 2009-01-01 19:19:46
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    ygreko wrote:

> [...]
    > wkladam aku do samolociku, ktory... nie dziala :(. Probuje w kilku innych
    > zabawkach i w koncu dzialaja w malym bebenku.

    Niektóre akumulatory mają ciut inne rozmiary, niż ogniwa alkaliczne - dłuższy korpus
    i mniej wystający biegun dodatni. Prawdopodobnie w większości Twoich zabawek po
    prostu korpus akumulatora opiera się o wystep w koszyku i plus nie kontaktuje.

    > Pytanie brzmi: jakie kupic aku, aby dzialaly dobrze w samolociku?
    (...)
    > Czy slawne Eneloopy beda mialy lepsze parametry do dzialania w
    > mechanicznej zabawce? Ktos to juz przecwiczyl?

    Eneloopy, GP Recyko+ i podobne mają bardzo dobre parametry wysokoprądowe - z
    pomiarów maniaków z candlepowerforums.com wynika, że są lepsze niż sławne modelarskie
    KAN1050. Nie lubią tylko ładowania zbyt dużym prądem - niektórzy mówią, że C/5, to
    maksimum.

    --
    pozdrawiam,
    Łukasz Spychalski

  • 6. Data: 2009-01-01 20:12:28
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "Lukasz Spychalski" <l...@s...polbox.com> wrote in message
> [...]
    > dłuższy korpus i mniej wystający biegun dodatni. Prawdopodobnie w
    > większości Twoich zabawek po prostu korpus akumulatora opiera się o wystep

    Dokladnie to! Rzeczywiscie, nie zwrocilem uwagi, dzieki.

> [...]
    > lepsze niż sławne modelarskie KAN1050. Nie lubią tylko ładowania zbyt
    > dużym prądem - niektórzy mówią, że C/5, to maksimum.

    Spotkalem sie z dwoma opiniami --
    1. Wszystkie nalezy ladowac pradem C/3 albo nawet C/2, aby pomiar -dV
    zadzialal, bo jak sie laduje mniejszym pradem to ladowarka przelacza sie w
    tryb czasowy.
    2. Im wolniej tym lepiej -- ta opcja wydaje sie sensowna, ale co z
    pomiarem -dV?

    Pzdr,
    Piotr

  • 7. Data: 2009-01-01 20:15:14
    Od: "ygreko" <...@...com>

    "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> wrote in message
    [...]
    > Coś jest "nie tak" z tą zabawką. załóż te akumulatorki, i sprawdź
    > miernikiem czy jest napweno ok4.5v, czy poprostu gdzies niema styku.

    Juz sprawdzone -- brak styku...
    Ciekawe bylo to, ze dwie nowe alkaliczne baterie plus jeden aku nie dzialaly
    a dwa aku plus jedna nowa alkaliczna dzialala -- okazalo sie, ze dwie
    przegrody w zabawce maja plastik dalej od stykow a bateria i aku Energizera
    maja dluzsze plusy, zas aku Technoline ma krociotki plusik. Po prostu
    scyzorykiem zaraz to wyrownam i bedzie dzialac wszystko :).

    [...]
    > PS. napisz czy ruszyło bo mam jeszcze jeden pomysł

    Czlowiek uczy sie cale zycie, a wiec? :)

  • 8. Data: 2009-01-01 21:08:27
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    ygreko wrote:

> [...]
    > tryb czasowy.
    > 2. Im wolniej tym lepiej -- ta opcja wydaje sie sensowna, ale co z

    Z wykryciem -dV zwykle rzeczywiście jest problem przy małych prądach. Ja akurat nie
    mam tego kłopotu, bo używam ładowarki modelarskiej, z którą różne cuda mogę
    wyczyniać. Dla małych prądów ustawiam duże dV, żeby mi się przypadkiem nie wyłączyła,
    zapinam limit pojemności i już. GP Recyko+ ładuję prądem C/5 (nie przeładowując), ale
    mam wrażenie, że powinienem jeszcze wolniej.

    Generalnie akumulatory nie powinny się rozgrzewać w czasie ładowania - dopiero pod
    koniec mogą być ciepłe. Zbyt szybkie ładowanie potrafi mocno skrócić żywotność.

    --
    pozdrawiam,
    Łukasz

  • 9. Data: 2009-01-02 09:14:44
    Od: Jola Lojalna <a...@B...pl>

    ToMasz pisze:
    > Coś jest "nie tak" z tą zabawką. załóż te akumulatorki, i sprawdź
    > miernikiem czy jest napweno ok4.5v,

    zwykłe akumulatorki AA to dadzą 3,6V a nie 4,5V które uzyska się z baterii AA.

  • 10. Data: 2009-01-03 23:29:26
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Lukasz Spychalski pisze:

    > Niekt?re akumulatory maj? ciut inne rozmiary, ni? ogniwa alkaliczne - d?u?szy
    korpus i mniej wystaj?cy biegun dodatni. Prawdopodobnie w wi?kszo?ci Twoich zabawek
    po prostu korpus akumulatora opiera si? o wystep w koszyku i plus nie kontaktuje.

    Coś masz nieteges z charsetem.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/