  • 1. Data: 2009-06-29 10:30:24
    Temat: Akumulatory do UPS
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Witam.

    Ma może ktoś dłuższą parktyke z takimi akumulatorami? Ich jakością i
    trwałością.

    Padły mi akurat HAZE 12V/12Ah w UPS Smart 1000. Podziałały równo 3 lata.
    Śmiesznie w porównaniu z oryginałami które miały 6 lat.
    Najśmieszniejsze że pisze na nich 5 lat pracy a gwarancji był rok :)

    Na aledrogo widze jakieś 'Xtreme/Vipow" (dziwne, ale mam mieszane uczucia),
    oraz CTM z serii CX i CT (nie wiem czym się róznią te serie)
    CSB nie widze w tym rozmiarze.

    CTM to dobry produkt? Niby prosta rzecz, płytki ołowiane w plastikowej
    obudowie z kwasem, a jednak...

    --
    Irokez

  • 2. Data: 2009-06-29 11:09:11
    Temat: Re: Akumulatory do UPS
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-06-29 12:30:24 +0200, "Irokez" <h...@o...pl> said:

    > CSB nie widze w tym rozmiarze.

    Ostatnimi czasy akku CSB montuje APC fabrycznie do swoich UPSów. Tyle
    że rynkowe mogą się różnić od tych zamawianych przez APC.

    > CTM to dobry produkt?

    Miałem, używałem, przetrwały połowę swojej reklamowanej żywotności. Ale
    są za połowę ceny. Więc wychodzi na jedno ;)

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-07-01 15:46:25
    Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@m...ip.tpnet.pl>

    Irokez wrote:

> [...]
    > Śmiesznie w porównaniu z oryginałami które miały 6 lat.
    > Najśmieszniejsze że pisze na nich 5 lat pracy a gwarancji był rok :)

    sprawdz napiecie - w wiekszosci UPS'ow napiecie podtrzymania nie jest
    regulowane w funkcji temperatury, tylko ustawione 'na maxa' (tak zeby
    akumulator oddal najwieksza energie i produkt mial 'najlepsze osiagi') ,
    czyli zwykle 13,7V. na takim ustawieniu, w temp ~20-25C akumulator koroduje
    i wysycha. jesli zalezy ci na trwalosci to mozna zmniejszyc do np. 13,37.
    oczywiscie czas pracy UPS'a na tak naladowanym akumulatorze bedzie odrobine
    krotszy.