  • 1. Data: 2009-01-01 10:38:07
    Temat: Re: UC384x ubija kondensatory na swoim zasilaniu
    Od: "CosteC" <c...@s...konto.pl>

    > Jest 100nF 1206 X7R bardzo blisko końcówek UC3845. Nie ma w pobliżu
    > jakichś bardzo gorących elementów (mała moc, projekt przewymiarowany).
    > Są szpilki prądu - ładowanie bramki IRF540 przez 47 omów - ale chyba
    > nie na tyle duże?
    >
    > Hmm... a może ten bipolarny driver jest jakiś kiepski i oprócz prądu
    > bramki bierze dużą szpilkę w chwili przełączania (przewodzą obydwa
    > tranzystory, zwierając zasilanie - podobnie było w starych TTL-ach)?
    > Może kondensator przegrzewa się jakoś punktowo wewnątrz, choć ogólnie
> [...]
    Nie chce narzekać, ale ten kondensator nie pracuje z dużymi prądami RMS.
    Znaczy: nie powinien według projektu. Dziwne wiec że jest ciepły: w moich
    projektach ciepłe bywają kondensatory ale na wyjściu np 9V 2A. Badałeś jak
    wygląda prąd przez ten kondensator?

    Ciepłownictwo? Bywałem w węzłach CO gdzie jest powyżej 70'C temp powietrza,
    + koszmarna wilgotność. Dowiedz sie jak to wygląda u ciebie, może w szafie
    jest 90'C i po prostu projekt masz niedoszacowany jednak. Są zawsze
    kondensatory 125'C...

    Pozdrawiam noworocznie
    CosteC

    P.S. Zna ktoś producenta małych kondensatorów elektrolitycznych na 450 lub
    800V? potrzebuje jakieś 20uF@800V w jednej sztuce, albo 2x40uF @ 450V w
    dwóch. Oczywiście malutkie :)
    (tak wiem, przy takich napieciach nic nie chce być małe)